העמדנו את הגרסה הארוכה של המיני, ליד הקאדילק אסקלייד בגרסתו הקצרה. אורכה הכולל של המיני קצר בשני סנטימטרים מבסיס הגלגלים של האמריקאי והיא נראית לידו כצעצוע. אחת מתוכננת לחסכון ויעילות, השני לשפע וכמובן לשואו-אוף. החיים הם עניין של גישה.
בכל נקודה ונקודה שתביטו על המיני המיתולוגית, תגלו פתרונות הנדסיים שמטרתם אחת – להגדיל את המרחב הפנימי לנוסעים ולמטענם ולא על חשבון הגדלת הממדים החיצוניים של הרכב. המיני משדרת -צניעות. את מתכנני האסקלייד – מוביל הנוסעים הענק של קאדילק, זה פחות מעסיק.
.
הדור החמישי של המכונית, המזוהה עם מפורסמים / מנהלים בכירים / אנשי ממשל ועוד, הוא SUV גדול בכל ממד. 5.38 מ' אורך, 2.06 מ' רוחב ו-1.95 מ' גובה. ולהזכירכם – מדובר בגרסה הקצרה…
זה לא הכל: את הכבודה הזו שמשקלה העצמי 2.6 טון (ומשקלה הכולל 3,493 – שמונה קילוגרם המבדילים בין רשיון B לרשיון C1 למשאית), מניעה מערכת הנעה אימתנית – בנזין V8 בנפח 6.2 ל' המפיק 420 כ"ס ו-64 קג"מ מומנט, ומקושר לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה.
.
קאדילק אסקלייד מבוסס על שלדה נפרדת המשמשת את GM בכלי רכב גדולים נוספים ומכיל בתוכו מקום מרווח לשבעה נוסעים מבוגרים שייהנו גם מתא מטען בנפח 722 ליטרים. לאסקלייד יש צורך לטפס, אבל לא במאמץ של פעם אחת. עם פתיחת הדלתות, נשלפת (תודה לאל) מדרגה חשמלית המקלה על הכניסה לסאלון הענק.
הסאלון אכן ענק ומחולק לתצורת 2+2+3 מושבים. הקדמיים חשמליים, מחוממים, מאווררים, השורה השנייה מחוממת, השלישית מתקפלת ונפתחת חשמלית בלחיצת כפתור. יש כאן פתחי מיזוג לכל נוסע כמעט, שקעי טעינה רבים, מחזיקי כוסות, מסכים לנוסעים מאחור ומערכת שמע מבית AKG עם 36 רמקולים. איזו מערכת שמע מדהימה!
החלל לנוסעים הוא ענק: לא, אנחנו לא מדברים על המיני הבריטית ש-תתפלאו- ביחס לגודל החיצוני מרווחת יותר באופן יחסי מהאסקלייד. גם אם תתמקמו בשורה השלישית של הקאדילק, מובטחת לכם רווחה ונוחות ואם תתקשו לשוחח עם הנוסעים המרוחקים מכם שנות אור, שם – במושבים הקדמיים, מערכת קשר פנים תפתור לכם את הבעיה. את המושבים הנפרדים בשורה השנייה, ניתן לכוון ולהתאים בהתאם לצורך והאסקלייד מתגלה כוואן הראוי בהחלט לבית הלבן…
רק שאותי מעניינת כרגע השורה הראשונה ובמיוחד המושב השמאלי. זה הממוקם מול ההגה ומול שלושת המסכים הנפרדים. מימיני מזדקרת ידית בורר הילוכים, חוגה לניווט בין תפריטי התצוגה, וכפתור ווליום קטן של מערכת השמע (המדהימה – כבר אמרנו?).
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראיה טוב יחסית ואם תרצו, תוכלו להקרין על מסך לוח המחוונים את כל מה שנעשה מלפנים תוך כדי נהיגה, או סתם להקרין על החלון הקדמי חלק מנתוני הנהיגה. גם מערכת תרמית לראיית לילה תופיע לפניכם, אם רק תבקשו ממנה.
