סיטרואן ברלינגו

סיטרואן ברלינגו – (לא) לעובדים בלבד


מסובב את החוגה ימינה ומתחיל בנסיעה. כן, חוגה – שהיא בורר מצבי ההילוכים לתיבה האוטומטית. כן, אוטומטית – ברלינגו אוטומטית עם מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטרים חזק. סיטרואן ברלינגו בדור השלישי שלו ממשיך את המסורת – רכב מסחרי קומפקטי בעל תפיסה חכמה ושימושית.

הברלינגו הראשון הוצג בתערוכת פאריז בשנת 1996 והציג תפיסה חדשה בעולם המסחריות הקלות.
ההצלחה האדירה באירופה (וגם בישראל) לא איחרה לבוא, ומאז 2004 הוא מוביל את המכירות בקטגוריה.

הדור השלישי הוצג לפני שנה ומבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית העכשווית של הקונצרן המתרחב. אתם יכולים להיתקל במסחרית זהה תחת שמות כמו פיג'ו ריפטר/פרטנר, אופל/ווקסול קומבו, ואפילו תחת סמל טויוטה, כשהפעם השם הוא – פרואייס סיטי.

סיטרואן ברלינגו דור 3

דור 3, כנהוג בתעשיית הרכב, גדל ותפח. ברלינגו דור ראשון נמתח לאורך של 4.13 מ עם בסיס גלגלים של 2.70 מ'. זה השלישי בגרסת המרכב הבינונית כבר התארך ל-4.40 מ' ו-2,79 מ' בהתאמה. לידינו הגיעה הגרסה הזו – הבינונית בעלת חמישה מושבים מנוע טורבו -דיזל 1.5 ליטרים 130 כוחות סוס – גרסת המנוע החזקה.
אם תבקשו, תקבלו בארץ את הברלינגו עם מנוע זהה בעל הספק 75 כ"ס או 100 כ"ס (ידנית ) או בגרסת 130 אוטומטית בעלת שבעה מושבים (4.75 מ' אורך עם בסיס גלגלים 2.98 מ').

ברלינגו - בורר מצבים
הבורר

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שמונת ההילוכים, מתוצרת 'אייסין' היפנית, מפיקה מהמנוע את מיטבו והמסחרית הזו שועטת קדימה בעזוז. אם אפילו תרצו, תוכלו להעביר את השליטה לידנית ולהיעזר בדוושות מאחרי ההגה, כאילו הייתה זו מכונת נהיגה ולא מסחרית שימושית.
כאמור – הביצועים טובים מאוד. גם תרגום היכולת הזו לכביש דרך השלדה בהחלט מעניק הרגשה בטוחה ויכולת שינוע מהירה, הן בכביש המהיר, והן בכביש מפותל לצד תמרון קליל בסמטאות הכרך. הבונוס העיקרי כאן היא צריכת דלק ריאלית מרשימה של כ-18 ק"מ לליטר.

סיטרואן ברלינגו

סיטרואן ברלינגו דור 3 אמנם מרגיש כבר יותר כרכב מסחרי פחות קומפקטי מזה של הדור הראשון, אך להגדיר אותו כמגושם, יחטא למטרה. זה אינו סתם עוד רכב מסחרי משעמם למראה, אלא מוצר מעוצב עם תשומת לב לפרטים, שאינה אופיינית לקטגוריית המסחריות.

גרסת המבחן הגיעה כרכב עבודה (יש גם דגם דו-שימושי) וצוידה ברשת ברזל המפרידה בין תא הנוסעים לתא המטען. משקל כללי מורשה של 2,365 ק"ג מול 2,150 בגרסה הדו-שימושית נותנת לה יתרון בכושר ההעמסה. הסורג הזה, שקיים משיקולי בטיחות, מפריע לקיפול מושבים אחוריים והגדלת תא המטען ומגביל את זווית המשענת האחורית. בגרסה הדו-שימושית, כאמור, הוא לא קיים.

סיטרואן ברלינגו

מה שבולט בתא הנוסעים של הברלינגו, היא בעיקר דאגת המתכננים לתאים שימושיים. את אלה ניתן למצוא כמעט בכל פינה. תאים פתוחים וסגורים, תאים נסתרים וגלויים. סביבת נהג ידידותית מאוד ומרחב מרווח לחמישה נוסעים הם סממנים נוסף לתשומת הלב הזו. גם תא המטען שנשאר מאחור משאיר נפח של 597 ליטרים.

הברלינגו, מאוד נוח לכניסה ויציאה, במיוחד תודות לדלתות ההזזה היעילות מאחור ולדלתות תא המטען שנפתחות עד לזווית של 270 מעלות. עם תנוחת נהיגה גבוהה שלטת ונוחה, גמעתי עם הברלינגו מרחקים גדולים ללא מאמץ מיוחד.

מסך מולטימדיה גדול ובורר הילוכים קומפקטי (אך פחות נעים לשימוש מידית בורר מצבים מסורתית) משרים במסחרית הזו אוירה של מכונית נוסעים מודרנית ועדכנית. כך גם האיכות הכללית המשודרת מאיכות החומרים והבניה. הברלינגו תמיד היוותה אלטרנטיבה לרכב משפחתי תודות לנוחות הנסיעה שלה, וגם הדור השלישי עומד במשימה, אם כי הכיול נוקשה מעט וקופצני קמעה ללא עומס. גם בתחום הבטיחות מיישרת הברלינגו קו ומציעה בלימת חירום אוטונומית, התרעת שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי וזיהוי תמרורים.

סיטרואן ברלינגו

ברלינגו הוא הצלחה. הדור השלישי מציג שדרוג לא רק בגודלו אלא ביכולתו הדינאמית, באבזור הבטיחותי ובהתאמתו לסטנדרט העיצוב, חלל הנוסעים והאבזור הכללי המקובל כיום. הגרסה הנ"ל שהיא, כאמור, החזקה בסדרה, וברמת הגימור SHINE הגבוהה יותר, עולה 152,000 ש"ח.
אמנם לא זול, אך כל זאת תמורת ביצוע מרשים, ואפילו אלטרנטיבה לג'יפון אופנתי, לאותם אלה המחפשים בעיקר שימושיות גבוהה ויעילה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *