סקודה אוקטביה – שם נרדף למשפחתית


סקודה אוקטביה החדשה נראית כמו אוקטביה. קשה לטעות לגביה. דגם מצליח עובר, בד"כ, אבולוציה עיצובית זהירה, לא רבולוציה. תראו את פולקסווגן גולף, שעליה מבוססת האוקטביה. אוקטביה לא ותיקה כמו אותה גולף, אבל כבר קנתה לה אוהדים רבים שנשבו בקסמיה.

הממדים של אוקטביה דור-4 דומים לדגם שהחליפה, אבל משהו בקווים החדשים שלה מעדן אותה, הופך אותה למשהו קצת יותר יוקרתי. חרטום משתפל ושבכה נמוכה הם חלק מהשינויים שעושים לה טוב. פרופיל מעודן יותר וזנב הכולל כיתוב "סקודה" ויחידות תאורה עדינות מבדלים בינה לבין האוקטביה ההיא.

רמת הגימור 'דינמיק' מקבלת את פני הנכנסים עם מושבי 'ספורט' טובים ותומכים שבהם משענות הראש הן חלק אינטגרלי מהמושב כולו. דוושות בחיפוי דמויי אלומיניום, מוסיפות לתחושה הספורטיבית. אבל שלא תטעו, לא מדובר רק בקוסמטיקה. ל'דינאמיק' שלדה בעלת מתלים קשיחים יותר, קפיצים קצרים יותר ומרכב המכונית מונמך ב-15 מ"מ לעומת האוקטביות האחרות. תא הנוסעים נאה מאוד, איכותי, אבל פתחי איורור נמוכים וקטנים וצמצום המתגים שמתפעל את בקרת האקלים רק מתוך מסך המולטימדיה, מורידים לו ניקוד בהתרשמות הכללית.

דווקא בורר ההילוכים, שאינו אלא כפתור שזז קדימה ואחורה, מפתיע בתפעולו הקל. ה'קוקפיט הווירטואלי' – לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות ניתנות החלפה, איכותי וברור.
מעבר למושב האחורי, הנהנה אף הוא מפתחי מיזוג נפרדים, מזכיר לנו למה סקודה אוקטביה היא מכונית משפחתית מוערכת כל כך. מרווח נדיב, הכולל גם דלתות גדולות המאפשרות כניסה ויציאה נוחים, הם רק חלק קטן מהמאפיינים של המשפחתית הזו. אבל הבונוס שהופך כל אוקטביה לאוקטביה, הוא תא המטען הנהדר, שכאן מופיע בנפח של 553 ליטרים, ונהנה, גם הוא, מפתח הטענה ענק של דלת חמישית.

סקודה אוקטביה

את 1248 הקילוגרמים הללו המאורגנים בצורה יעילה צריך גם להזיז. על כך הופקד מנוע קטן-נפח – 1.0 ליטרים מוגדש טורבו – שמפיק 110 כוחות סוס ו-20.4 קג"מ המשתלב עם תיבת ה-DSG7 ומערכת היברידית מתונה. עשר וקצת שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 206 קמ"ש הם ביצועים הראויים למשפחתית, שמתגמלת אתכם גם בצריכת דלק טובה מאוד – בנהיגה שפויה גם 18-19 ק"מ לליטר.

המערכת ההיברידית הקלה, המבוססת על מצברי 48 וולט, מקלה על מערכת הדימום-התנעה, עושה זאת עוד לפני עצירה מוחלטת ואף מדוממת את המנוע בחלק מזמן השיוט. אתם לא תבחינו מתי זה קורה, אלא אם תנעצו את מבטכם במד הסל"ד המתאפס לפתע. האוקטביה מאופיינת בנסיעה נינוחה ושקטה, כראוי למכונית משפחתית.

ככזו, מצופה ממנה להיות נוחה והיא אכן כזו. למרות הנמכת והקשחת המתלים, 'דינאמיק' אינה מכונית קשיחה. היא מגהצת את רוב השיבושים היטב, אך אינה מושלמת על פני כל דרך. מחוץ לעיר – הנוחות עדיפה.
מושבי הספורט שלה והנמכת המרכב שעשויים ליצור ציפיות כלשהן לרכב דינאמי, רצוי שינמיכו אצלכם את הציפיות. האוקטביה היא משפחתית בטוחה בהתנהגותה, עם אחיזה גבוהה וגיבוי מלא של ארסנל אבזור בטיחות מלא, הכולל, בעיקר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ו-7 כריות אויר. אבל האוקטביה, גם ה'דינאמיק', אינה מכונית משפחתית המיועדת לחובב נהיגה – משקל הגה קל והיזון חוזר מעורפל מעט, לצד רכות תחת עומס, משאירים אותה עם התואר – בטוחה.

סקודה אוקטביה

אוקטביה נשארה אוקטביה, במובן הטוב, שמשמעותו – מכונית משפחתית יעילה ונכונה. עם עיצוב נאה יותר, תא נוסעים מודרני, שאינו חף מטעויות ויחידת כח יעילה, היא, בהחלט, הבחירה הטבעית עבור כל אותם אלה שלא נכנעו עדיין לאפנת הקרוסאוברים. גרסת הליטר, בדומה למה שכתב כאן טל אבן במבחן לדגם היוצא, גם הדגם הזה – ראוי בהחלט.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

סקודה קודיאק – דור שני לדוב החום

Tweetנתחיל מהסוף – זאת אומרת משורת המושבים השלישית. אם אין לכם צורך במושבים מס' 6 …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *