אי אפשר להתעלם ממנה.
שתיים נקודה שלוש טון של עיצוב שמשאירים אותך משתאה, אל מול הגודל, אל מול הנוכחות. מרצדס GLE COUPE רוצה להיות גם רכב שטח, אבל גם ספורטיבית למראה. הם לקחו SUV קיצרו לו את הגג שמשתפל לאחור ויצרו משהו שנראה כוחני, או אולי אלגנטי? תחליטו בעצמכם.
הם לא הראשונים. למעשה GLE קופה דור ראשון היווה את תשובתה של מרצדס לממציאת הז'אנר – ב.מ.וו X6. כעת, בדור השני, למרצדס GLE קופה יש כבר מתחרים נוספים – אאודי Q8 ופורשה קאיין קופה.
לא מזמן נבחן ב-DRIVETIME המרצדס GLE 350D בגרסת 7 מושבים. גרסת הקופה שקיבלנו למבחן, גם היא 350D, גם היא נושאת בחרטומה מנוע טורבו דיזל נהדר עם הספק מרבי של 272 כ"ס עם שיא מומנט מרשים בן 61.2 קג"מ כבר ב-1200 סל"ד. גם לה תיבה אוטומטית 9G-TRONIC מהירויות.
מסתבר ש-GLE קופה כבדה יותר במעט, ארוכה ב-2 סנטימטרים, רחבה ב-11 סנטימטרים! אבל מוותרת על 6 סנטימטרים בבסיס הגלגלים, לעומת ה-GLE ההיא.
עודף המשקל פוגם במעט בביצועי הקופה, משהו שלא ממש תחושו במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש (8.1 שניות לעומת 7.9 ) או במהירות המרבית (4 קמ"ש פחות), אבל למי זה באמת ממש משנה? אגב, צריכת דלק של כ-11 ק"מ לליטר, בהחלט ריאלית, אם לא תצמידו את דוושת הסולר לרצפה.

הסיפור כאן הוא, קודם כל, עיצוב.
אם אתם מתחברים למראה החריג/ מושך מבטים/ מעורר הערצה/ וולגארי – תחליטו בעצמכם, אז כנראה שהגעתם למקום הנכון. העיצוב השונה לא מעניש (כמו שקורה בד"כ במכוניות קופה משופעות גג) בחוסר במרחב הנוסעים מאחור. זאת, תודות למושב אחורי נמוך, המאפשר גם לגבוהי קומה לשבת זקוף, עם מרחב טוב לרגליים וגם לכתפיים. למרבה הפלא, גם נפח תא המטען לא נפגע והוא אפילו מעט גדול יותר מזה של האחות השמרנית (655 ליטרים). את המס על עיצוב החלק האחורי תשלמו, בעיקר, בשדה הראיה דרך החלון האחורי.
אבל רגע לפני שאתם מבטלים את העסקה, כדאי לכם להירגע. חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות, ועוד עזרים, הופכים את תמרון הקרון הגדול הזה למשחק ילדים.
רשימת האבזור הארוכה כאן, ובמיוחד ברמת הגימור AMG Line Plus של מכונית המבחן שלנו שמחירה 740,000 ש"ח, היא יכולה לכבוש כתבה שלמה, שמן הסתם, גם תשעמם אתכם. חישוקי 21 אינץ' תורמים למראה הספורטיבי ותודות ל-AIRMATIC – מערכת השיכוך האדאפטיבית בעלת מתלי האויר, מצליח המרצדס לבודד את הנוסעים על אף החתך הנמוך של הצמיגים.

אבל עם עיצוב שכזה, מותר לנו לחלום גם על דינאמיות…
אז כן, לקופה השרירית-למראה יש יכולת. היא, אמנם, לא AMG אמיתית חורכת-אספלט, אבל האחיזה שלה גבוהה מאוד. שיוט במהירויות אוטובאן בשקט מופתי היא ב-DNA שלה. ובכל זאת – אין כאן קלילות או חדות שחובב הגה אמיתי מחפש. במרומי סיפון הקופה, אני מעדיף להתענג על צלילי TAKE THE LONG WAY HOME של SUPERTRAMP, הבוקעים ממערכת השמע ורמקולי Burmester. כדאי רק להזהר פן נגזים עם המהירות הלא מורגשת. ב-100 קמ"ש המנוע מסתובב לו בעצלתיים על 1100 סל"ד. עוד קצת סיבובי מנוע ונאלץ להפקיד את רשיון הנהיגה בתחנת המשטרה הקרובה. אולי זו הסיבה לתצוגת העילית המרשימה, אבל די מעצבנת לטעמי, על החלון הקדמי – ממש מול עיני הנהג.
בכל מהירות, GLE תהיה נעימה לנהיגה ולנסיעה. זו המהות שלה, זו מרצדס. לכן, הרטט והזעזוע המרגיזים בכיבוי והתנעת ה-STOP&START, לא ממש השתלבו עם האיכות הכוללת המשודרת כאן. סביבת הנהג עשירה עם ריפודי עור נאפה בשני גוונים ומערכת MBUX בעלת מסכים ענקיים, נקיים, גרפיקה מעולם אחר וקלות תפעול מרשימה, במיוחד ביחס לעושר המידע והפונקציות הרבות – אלה הם רק חלק מהפרטים המשאירים את חותמם על כל מי שמבקר מאחרי הגה של מרצדס חדשה.

מרצדס GLE COUPE היא מוצר אופנתי. הרי לא באמת ירדו איתה לשטח, למרות שקיימת יכולת מסוימת. נוחות ומרחב פנים תוכלו למצוא גם במרצדס מסדרת E שתתן, בוודאי, יכולת דינאמית עדיפה. GLE קופה נולדה לבלוט. לא רק בגובה מעל גגות המכוניות נחותות הקומה, אלא אפילו בקרב חסידי הקרוסאוברים הרבים שמסביב. אלה האחרונים כבר הפכו לשקופים, אלא אם הם נוסעים בקרוסאובר קופה.