פיג'ו 5008 – שבעה מי יודע?


שישה עשר הסנטימטרים הנוספים בבסיס הגלגלים ותשעה עשר הסנטימטרים באורך הכללי, עושים את ההבדל; ב-5008 נוספו עוד שני מושבים נוספים והיא מיועדת, שלא כאחותה ה-3008, להסעת שבעה נוסעים ולא רק חמישה. 

אבל שלא תטעו. המושבים האחוריים בשורה השלישית אינם מיועדים לתת מענה לנוסעים בוגרים ומגודלים. מדובר בשני מושבים שהכניסה אליהם והישיבה בהם תתאים יותר לילד גמיש ממבוגר מגושם.

כל אחד משלושת מושבי השורה השנייה, ניתנים לכיוון למרחק ולשינוי זווית המסעד. ניתן גם  לקפלם וליצור רצפת הטענה שטוחה ענקית. הנוסעים מאחור נהנים מפתחי מיזוג עם שליטה נפרדת וגם מווילונות הצללה לחלונות הצד. גם הדלתות האחוריות הגדולות מאפשרות כניסה ויציאה נוחה.

תא המטען מציע נפח שנע בין 210 ליטר עם שורה שלישית בשימוש ל-780 ליטר כשהיא מקופלת ועד ל-1,940 ליטר.

ה-5008 הוא הגדול במשפחת דגמי הפנאי של פיג'ו. ככזה המציע שבעה מקומות ישיבה, הוא מתייצב לתחרות מול שלל מתחרים; סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר קיה סורנטו ניסאן אקסטרייל וגם למתחרה הזול יותר מהבית – הסיטרואן C4 גרנד פיקאסו.

במבט מלפנים, בתא המנוע, ובמפגש עם פנים הרכב, לא תמצאו כמעט הבדלים בינו לבין הדגם הקטן יותר ה-3008.

5008 מגיע בשלוש רמות גימור: "אקטיב" בסיסי, "פרימיום" (המופיע בתמונות) ו-GT יוקרתי המגיע  עם המנוע דיזל החזק בחבורה בעל 180 כוחות סוס.

למבחן התייצבה ה-5008 עם מנוע ה-1.6 דיזל המפיק 120 כ"ס ומחובר לתיבה האוטומטית יפאנית 6 הילוכים של 'אייסין'. זהו מפרט זהה ל-3008 שבחנו כאן בעבר.

התחושה מאוד דומה, הביצועים כמעט זהים. 65 הק"ג הנוספים שנושאת ה-5008 הגדולה יותר (ומידת רוחב צמיגים גדולה יותר), גובים את מחירם ומוסיפים 0.8 שניות לתאוצה הקלאסית מעמידה ל-100 קמ"ש (13.6 שניות) וצריכת דלק מעט גבוהה יותר, אך עדיין מצוינת לרכב מגודל שכזה. לא תתקשו להשיג צריכת סולר אמיתית של כ-17-18 ק"מ לליטר.

5008 מעט נוקשה יותר מה-3008 (בכל זאת נושאת 2 נוסעים נוספים) ועדיין נוחות הנסיעה טובה וריסון המרכב מצוין. הנוקשות מתבטאת בעיקר בהתמודדות עם מפגעי כביש לא שגרתיים אך מאידך, היכולת הדינאמית נוסכת ביטחון רב גם במהירויות גבוהות יחסית. למרות היותו רכב נוסעים מגודל, ה-5008 הוא רכב מהנה לנהיגה ביחס למגודלי מרכב אחרים.

5008 משווק בישראל ב-3 רמות אבזור שונות. גרסת ה-GT היא בעלת עיצוב ספורטיבי יותר. רמות האבזור כוללות בין היתר מערכות בידור מתקדמות בעלות מסך מגע בגודל של 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטאלי בעברית בעל מחשב דרך מפורט ביותר הממוקם מעל ההגה, גג פנורמי מרשים, חיישני נסיעה לאחור, מערכת בקרת אקלים המפוצלת לשני אזורים, מצלמת 360 מעלות, משטח הטענה לטלפוניים ניידים, מערך וילונות בדלתות, חיישני גשם מתקדמים ועוד.

רמת הבטיחות ב-5008  כוללת את הציון המקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק ורשימה ארוכה של אבזור בטיחותי.  מערכת מתקדמת לניטור שטחים מתים, חיישני עזר לביצוע חניה, מערכת מתקדמת לזיהוי תמרורים, התראה על עצמים באיזורים מתים, מערכות בלימה אוטונומיות עם אופציה לזיהוי הולכי רגל, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. המערכות ברובן משווקות כסטנדרט.
.
דגם המבחן 1.6 דיזל 120 כ"ס ברמת גימור 'פרימיום' נושא תג מחיר של 200 אלף ש"ח ומתחתיו דגם בעל מנוע זהה ברמת גימור 'אקטיב' הזול ב-20 אלף ש"ח. ה-5008 מציע פתרון למשפחות הזקוקות לחמישה מושבים ותא מטען ענק, או 5 מושבים + 2 קטנים למרובי הילדים שביננו. איכות הנסיעה, האבזור ובמיוחד הבטיחותי הם ברמה גבוהה. מנוע דיזל חסכוני הוא בונוס לאותם אלה שגומאים מרחקים גדולים. אנחנו אהבנו.
.
צילומים: גלעד ארצי

About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *