היא היחידה בקטגוריה המציעה שבע כריות אויר וגם תקבלו עליה שבע שנות אחריות. כמעט כל מכונית שנייה מסך קטגוריית מכוניות המיני שנמכרו בישראל בשנת 2016 עונה לשם – קיה פיקנטו. כעשירית מתפוקת הייצור העולמית שלה נמכרת בישראל. פיקנטו היא להיט מכירות היסטרי והדגם החדש שרק נולד והגיע אלינו מיד עם השקתו העולמית, יעשה הכל בכדי לשמור על ההצלחה הזו.
העיצוב המוצלח של הפיקנטו כמעט ולא השתנה, הפרופורציות טובות, הפנים חייכניות והטוסיק שובב. ממד האורך נשאר כבדגם היוצא ומרווח הסרנים גדל ב-סנטימטר וחצי בלבד. סביבת הנהג ותא הנוסעים עברו שדרוג משמעותי. הוספת מסך מולטימדיה (בגרסה היקרה) ותא מטען שגדל לנפח של 255 ליטרים (שיפור של 55 ליטרים מהדגם היוצא) הם מהשינויים הבולטים יותר.
פיקנטו 2017 מקבלת פלטפורמה חדשה, מערכת ההיגוי והמתלים הוחלפו ולדברי היצרן, נעשה שימוש בחומרים טובים יותר למטרת שיפור קשיחות המרכב ועמידותו. מאידך, המנועים האטמוספריים שהכרנו בדגם היוצא, עדיין איתנו (עם שיפורים מינוריים מסוימים). מנוע בן ליטר ושלוש בוכנות 67 כוחות סוס ומנוע בן 1.25 ליטרים 84 כוחות סוס. המנוע המודרני יותר בהיצע – 1.0 ליטר טורבו, נשאר עדיין בחו"ל.
למנועים האטמוספריים מחוברת תיבה אוטומטית פלאנטרית בעלת ארבע הילוכים בלבד שגם בגרסת ה-1.25 ליטרים שנבחנה אצלנו, לא היטיבו עם ביצועי המנוע. מדובר בתיבה המסרסת את תפוקת המנוע ומאלצת לחיצה הגונה על דוושת התאוצה על מנת לסחוט ביצועים נאותים. אפשר לחיות עם זה, אבל זריזות וקלילות של תיבה מודרנית יותר היו מתקבלים בברכה.
פיקנטו מרשימה עוד בטרם התנעתה. פתיחת הדלת והתרשמות מחומרי הדיפון האיכותיים, איכות הבניה הטובה והתחושה שמדובר ברכב מסגמנט גבוה יותר, הם קלף שעבד גם בדגם היוצא. בחדש הקלף הזה אף חזק יותר. התחושה היא של מרווח פנים מספק ושדה ראיה רחב, כראוי לרכב עירוני. עם הפיקנטו קל להסתדר – שימושיות ופשטות הם שם המשחק. אין הפתעות והכל כמצופה. הקוריאניים לא אוהבים חוכמות.
את המושבים הקדמיים קצת פחות אהבתי. הם לא גרועים ואפילו סבירים, אך נתקלתי במושבים תומכים ונוחים יותר גם במכוניות זולות (סיאט איביזה למשל). תא המטען,לעומת זאת, נחשב לגדול בקטגוריה.
ברמת הגימור EX הגבוהה (זו הנבחנת) – מולטימדיה "7 מקורית של קיה (לראשונה בישראל) בעברית מלאה ועם הרחבה לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, כניסת USB, משענת יד מרכזית עם תא אחסון, חישוקי "15, שמשות אחוריות כהות, בקרת אקלים דיגיטלית, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, חיישני חנייה מקוריים ומצלמה אחורית מקורית, שליטה מלאה מההגה על השמע והטלפון (בכל רמות הגימור) ועוד.
אם בחלק מהפרמטרים, מציגה הפיקנטו אמת מידה בסגמנט הקטנות, בחלק אחר היא לא בולטת לטובה מהממוצע. את יחידת הכוח הקצת פלגמאטית כבר ציינו, ונציין גם שאיכות הנסיעה, גם אם היא טובה, היא לא מצטיינת. כיול המתלים על הצד הקשיח, לא מצטיין בבידוד מפני מהמורות ובורות ומאידך שומר על רמת נוחות טובה בכבישים המהירים יותר.
הפיקנטו נוסכת ביטחון למרות הממדים הזעירים, אך אל תגיעו אל מאחורי ההגה עם ציפיות ל-קטנה, שובבה וספורטיבית- כי היא לא. ההגה הקל והמנותק ימצא חן בעיני רבים, אך לא בעיני חובבי הנהיגה.
ביטחון ובטיחות ורכב עירוני קטן לא תמיד הולכים יד ביד, אך קיה ציידה את הדגם בשלל מערכות בטיחות וטלקאר היבואנית השכילה לייבא אותן, כפי שעשתה עם הספורטאז'. מערכת בלימה אוטונומית מלאה בין 8-75 קמ"ש ( בין 76-160 קמ"ש היא תפעיל את הבלמים אך לא בעצמה מלאה). מערכת מובילאיי משלימה זיהוי הולכי רגל, סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים עם התרעה על מהירות שלא בהתאם לדרך ועוד. מותחנים בחגורות הבטיחות מאחור נמצאים בפיקנטו לראשונה בסגמנט, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, מערכת פיצוי על דעיכה בעוצמת הבלימה ובנוסף גם 7 כריות אוויר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, עיגוני ISOFIX מאחור ומערכת סיוע לזינוק בעליה.
פיקנטו 2017 שמחירה בגרסת ה-1.25 ליטרים אוטומטית EX הוא 80,000 ש"ח היא מכונית טובה. נקודות הזכות העיקריות שלה הן אבזור בטיחות מתקדם ביחס לקטגוריה, איכות בניה מרשימה, מרווח פנים, מוניטין, ותחושה שלמרות המחיר היא לא מעליבה ומציגה מוצר ללא רגשי נחיתות. מאידך, יחידת הנעה בינונית שלא מצטיינת בצריכת דלק (כמצופה מרכב קטן) היא בעוכריה. בשורה התחתונה מדובר במיני שכפי הנראה תצליח ותמשיך להוביל את הקבוצה וכנראה בצדק.