פיג'ו 308 SW דיזל – חסכונית, פרקטית ואפילו יפה


ה-308 סטיישן (SW), שעברה מתיחת פנים קלה, מוצעת כעת בארץ גם עם מנוע טורבו-דיזל במחיר 138 אלף שקלים, 3,000 שקלים יותר מגרסת הבנזין שמחירה לא השתנה.
מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) הוותיק והמוכר מדגמים אחרים של הקונצרן, הוחלף במנוע חדש, קטן (1.5 ליטר) וחזק (130 כ"ס) יותר בחו"ל. המנוע החדש אמור להגיע גם אלינו בעוד מספר חודשים. בינתיים, גרסת הדיזל משווקת בעיקר עבור ציי רכב. 

מתיחת הפנים שעברה ה-308 מתבטאת בחרטום – יחידות תאורה וסבכה כשעיקר השינוי בתא הנוסעים הוא עיצוב שונה לבורר ההילוכים ומערכת מולטימדיה משופרת.
עיקר יתרונה של גרסת הסטיישן, על הגרסה הקומפקטית מושג באמצעות, שלא כמקובל, בסיס גלגלים ארוך יותר מדגם ההאצ'בק (11 ס"מ)  ועל נפח תא מטען גדול ושימושי של 599 ליטר אותו ניתן להגדיל לכדי 1,613 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

מרווח הרגליים לנוסעים מאחור משופר וכאמור, יכולת הובלת מטענים, גם ארוכים מאוד, הופך את ה-308 הזו למכונית משפחתית עם ערך מוסף.

את האופניים החשמליים של KTM, איחסנתי בקלות וללא מאמץ בתא המטען, ללא כל צורך במנשא או הנפה מאומצת לגגון מורכב.

ל-308 מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית וזיהוי תמרורים.
מאידך, לא קיימת מערכת לאזהרת הנהג מפני קרבה מסוכנת לפנים או בלימה אוטונומית. ה-308 מסתפקת בארץ  במערכת מובילאיי על שלל התרעותיה. (באירופה משווקת כיום ה-308 עם מערכות התרעה ופעולה אקטיבית דוגמת בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט המתאימה את מהירות הנסיעה לרכב שלפנים, התרעה על רכב בשטח מת וערנות נהג, שאינן מוצעות בגרסה הישראלית).

מנוע הדיזל ב 1.6 ליטר BlueHDi עם הספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ . נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.6 שניות ומהירות מרבית של 184 קמ"ש.

המנוע נעים לשימוש ובשילוב עם תיבת ששת ההילוכים מבית אייסין, הן שיוט בכביש המהיר והן התנהלות בכרך ובעומסי תנועה נעשים ללא מאמץ מיוחד. נמרצות משופרת תתקבל בלחיצה על מוד 'ספורט' בתיבת ההילוכים.

צריכת דלק משולבת של 25 ק"מ לליטר, ע"פ נתוני היצרן אמנם תתקבל בתנאי נהיגה אופטימליים, אך צריכת דלק ריאלית של 20 ק"מ לליטר סולר, תתקבל גם בנהיגה לא מתחשבת במיוחד.

בחו"ל, אגב, מוצעת ה-308 גם עם מנוע 2.0 ל' דיזל , שמפיק 180 כ"ס, ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 היל'.

308 SW  משווקת ברמת גימור אחת הנקראת אקטיב (Active) והיא כוללת בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה "8 מקורית, דיבורית BT, שליטה מההגה, חישוקי סגסוגת "17, כיוון גובה למושב הנהג והנוסע ועוד.

308 סטיישן דיזל היא מכונית יעילה המתאימה לאותם אלה שדרוש להם נפח טעינה משופר, כמו אותם רוכבי אופניים מכורים, למשל. אלה שנדרשים לגמוע מרחקים גדולים וחסכון בעלויות חשוב להם. לאותם אלה שישיבה ופוזה של ג'יפון לא בראש סדר העדיפויות שלהם, ועדיין חשוב להם לנסוע ברכב שאיכות הנסיעה בו גבוהה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *