וולבו XC40 – אח צעיר ומוצלח


כבר לפני 20 שנה, השיקה וולבו את ה-V70XC – מין גרסת שטח מוגבהת בתצורת סטיישן. בהמשך,הופיעו הדגמים המוגבהים דמויי רכב שטח, כמו ה-XC90 וה-XC60 ובשנה שעברה הושק גם ה-XC40. זה האחרון  משתייך לקטגוריית ה-C-SUV פלח שוק שמכירותיו עולות בהתמדה. 
מה-XC90 ומה-XC60 התרשמנו כבר לטובה במבחנים שערכנו כאן וכעת הגיע תורו של האח הקטן שניתן לנו למבחן בגרסת ה-T5 החזקה וברמת הגימור 'R דיזיין'.

למרות הדמיון בעיצוב הקוביתי, האח הקטן XC40 (המבוסס על פלטפורמה מודולארית שבדית-סינית חדשה), שונה וגם מנסה להציג עיצוב שונה, צעיר יותר מאחיו הבוגרים. קורה אחורית רחבה ואנכית עם קו שמשת צד המטפס למעלה, מבדילים בינו לבין האחים הבוגרים. יחד עם זאת, שילוב יסודות עיצוב מוכרים של וולוו בחזית ובפנסים שומר על הקשר המשפחתי. ברמת הגימור R דיזיין נוספים הבדלים חיצוניים כמו הגג השחור, הגריל, האגזוזים הכפולים ושאר תוספות חיצוניות.

גם בחלקו הפנימי, שואב ה-40 השראה מאחיו הגדולים; צג מולטימדיה גדול במרכז בגודל 9 אינטש' ודיפוני דלתות ורצפה כתומים, משרים אוירה מודרנית ומעניינת. יחד עם זאת, דיפון הבד הכתום מרגיש מעט זול כמו גם חלק מהפלסטיקה המצויה מסביב. בכל אופן, באופן יחסי לדגמים הגדולים יותר. מערך ממשק המולטימדיה, דורש זמן הסתגלות, אם כי, ניכר שהמתכננים עשו מאמץ להקל על תפעול הפונקציות הרבות. בנוסף, הושקעה מחשבה רבה על פתרונות אחסון – לדברי וולבו, אחרי מחקר שנעשה אצל הלקוחות. ברמת הגימור R דיזיין סממנים ספורטיביים כמו – הגה משולב עור ומתכת, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, דוושות אלומיניום, מושבי עור עם לוגו R דיזיין, ובנוסף – כיוון מושב נוסע חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פתיחת תא מטען ללא ידיים ועוד.

אבזור רמת הגימור ב-R עשיר, ומוסיף גם תאורת לד אדפטיבית, גג זכוכית, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי ספורט עם תפעול חשמלי ועוד.

ה-40 איננו מרווח כמובן כמו אחיו הגדולים, אך המרווח במושבים הקדמיים נדיב בהחלט ולנהג תנוחת נהיגה טובה ושלטת. מאחור, המצב סביר, המושב נמוך מעט לישיבה ופתח הדלתות האחוריות מעט צר מדי לכניסה ויציאה עבור קשישים חסרי גמישות, תא המטען סביר בגודלו.
וולבו XC40 תוביל אתכם בנוחות וברכות במיוחד בכבישים מהירים ואיכותיים יחסית. כיול מתלים מעט נוקשה, כבר גובה את מחירו כשמדובר בנסיעה עירונית על כביש משובש. בסה"כ הנוחות טובה, אך לא ברמה של ה-DS7 המתחרה, אותה בחנו כאן בעבר.

T5 היא הגרסה החזקה של ה-40. גרסה זו וגם גרסת ה-T4 עושות שימוש במנוע 2.0 ליטרים, ארבעה צילינדרים, טורבו ותיבת שמונה הילוכים פלנטרית, אבל מייצרות הספק, מומנט, וביצועים שונים. ה-T4 מייצרת 190 כוחות סוס ו-30.6 קג"מ (תאוצה ל-100 ב-8.4 שניות ו-210 קמ"ש מרביים), הגרסה החזקה יותר כבר מייצרת 247 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ו-35.6 קג"מ כבר ב-1,800 סל"ד. יחידת הכוח החזקה שבחנו, מספקת תאוצות מצוינות, הן ממצב עמידה והן בתאוצות ביניים. צריכת הדלק סבירה ביחס לביצועים ועומדת על כ-11 ק"מ לליטר בנהיגה ריאלית. בנוסף, ההנעה בגרסה זו היא כפולה קבועה וכוללת  גם אפשרות בחירה במוד OFFROAD בבורר מצבי הנהיגה.

היכולת הדינמית  טובה ביחס למקובל בקטגוריה הזו, אולי לא כמו באלפא רומיאו סטלביו, אך בהחלט טובה מהממוצע. ההנעה הכפולה מורידה  את ההספק לכביש ביעילות; התגובות להיגוי טובות, האחיזה גבוהה. אפילו בשטח, הצליחה ה-T5 בעלת ההנעה הכפולה להפתיע לטובה. היכולת להתגבר על מהלכי מתלה קצרים, בעזרת בקרת משיכה יעילה, בקרת הירידה במדרון, ומרווח הגחון, יאפשרו לנהג ההרפתקן, לכוון את חרטומה של הוולבו הזו, גם אל מחוץ לאספלט כשיחשוק בכך.

ל-40, ציון 5 כוכבים במבחן הריסוק לצד אבזור בטיחותי עשיר כולל התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט חכמה הממקמת את הרכב במרכז הנתיב עמעום אורות אוטומטי והקרנת תמרורים. משום מה נעדרת כאן התרעה על שטחים מתים במראות הצד.

וולבו XC40 זכתה בתואר מכונית השנה 2018 וממשיכה את קו דגמי וולבו בצורה מוצלחת. מדובר במכונית בולטת בקטגוריה שמצטיינת בסעיפי העיצוב, האבזור,  ובעלת מנוע, התנהגות ואפילו יכולת שטח טובה יחסית. מחיר הגרסה הנבחנת הוא 300,000 ש"ח.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *