קאמרי, הטויוטה האהובה כל כך בשווקי צפון אמריקה, היא משפחתית גדולה במושגים ישראלים. עכשיו, כשהיא בדור התשיעי שלה שהושק ב-2023, היא הגיעה אלינו למבחן. מכונית משפחתית גדולה עם תדמית חזקה של יעילות, אמינות, שמרנות.
אז איך זה שמצאנו את עצמנו אפילו נהנים לנהוג עליה?
בדרך כלל, כשאנחנו נכנסים ומתיישבים מאחורי הגה של מכונית משפחתית עממית, המיועדת לשוק הצפון אמריקאי, אין לנו ציפיות גבוהות מהתחום הדינמי ובטח לא ליהנות מנהיגה מהירה בכביש מפותל. ההצלחה האדירה של קאמרי נבעה ונובעת בזכות היותה מכונית יעילה, אמינה ונוחה, ולא בזכות ניהוג משובח.
.
מכוניות משפחתיות נמוכות קומה, ירדו מטה בטבלת המכירות לטובת קרוסאוברים מוגבהים. ראב 4 אופנתי יותר מקאמרי ויש כאלה שיישבעו שלא יחזרו יותר למכוניות נמוכות כדוגמתה. למרות יתרונות לא מבוטלים למוגבהות המרכב, אנחנו עדיין אוהבים את הקרבה לכביש ובדרך כלל, זה גם מתחבר לאהבת נהיגה נטו.
.
בכל זאת, יש המעדיפים מכוניות נוסעים נחותות קומה כדוגמת הקאמרי ורוכשים לעצמם סקודה סופרב או יונדאי סונטה, המתחרות העיקריות שלה. אוהבים אותן חשמליות נטו? יש כבר מבחר גדול יותר בעיקר מתוצרת סין, או, אם תרצו תחליף חשמלי לפולקסווגן פאסאט, קבלו את הפולקסווגן ID7 .
.
טויוטה קאמרי בדור התשיעי שלה מתבססת על קודמתה. 3.5 ס"מ תוספת באורך ל-492 ס"מ של הדגם היוצא, ונפח תא המטען שהצטמצם ב-30 ליטרים ל-493 ליטרים. המראה של הדור החדש, חד ובוטה יותר ומזכיר את הקו העיצובי העכשווי של המותג. התוצאה בעינינו – יפה, אם כי צבע מכונית המבחן הוא עניין של טעם.

סביבת הנהג החדשה פשוטה ושמרנית יותר מקודמתה. לצד מרכיבים עדכניים כמו צג "12.3 הגדול משמעותית מקודמו ("9), וגם לוח מחוונים מוקרן באותו גודל. יחד עם זאת, סביבת הנהג נראית עדיין מיושנת ביחס למתחרות רבות בעלות תעוזה עיצובית.
הנדסת אנוש טובה המתבטאת בכפתורים חיצוניים לתפעול – שאינו מתבצע מהמסך בלבד, תודה לאל. למשל – בקרת אקלים עם תפעול חיצוני. אהבנו את תנוחת הנהיגה הנמוכה והספורטיבית, וגם אין לנו דבר נגד ידית בורר הילוכים פיזית במקום פתרונות כגון חוגה מטופשת או כפתור חבוי. מאחור יש מקום רב לראש ולברכיים וגם תא המטען גדול למדי. יש תחושה בקאמרי, שלאיכות החומרים, ובמיוחד לרמת ההרכבה, אין לנו טענות ממשיות.
ליחידת ההנעה הסופר יעילה של הקאמרי, בוודאי שאין לנו טענות. משפשף שוב ושוב את העיניים כשצג צריכת הדלק בסיום מבחן הדרכים מצביע על 17 ק"מ לליטר…
לא שייטנו באופן רגוע בכביש הבינעירוני, לא היינו עדינים על דוושת התאוצה. לחצנו, התעללנו,
ובכל זאת, מדובר במכונית גדולה עם ביצועים יפים.
מנוע 4 צילנדרים רוחבי היברידי בנפח 2.5 ליטרים, 227 כוחות סוס (6000 סל"ד) , 22.5 קג"מ (3200 קג"מ) מביא לתאוצה של 7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומוגבל למהירות מרבית של 180 קמ"ש. לא מדובר במכונית שרירים אמריקאית, אבל תאוצות הביניים, שהן החשובות יותר מבחינה בטיחותית, בהחלט מורגשות ומספקות. תיבת הילוכים Power Split Transmission – PST דואגת לגשר בין מרכיבי יחידת ההנעה ולמקסם/ לייעל את ביצועיה. זה מזכיר קצת פעולה של תיבה רציפה, אך עובד היטב ופחות מעצבן. הסטת ידית ההילוכים שמאלה למוד SPORT, תהפוך את הקאמרי לזריזה יותר, ותאפשר גם שליטה ידנית על יחסי העברה. שלושה מצבי נהיגה: חסכוני-רגיל-ספורט, יאפשרו לבחור בין יעילות אנרגטית לבין נמרצות בביצועים.
בעוכריה של הקאמרי, עומדת העובדה שנהיגה אסרטיבית וסחיטת ביצועים יתורגמו לא רק לביצועים אלא גם לשאון מנוע מוחשי (ולאו דווקא ספורטיבי מחרמן), אם כי שיוט נינוח יוריד את סיבובי המנוע לרמת חרישיות הראויה למכונית במעמדה.

מכונית במעמדה של קאמרי חייבת לספק נוחות נסיעה טובה, ואכן, כיול מתלים אמריקאי רך מביא לנסיעה נעימה כמעט בכל דרך. בידוד הרעשים הטוב והמושבים המצוינים מלפנים למאחור, סוגרים את פרק הנוחות בציון גבוה.
רק שרכות בסגנון אמריקאי מגיעה, כמעט תמיד, בצמידות לרפיסות מתלים וניתוק בין הנהג למכונית. אך לא כך הדבר בקאמרי. מדובר במכונית מאוזנת, שלמרות זוויות גלגול תחת עומס בסיבובים, שומרת על ניטרליות ונכנעת רק תחת עומס רב למעט תת-היגוי בטוח. את מה שיש לגלגלים הקדמיים לומר לנהג, מצליח ההגה להעביר די בהצלחה, והקאמרי מסוגלת להעלות חיוך על פני הנהג הממהר הביתה, לאחר שהוריד את הבוס במשרד.
לומר שהקאמרי היא מכונית לנהג, או מכונית מרגשת לסופי שבוע, תהיה אמירה מוגזמת למדי. אבל, בשורה התחותונה, הקאמרי היא מכונית מצויינת שאינה מענישה את הנהג כלל וכלל. רמת האבזור XLE הבכירה שנבחנה כאן, תעלה לכם 230000 ש"ח, ולידיעתכם – ניתן לקבל אותה גם בצבעים אחרים.