העיצוב הפנימי מודרני ונאה, חומרי הדיפון איכותיים ברוב המקומות, למעט במקומות פחות חשופים, איכות ההרכבה טובה אך לא מושלמת. אסקלייד דור 5 מרגיש מודרני לחלוטין ולמרות שפע האבזור והאפשרויות, מתגלה כבעל ארגונומיה טובה וקלה לשימוש. תא מקורר ומקפיא, ישמור לכם גם על קרירותן של הפחיות בדרכן לאי -שם.

כן – הקאדילק אסקלייד הוא הדרך הנוחה ביותר להגיע לאי-שם. ורצוי – כמה שיותר רחוק. שיוט על סיפונו מבודד אתכם מרעשים ובעזרת מתלי האוויר האדפטיביים, מתיימר גם לבודד את ישבני הנהג והנוסעים משיבושים. זה, לרוב, עובד, אבל לא באופן מושלם. שיבושים חריגים ורעשי מתלה יחדרו את מערך ההגנה האווירית של אסקלייד.
אמנם הרכב ענק, אך הנהיגה בו מתגלה כקלה. נכון – בסמטאות הצרות של השכונה הצפופה, לא היה קל לתמרן אותו, וכך גם בנתיבים הצרים באופן מוגזם, באזור העבודות בכביש 2 – שם הרגשנו כפיל בחנות חרסינה. אבל האסקלייד מאפשר תצפית מעולה מעל גגות רוב המכוניות, תנוחת נהיגה טובה, ומנוע וגיר הששים להגיב ברגע הפקודה.
תחוו זאת ביציאה חזקה מהמקום (6.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש) ותאוצות ביניים מרשימות המלוות בסאונד (הניתן לשליטה). האחיזה בכביש גבוהה ולמרות הגודל והממדים, אסקלייד לא מתנדנד כעלה נידף בים סוער.
יחד עם זאת, נהיגה מהירה בכביש מפותל היא לא הייעוד של הקאדילק הענק. ההיגוי לא ממש מדויק ודוושת בלם ספוגית ולא מספיק נחושה, לא מעודדת נהיגה ממש מהירה בקרון הכבד הזה. אסקלייד מצויד גם בהנעה כפולה ויכולת שטח. כל שעליכם לעשות הוא לסובב את החוגה של בורר מצבי הנהיגה ולבחור במצב הרצוי. טיפוס על סלעים או שטח טכני מאתגר, הם לא הייעוד כאן, גם אם ניתן להגביה את הרכב ולהגדיל את מרווח הגחון. ויתרנו על זה.
הוא נולד לפנק וכאן בגרסת ה'לקשרי פלטינום', תזכו לתאורת לד מלאה, חישוקי 22 אינץ', מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי למושבים (כולל קיפול שתי שורות המושבים מאחור), חימום ואוורור מושבים, בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת שמע עם 36 רמקולים ועוד. גם מערך הבטיחות מרשים וכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון ושמירה על נתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת, מערכת בלימה אוטונומית כולל בנסיעה לאחור, מערך מצלמות היקפי ועוד.

האסקלייד החדש מושך מבטים, ומעורר יראה בדיוק כמו פיל המתקרב אליכם. רוב הסיכויים שתפנו את הדרך. אסקלייד לא רק גדול אלא גם מרשים. הפרופורציות טובות, הנוכחות בולטת והמראה מודרני. אם בהובלת אח"מים עסקינן, אז אסקלייד הוא פתרון מעולה. אמנם הוא אינו מעודן כמו חלק מהמתחרים, וגם לא תחסכו כאן בהוצאות הדלק, עם צריכה שנעה בין 6.5-7.5 ק"מ לליטר בממוצע ריאלי, אבל רציתם גדול וחזק…
ואכן , אם כבר גדול וחזק אז אמריקאי. זה אמנם יחזיר לכם עודף של כ-50,000 ש"ח מהמיליון שתשאירו בסוכנות UMI, אבל גם המתחרים לא זולים.