וולבו V40 – קומפקטית עם בונוס


זוכרים את הסלוגן "פעם וולבו-תמיד וולבו" ? כדאי שתעיפו מבט על ה-V40. זו לא וולבו ממש חדשה. ה-V40 הושקה בשנת 2012 ועברה מתיחת פנים ב-2016 ונראית עדיין מצוין.
פעם, וולבו הייתה מזוהה בעיקר עם עיצוב רבוע, מגושם ששידר במיוחד חוסן ובטיחות. תעשו Google על 262 Volvo ותראו איך נראה טנק על גלגלים.

וולבו עוברת שינוי בשנים האחרונות. שינוי לטובה. תראו את ה-S90 החדשה, או את ה-XC90 שנבחנה אצלנו לאחרונה. 
פעם וולבו הייתה יצרנית שבדית טהורה. ב-1999, עברה לבעלותה של פורד – ענקית הרכב האמריקאית. כעשר שנים מאוחר יותר, הסכימה פורד למכור את יצרנית מכוניות היוקרה השוודית ליצרנית הרכב הסינית ג'ילי תמורת 1.8 מיליארד דולר.
אז אל תפלאו אם ל-V40 יש גנים של פורד. הפלטפורמה שלה מבוססת על זו של הפוקוס. גם יחידת ההנעה. V40 היא הקומפקטית של וולבו – מרכב האצ'בק עם לוק ספורטיבי. הגרסה הנבחנת כאן – T3 היא הבסיסית. V40 T3  ברמת גימור kinetic היא כרטיס הכניסה שלכם לעולם של וולבו, או לעולם הפרימיום, אם תרצו, והיא תעלה לכם 160,000 ש"ח.

גרסת הכניסה הקודמת של V40 צוידה במנוע 1.6 טורבו ותיבה רובוטית דו-מצמדית. ל-T3 מנוע 1.5 טורבו (152 כ"ס) ותיבה אוטומטית "רגילה" בעלת 6 הילוכים.  ה-T3 הזו נוסעת טוב, אפילו יותר מקודמתה. התאוצה שופרה וגם צריכת הדלק. למאה ק"מ בשעה, תגיעו תוך 8.3 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן הראתה 11.5 ק"מ לליטר.

וולבו V40 נראית נהדר – גם כשהיא עומדת, היא נראית דינאמית, אבל ספורטיבית היא לא. האחיזה גבוהה, ההרגשה מאוד בטוחה, אבל אין בה שמץ של שובבות. היא רצינית.
V40 לא רכרוכית. היא לא רוכנת על צידה בסיבובים. זווית הגלגול מינימלית, כיול המתלים קשיח ונוקשה. בנסיעה מהירה זה בסדר, במהירויות איטיות על כביש לא מתוחזק, תרגישו את זה יותר. מהנדסי וולבו יודעים לעצב מושבים – התמיכה טובה, גם בנסיעות ממושכות. אפילו משענות הראש מעוצבות בסגנון וולבו – חכם ונאה.
את תא הנוסעים שלה כנראה שתאהבו. או שאולי לא. הישיבה נמוכה יחסית, אינטימית, חמימה, לא מוארת ואוורירית.  מלפנים היא מרווחת, מאחור קצת פחות – בגלל הגג הנמוך המשתפל לאחור.
אבל היכן נמצא הערך המוסף? את תחושת הפרימיום תקבלו ,בזכות איכות החומרים, ההרכבה, העיצוב והאבזור. בגרסה הנבחנת תקבלו למשל, מערכת בלימה אוטונומית -CITY SAFETY הבולמת עד למהירות 50 קמ"ש, 7 כריות אויר, תאורת האלוגן, מערכת שמע בעלת 8 רמקולים ועוד.

וולבו V40 T3 עולה יותר מקומפקטיות כדוגמת פורד פוקוס, פולקסווגן גולף, אופל אסטרה וכדומה. מאידך, היא זולה מקומפקטיות הפרימיום האאודי A3 מרצדס A קלאס, במוו סידרה 1. V40 נוקשה מדי בכדי להיות מרבד קסמים נוח, תא המטען שלה בינוני בגודלו ויש גם קומפקטיות מרווחות ממנה. אבל ל-V40 יש שיק. ויש לה עוד משהו – מלפנים ועל מחזיק המפתחות יש את הסמל של וולבו..

 

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

וולבו XC40 P8 – חשמל לא סטאטי בכלל

Tweetהקדמתי קצת. כזה אני. אבל הוולבו XC40 החשמלית, עדיין לא טעונה ב-100%. לבסוף התפשרנו על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *