פיג'ו 2008 – השקה בישראל


חברת לובינסקי משיקה בישראל את פיג'ו 2008 החדש. ה-SUV-B החדש ינסה להתבלט בקטגוריה העמוסה, באמצעות עיצוב ספורטיבי ואלגנטי מבחוץ, תא נוסעים מקורי, אבזור עשיר בתחום הבטיחות ומגוון יחידות כוח אשר יאפשרו בחירה בין הינע תרמי – בנזין ודיזל בשלב ראשון ואף הינע חשמל 100% במחצית השניה של שנת 2020.

פיג'ו 2008 החדש מבוסס על פלטפורמת (CMP) Platform Modular Common (ראו כאן). ה-2008 החדש מציג שיפור בכל היבט ביחס לקודמו. אורכו עומד על 430 ס"מ (תוספת של 1.14 ס"מ לעומת הדור היוצא), רוחבו 177 ס"מ (תוספת של 1.6 ס"מ), גובהו 155 ס"מ (ירידה של 6.0 ס"מ) בסיס הגלגלים נפרש על פני 5.260 ס"מ) (תוספת של 8.6 ס"מ) ונפחו של תא המטען עומד כעת על 405 ליטר – תוספת של 55 ליטר.

מנוע הבנזין, 1.2 טורבו PureTech, מציע 130 כ"ס ב-5500 סל"ד וכן 4.23 קג"מ שזמין כבר ב-1750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים והמשקל הכללי הקל (1208 ק"ג) תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 198 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת מרשים לא פחות עם 20.8 ק"מ לליטר. גרסה זו מדורגת בקבוצה 6 ברמות הזיהום בגרסת ה'אקטיב' ו-7 בגרסת ה-'פרימיום'.

גרסת ה-1.5 טורבו-דיזל BlueHDI של ה-2008 גם כן מציעה 130 כ"ס (3700 סל"ד) אך נתון מומנט גבוה במיוחד של30.6 קג"מ ב-1750 סל"ד שהופך כל נסיעה לחלקה, נעימה וחסרת מאמץ. ה-2008 עם מנוע הדיזל יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ויגיע למהירות מרבית של 193 קמ"ש, זאת, לצד לצריכת דלק לא פחות ממעולה – 26.3 ק"מ לליטר. גרסה זו מדורגת בקבוצה 4 ברמות הזיהום.

פיג'ו 2008 החדש מוצע בשתי רמות אבזור: 'אקטיב' ו'פרימיום'

רמת הכניסה, 'אקטיב' מציעה רשימת אבזור בטיחות ארוכה שמזכה אותו בציון של 4 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP ובציון בטיחות 6 של משרד התחבורה ועיקרה – מערכת בלימת חירום אקטיבית (עד 85 קמ"ש), מערכת תיקון סטייה מנתיב הכוללת התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר (עם נטרול כרית קדמית בעת הסעת ילד), עוגני איזופיקס, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור ועוד.
עוד ניתן למצוא ברשימת האבזור – מחשב דרך עם מבחר נתוני נהיגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, פנסי קדמיים LED, תאורת LED ליום, מצלמת חניה אחורית 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' עם ממשק CarPlay Apple, חישוקים קלים במידה 16 אינץ' ועוד.

רמת האבזור 'פרימיום' שמדורגת גבוה יותר עם 5 כוכבי בטיחות של יורו NCAP וציון 7 של משרד התחבורה, תוסיף לכל אלה – מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ"ש) בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ"ש) התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, שמירת מיקום בנתיב בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, 8 כריות אוויר (תוספת של כריות צד ליושבים מאחור) לוח מחוונים תלת ממדי בגודל "10 עם תצוגה מתחלפת, התנעה ללא מפתח, שלושה מצבי נהיגה לבחירה המשפיעים על מערכת ההנעה וההגה (ECO , NORMAL ,SPORT) חיישני חניה קדמיים הכוללים תצוגה גרפית, פנסי ערפל לד קדמיים עם פונקציית הארה לתוך הפניה, מראה פנימית מתכהה (אלקטרו-כרומטית) טעינה אלחוטית לטלפון הנייד (למכשירים תומכים) מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, כיוון גובה למושב הנוסע, 4 שקעי USB ,2 מאחור לטעינה מהירה, ושקע נוסף בתקן C USB לטעינה מהירה, משענת יד בין המושבים, חישוקי 17 אינץ' מושבים המשלבים בד וריפוד דמוי עור, חבילת כרום, חלונות כהים ותאורת לד פנימית. כאופציה בתשלום יוצע גם גג פנורמי נפתח.

מחירים:
פיג'ו 2008 1.2 בנזין טורבו 130 כ"ס 'אקטיב' – 127990 שקל
פיג'ו 2008 1.2 בנזין טורבו 130 כ"ס 'פרימיום' – 134990 שקל
פיג'ו 2008 1.5 דיזל טורבו 130 כ"ס 'אקטיב' – 129990 שקל

צילומים: רונן טופלברג


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *