סקודה פאביה – מנוע ליטר בלי רגשי נחיתות


פאביה, מקבילתה של האיביזה והפולו, הושקה כבר לפני יותר משנתיים. כעת, גם לה יש מלפנים את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו החדש של הקונצרן. מנוע זה מיועד להחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו, כאשר עד סוף השנה יוצעו שני המנועים במקביל. עם מאתיים סמ"ק פחות ושלושה צילנדרים, יצאנו לנסיעת מבחן לתהות על קנקנה. 

הקנקן נשאר ללא שינוי; פאביה עודנה מכונית נאה בעלת פרופורציות טובות. היא לא מסובבת ראשים, אם כי, בגרסת הסטייל שקיבלה את אופציית שילוב צבע הגג התואם לצבע חישוקי הסגסוגת ובתי המראות, היא משכה מבטים.
גרסת הסטייל מקבלת בנוסף לאבזור הבסיסי גם מפתח חכם, בקרת אקלים, חלונות אחוריים כהים, מערכת שמע משודרגת ועוד מספר פריטים. על הסטייל תשלמו 5000 ש"ח יותר מעל ה-1.0 אמבישיין שמחירה 97,000 ש"ח.

העיצוב  הפנימי מאופק גם הוא, ככה הם אוהבים את זה בסקודה. החומרים נוקשים, אבל לא מרגישים זולים. המרחב מלפנים טוב. מאחור הוא בסדר. תא המטען בנפח ראוי של 305 ליטר.

אבל כאמור, פאביה לא השתנתה עיצובית, או במימדיה. השינוי כאן הוא בעיקר יחידת הכוח – מנוע 1.0 ליטר טורבו בהספק של 110 כוחות סוס, שזהה בהספקו למנוע ה-1.2 ליטר טורבו. אבל סוסים הם לא כל הסיפור.

 יחידת הכוח החדשה מרגישה טוב יותר מקודמתה בנפח ה-1.2 ליטר. כאמור – נתון ההספק זהה  אך למנוע ה-1.0 ליטר יש נתון מומנט גבוה מזה של המנוע הגדול (שמגיע לשיאו ב-2,000 לעומת 1,400 סל"ד ). התוצאה בפועל היא תאוצה טובה יותר והתנהלות נעימה.
המומנט העדיף (20.3 קג"מ לעומת 17.6 קג"מ ב-1.2 ליטר), מניב ביצועים טובים יותר.  תיבת ההילוכים – DSG 7 מחליפה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה בד"כ. רק רעד קל בסיבובי סרק בעמידה, יזכירו לכם כי במנוע זה שלושה צילנדרים לעומת ארבעה במנוע ה-1.2.

השילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים הללו, מביא לצריכת דלק מצוינת שגם בתנאים אמיתים, משולבים בתנאי נהיגה שונים, תעמוד על כ-17 ק"מ לליטר.

.
לפאביה אין נקודות תורפה משמעותיות. היא בנויה טוב, היא נוסעת היטב. למרות זאת, פאביה לא מבריקה בתחום נוחות הנסיעה. זו האחרונה אף נפגעת מעט בגרסת ה'סטייל' שאמנם מציעה מראה מסוגנן בזכות מידות הגלגלים (  215/45 עם חישוקי 16 אינטש') אך אלה בעוכריה; חתך נמוך כל כך (גובה דופן הצמיג), משכך פחות את מהמורות הדרך וגם פגיע יותר. נוחות הנסיעה בפאביה סבירה אך נוקשה כשמדובר במפגעים עירוניים בולטים. הצמיגים ה"קרביים" אגב, לא הופכים את הקטנה שלנו לסופר מיני ספורטיבית.
.
פאביה היא מכונית בטוחה וצפויה.עם  דירוג של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של EuroNcap, מפרט אביזרי בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, וכן מערכת התרעה מקורית על אי שמירת מרחק ועייפות נהג, הפאביה מתאימה גם לנהג/ת הצעיר.
.
ב-3000 שקל פחות מגרסת ה-1.2 המקבילה, פאביה 1.0 סטייל מצליחה ,בעזרת המנוע החדש, להמשיך לתת תמורה טובה למחירה כשאחותה מבית – האיביזה, מאיימת עליה עם 5 כוחות סוס נוספים, מרחב פנימי ונוחות נסיעה טובים יותר, ו-5000 ש"ח פחות.
.

About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

סקודה קודיאק החדשה – השקה בישראל

Tweetחטיבת סקודה, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק סקודה קודיאק החדש, ה – SUV 7 מקומות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *