האיוניק החדשה של יונדאי, היא מכונית היברידית שתוכננה ככזו ומבוססת על פלטפורמה חדשה, פלטפורמה ירוקה של הקונצרן שאותה אגב תמצאו תחת הקיה נירו שהושקה גם היא לאחרונה בישראל. על הפלטפורמה הזו מתבססות גם האיוניק החשמלית והאיוניק הנטענת (PLUG-INׂ) שייבואו לכאן בשנה הבאה, גם הן.
המערכת ההיברידית של האיוניק (הזה גם היא לזו שבקיה נירו ) מציעה הספק משולב של 141 כ"ס ו-27 קג"מ (כבר ממהירות 0 מציע המנוע החשמלי 17 קג"מ ) לצד פליטת מזהמים נמוכה (92 ג/ק"מ). היא מבוססת על טכנולגיה המשלבת בין מנוע הזרקת בנזין ישירה (שפותח במיוחד עבור הרכב) לבין מנוע חשמלי הניזון מסוללות ליתיום-יון פולימר (תפוקה טובה יותר ומחזורי טעינה -פריקה רבים יותר). לראשונה ברכב היברידי, השילוב בין מערכת ההנעה לגלגלים, עובר דרך תיבה כפולת – מצמד (DCT).
האיוניק יכולה לנוע בעזרת המנוע החשמלי עד למהירות של 50 קמ"ש, והיא מנצלת את אנרגיית הבלימה והירידה לטעינת המצברים ואגירת אנרגיה.
איוניק, מתהדרת בבסיס גלגלים מרשים בן 240 ס"מ, תא מטען ענק בן 550 ליטרים עם פתח הטענה מרווח תודות לדלת חמישית, ומבנה אירודינאמי מתקדם המציב את מקדם הגרר של המכונית הזו על נתון מרשים של CD 0.24. ( אבל "קנס" בצידו: ההתרשמות הראשונית היא שמרווח הראש במושב האחורי מעט נפגע מהגג המשתפל לאחור).
יונדאי מכנים את האיוניק כ"משפחתית הבטוחה בישראל". את הביטחון הזה הם שואבים מהאבזור העשיר והייחודי לקטגוריה הכולל: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לסיוע על שמירת נתיב, מערכת התראה על שטחים מתים במראות הצד (ברמת הגימור "סופרים" היקרה יותר) וכן 7 כריות אויר.
ציון הבטיחות של האיוניק, יציב רף חדש בקטגוריה.
גם אבזור האיוניק מרשים וכולל בקרת שיוט אדאפטיבית (ב"סופרים"), משטח הטענה אלחוטי למכשירי סמארטפון, פתחי מיזוד למושב האחורי, SMART KEY, חישוקי "17, לוח שעונים משתנה בהתאם למצבי נהיגה, מושב נהג חשמלי, חיישני רברס מקוריים ("סופרים") ועוד. ולראשונה במערכת ה-CONECTED CAR של יונדאי, שילוב בדור 4.
את כל הכבודה הזו, תוכלו להאיץ למהירות של 185 קמ"ש כשזמן התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 11.1 שניות.
האיוניק תתחרה בפריוס ובאוריס של טויוטה ותנסה למשוך גם לקוחות מאגף המשפחתיות כדוגמת הקורולה והאוקטביה.
מחירה של האיוניק ברמת גימור "פרימיום" – 135900 ש"ח ואילו ב"סופרים" – 139900 ש"ח. יונדאי תציע את המכונית עם אחריות מורחבת לחמש שנים או 100,000 ק"מ, כאשר למערכת ההיברידית אחריות לשבע שנים או 150,000 ק"מ.