קיה סלטוס

יונדאי וניו – אטמוספרי רציף


יונדאי וניו, מיני קרוסאובר, שהושק בתערוכת ניו יורק באפריל 2019, הוא כנראה הקרוסאובר הזול באמריקה ואינו משווק באירופה. למרות שהוא קצר ב-10 סנטימטרים מקרוב משפחתו הקיה סטוניק, הוא נראה גדול ממנו. וניו גם מציג אלטרנטיבה זולה יותר לאחיו היונדאי קונה, השייך אף הוא לקטגוריה B-SUV.

הקטגוריה הזו, המתרחבת יותר ויותר, משמשת מפלט לאלה שתקציבם נמוך יותר, או מסתפקים בממדים קטנים יותר מאותם קרוסאוברים קומפקטיים המכונים C-SUV. מי רוצה סתם סופר מיני כשאפשר להרגיש על הגובה?

במבט ראשון, לוניו, יש מה להציע. הוא נראה כמו רכב שטח קשוח מוקטן שבשונה מהקיה סטוניק, לא נראה כמו סופר מיני שקצת גבהה. הצללית מרובעת וגבוהה והגריל הקדמי בולט וחצוף. אנחנו אהבנו במיוחד דווקא את הלוק מהזווית האחורית.

תוסיפו לכך שלוניו גם מנוע ארבעה צילנדרים בנפח 1600 סמ"ק – תודו שנפח גדול יחסית תמיד נשמע רציני יותר לרוב האנשים, מאשר למשל, מנוע שלושה צילנדרים בנפח 1.0 ליטרים שבמתחרות הישירות מבית קיה וסיאט.

אז עם כזו פתיחה מבטיחה, קיבלנו לידנו את הוניו 'סופרים', הבכירה מבין רמות האבזור שמחירה 123,000 ש"ח ויקרה מה'פרימיום' שתחתיה ב-5000 ש"ח. עבור ההפרש הזה מקבלים צביעה דו-גונית ושילוב עור סינטטי בריפוד. אמריקה!

יונדאי וניו

אז כן – ברושם הראשוני יונדאי וניו כובשת לבבות. גם בכניסה לתא הנוסעים אין ממש אכזבה. אמנם, אל תצפו כאן לשאר רוח בסגנון עיצוב הפנים של פיג'ו 2008 למשל, אבל תכליתיות יש ויש. תנוחת הנהיגה טובה, מרווח הפנים מלפנים סביר, איכות ההרכבה מבטיחה והתוצאה הכללית סבירה לחלוטין. מאחור, קצת צפוף יותר, אם כי הישיבה הגבוהה מותירה מרחב ברכיים מספק ומרווח סביר ל-2 נוסעים. עם מרווח הראש לא תהיה לכם בעיה תודות לגג הגבוה. גם 355 הליטרים של תא המטען הרבוע מקנים לו שימושיות ראויה למשפחה הקטנה.

בטיחות ראויה למשפחה קיימת ביונדאי הקטנה תודות לאבזור מקיף יחסית ,הכולל גם שש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית והתרעת עירנות לנהג.

יונדאי וניו

כך, בניגוד למספר לא מבוטל של צרכנים הקונים רכב ללא נהיגת מבחן, יצאנו לדרך עם הוניו האדומה שחורה. לפני כן גילינו שלוניו מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי (נטול טורבו) והתעמקות בנתוני המנוע גילתה כי את רוב תפוקתו הוא יניב בתחום העליון של סיבובי המנוע 123 כ"ס ב-6300 סל"ד ו- 15.7/4500 קג"מ. זאת בשונה למשל מהיונדאי קונה בעלת מנוע 1600 מתוגבר מגדש הטורבו שמפיק הרבה יותר בטווח סל"ד גדול בהרבה.

עוד מצאנו שאת התפוקה הזו תעביר תיבה רציפה בעלת 8 יחסי העברה מדומים (תיבה כפולת מצמדים בקונה) ושלרשותנו כפתור בחירת מצבי נהיגה שונים, מרווח גחון 19.5 ס"מ וזוויות מרכב נאות יחסית שיקנו לחובבי השבילים אפשרות לטייל מחוץ לאספלט.

אבל אנחנו בחרנו אספלט ויצאנו לדרך. הוניו שייט בנינוחות וזריזות טובה ברחבי העיר, שם אפילו היה די שקט בקבינה. משם עברנו לכביש הבינעירוני. כל עוד שייטנו במהירויות סבירות, התגלה הוניו כשקט יחסית למעט רעשי כביש ורוח שחדרו לתא הנוסעים פה ושם. ככל שגברה המהירות, התגלה הוניו כפחות מבודד מרעשים מטרידים. מטריד יותר היה כשדרשנו מהוניו להאיץ חזק בעקיפה, במהירויות גבוהות יותר ובכיש הררי תלול. אז, נדרשת תיבת ההילוכים הרציפה, לשמור את המנוע בחלק העליון של סקאלת סיבובי המנוע. זה יוצר רעש מטריד, זה פחות מזמין, זה די מטריד. התיבה הרציפה לכשעצמה בסדר, אך לשם סחיטת הביצועים היא נדרשת להפחית את יחסי העברה והיא פחות זריזה מתיבות אחרות וכאמור, לצד רעש מנוע מעיק. הביצועים סבירים בהחלט וצריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר לא מציבים את הוניו כרכב חסכוני יחסית למתחרים.

יונדאי וניו

נוחות הנסיעה בוניו סבירה כל עוד אין צורך להתמודד עם איכות סלילה ירודה. ככל שהמהירות גבוהה יותר, השיכוך טוב יותר. אבל התמודדות עם כביש רעוע, פסי האטה, מכסי ביוב גבוהים ובולטים, היא לא הצד החזק של מערכת המתלים כאן. אותה שלדה ומערכת המתלים שלה תספק בטיחות בכביש המפותל, אך לא מעבר לזה. תת היגוי, רכינה מרכב תחת עומס והגה מעורפל הם לא התפריט החביב של חובב ההגה.

יונדאי וניו הוא קרוסאובר קטן וזול. הוא קורא תיגר על הקיה סטוניק והסיאט ארונה. אין כמובן מה להשוות אותו ליונדאי קונה, שכחובבי נהיגה אהבנו, הפונה למי שמחפש רכב מעוצב ובהחלט דינאמי. הוניו אופנתי וחביב למראה, פרקטי, בנוי לשרוד, נוח לנהיגה ולנהיגה עירונית בעיקר, אבל לא מצטיין דינאמית, הן בתחום הניהוג והן בתחום נוחות הנסיעה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'נסיס GV80 קופה – נוף בראשית

Tweetמושלם, פשוט מושלם! מזג האוויר החורפי, העננות הקלה, הנוף המדברי האינסופי. יש כאן את כל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *