קאדילאק אלדוראדו משנות השבעים, הייתה בעלת הנעה קדמית. להתנהלות בכבישי אמריקה האינסופים ב-55 מייל לשעה זה בהחלט הספיק. קאדילאק CTS מתחילת שנות האלפיים נבנתה על פלטפורמת 'סיגמה' בעלת הנעה אחורית. גם האחות הקטנה שלה ה- ATS דוחפת עם הגלגלים האחוריים. .
אם נודה לאמת, רוב הנהגים כיום יתקשו לדעת איזו תצורת הנעה יש ברכב שלהם. ההנעות הקדמיות שוכללו ומסוגלות לטפל גם בהספקים גבוהים, אך עדיין, לתצורת הנעה אחורית יתרונות משלה בכל מה שקשור בניהוג.
ה-ATS היא נציגת קאדילאק בסגמנט משפחתיות הפרימיום. אם נתרגם את זה לגרמנית נאמר במוו סידרה 3 (וגם אאודי A4, מרצדס C ). לאלה הנעה אחורית וכפולה בד"כ. גם הג'וליה של אלפא רומיאו חזרה אלינו כשלרשותה הנעה אחורית.
ATS כבר לא צעירה. היא הושקה ב-2012 וב-2016 עודכנה בגיר אוטומטי בעל 8 יחסי העברה. היא נמכרת בארץ בשתי רמות גימור כשהיקרה מתומחרת ב-300,000 ש"ח. לרשותה מנוע 2 ליטרים מוגדש טורבו בהספק של 270 כ"ס. אם אתם ממש גרידים, תוכלו לרכוש את גרסת מכון הכושר שלה ה-ATS-V עם 455 כ"ס. אבל אני לא מוכן להיות אחראי לגורל רישיון הנהיגה שלכם.
הקאדילאק הזו, גם בגרסתה השפויה, מהירה מאוד. תוך קצת פחות מ-6 שניות, תגיעו איתה ל-100 קמ"ש. התחושה היא שהיא בועטת אותך קדימה. ATS היא לא מכונית מעודנת, או מלוטשת. היא תכליתית. יחד עם זאת היא די נוחה ויכולה בהחלט להיות מוגדרת כרכב מנהלים מפנק. מלבד המושב האחורי. טוב, וגם תא המטען.
ATS לא ארוכה כמו שהשם קאדילאק מרמז. עם אורך של 4.64, שהוא מעט מעל משפחתית סטנדרטית, מרווח המושב האחורי מצומצם יחסית לקטגורית המנהלים ותא המטען עומד על נפח של 380 ליטרים בלבד.
אבל עזבו אתכם ממושב אחורי ותא מטען. לקאדילאק הזו עיצוב ייחודי עם זוויות ופנסים שרק לקאדילאק מודרנית יש. האלמנטים הזוויתים ממשיכים בכל פינה, גם בתא הנוסעים. זהו רכב שאינו חדש אך עדיין מושך תשומת לב ומבטים רבים.
ATS בגרסת הפרימיום גם מאובזרת בנדיבות – מערכת מולטימדיה של קאדילאק ('CUE') עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', פיקוד קולי, דיבורית בלוטות' שיכולה לקשר עד 10 מכשירים, 2 חיבורי USB, כניסת SD, שליטה מגלגל ההגה. מושבי עור, מושבים חשמליים בעלי זכרונות, גלגל הגה מתכוונן חשמלית, שלט חכם לפתיחה וסגירה, לחצן התנעה, התנעה מרחוק, קסנון, תאורת יום LED, חלון שמש בגג, חישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ'.
האיכות הכללית טובה, לא מושלמת. ATS היא מכונית שעושה חשק לנהוג. אמנם היא לא מדויקת לחלוטין ובכל לחיצה חזקה על דוושת הגז, הזנב קצת מרקד, אבל זהו גם קסמה של המכונית.
היא יכולה לשמש משפחתית יוקרתית כשנוסעים בערב למסעדה עם הילדים. היא יכולה גם להוות תחליף לקומפקטית חמה כמו ליאון קופרה.
כן, מסתבר שקאדילאק היא לא רק מכונית ענקית ומתנדנדת המשייטת לאורך קילומטרים בקצב איטי ורגוע. על שינוי התדמית הזו, ניתן להבין גם מלקיחת החסות של היבואן על אירוע ספורט מוטורי להלן:
ליגת קאדילק Time Attack
ביום שבת במסלול החדש בפצאל נערך יום המרוצים השני ליגת קאדילק Time Attack הליגה הראשונה לנהגים חובבים, במסלול מרוצים מורשה, לרכבים ממותגים שונים המורשים גם לנהיגה באופן חוקי בכבישים.
ליגת קאדילק Time Attack הוקמה על ידי נהג ומדריך המרוצים לאון טאובס, חברת ״ספארקו ישראל״ ובשיתוף מותג היוקרה הצומח ביותר בישראל לשנת 2017 ,קאדילק. ובתמיכת הרשות לנהיגה ספורטיבית של משרד הספורט ומנהל הרשות יוסי ניסן.

אחרי שבמרוץ הראשון התחרו 60 נהגים בקטגוריות השונות, הפעם כבר הגיעו מעל ל-80 נהגים. להלן רשימת המנצחים והתוצאות:
קטגוריהA מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 220 כ"ס או 1.8 ליטר מוגדשים, ללא הגבלת רוחב צמיגים
1. מור מושקוביץ במוו 328 – 50.350
2. ניר מי פז מאזדה MX5 50.355 3.
אריאל לוי פיג'ו 208 Gti 51.356 ·
קטגוריה Bמכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 355 כ"ס (ללא הגבלת רוחב צמיגים), עד 3.0 ליטר מוגדש (הגבלת רוחב צמיגים ל-245) או עד 2.0 ליטר מוגדשים עם הנעה כפולה ודיפרנציאל פתוח
1. גנאדי סרוצאן אלפא 4 סי – 49.315
2. דקל נער פיזו 308 Gti- 49.522 3.
3. קובי כהן רנו מגאן קאפ- 49.572 ·
קטגוריה C מכוניות עם מנועים מקוריים והנעה כפולה עם דיפרנציאל נעול-ממוחשב –
1. גיא אמודי במוו M2 – 49.343 2.
2. סימון אלישקוב סובארו אס.טי.איי 49.915 .
3. לוטן פלג סובארו Sti- 50.152 ·
קטגוריה D קטגוריה פתוחה
1. ערן גומר מיצובישי איוו – 8 47.370
2. מוטי נתן ניסאן 370- 47.788
3. שלומי שביב פורשה ג'י טי 3 – 47.988