תערוכת ג'נבה 2017


היא מתקיימת מדי שנה בדיוק של שעון שוויצרי (תערוכת פרנקפורט ופאריז הן דו-שנתיות ) ולמרות שבגודלה היא נופלת בשטחה מהשתיים שהוזכרו קודם, היא נחשבת מהחשובות בתערוכות הרכב הבינלאומיות. 

תערוכת המכוניות הבינלאומית (ה-87 ), שנערכה בג'נבה שבשוויץ התקיימה בין ה-9 ל-19 במרץ ומהביקור במרכז האירועים הענק, שליד שדה התעופה, מביא לכם מגזין  DRIVETIME מספר חידושים מהתצוגות הבולטות.

הצפיפות באולמות התצוגה גדולה. את שמות המותגים ומיקומם ניתן לראות תודות לשלטים התלויים מעל הביתנים. לא תמיד ניתן להגיע לביתן בקלות, במיוחד קשה היא מלאכת הצילום. בביתנים האטרקטיביים ההמולה גדולה וכשמדובר באטרקציה, אנשים עטים על השלל מכל עבר. חלק מהביתנים סגורים ל-VIP. ברולס רויס ופרארי, לדוגמא, לא מעוניינים שתישענו על הרכב ובוודאי שלא תפתחו או תסגרו דלתות.

ביתן רולס רויס

לצד הביתנים של  יצרני הרכב, לא נפקד גם מקומם של יצרני בוטיק, סדנאות- שידרוג מעצבי – רכב ועוד. שמות כמו ABT, AC SCHNITZER, BRABUS ועוד לצד סדנאות עיצוב של פינינפארינה, או מונטברדי השוויצרי – מוכרים במיוחד לחובבי הרכב ופחות לקהל הרחב.  אבל הביתנים הגדולים והמושקעים ביותר הם כמובן, של יצרניות הרכב הגדולות. פיג'ו למשל, זכו במעמד התערוכה בתואר "מכונית השנה באירופה" ודאגו להבליט את הזכייה היטב. גם מקומה של  3008 DKR  זוכת מירוץ הדאקאר, לא נפקד ולצד כל קשת דגמי החברה בינהם ה-5008 החדשה, הופיעה גם מכונית תצוגה יפיפיה ה-פיג'ו אינסטינקט. חזון המכונית האוטונומית ע"פ החברה הצרפתית מאפשר בחירה בין נהיגה לבין "פעילות אחרת". עיצוב המכונית בסגנון ה"שוטינג ברייק" גנב את ההצגה.

פיג'ו אינסטינקט

רוב הדגמים החדשים שהוצגו בתערוכה צפוים להגיע לישראל עוד השנה. סיאט איביזה החדשה, שהוצגה בבכורה עולמית, היא הסופר מיני הראשונה של הקונצרן המקבלת לראשונה את השלדה המודולארית והיא תנסה להמשיך את הצלחת האיביזה בשוק הישראלי. מישיבה והתרשמות ראשונית, ניכר שהאיביזה החדשה עשתה קפיצת מדרגה בכל הקשור לאיכות . סובארו הציגה את ה-XV החדש (גם הוא בהופעה עולמית ראשונה) על פלטפורמה חדשה (המבוססת על האימפרזה שגם היא חדשה). גם ה-XV שהוא הג'יפון בעל ההנעה הכפולה הנמכר בארץ, צפוי להיות דומיננטי בשוק הצפוף והתחרותי הזה.
מכונית חשובה נוספת לשוק הישראלי, היא הסוזוקי סוויפט, שאמנם נחשפה זה מכבר ביפן, אך נחשפה כאן לראשונה לקהל האירופאי. בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס"מ (ומידות חיצוניות די זהות) אמורים להעניק לסוויפט , מרווח פנים גדול יותר.

סוזוקי סוויפט

ה-XC60 החדש של וולוו נראה כהעתק מוקטן של אחיו הגדול XC90  וצפוי להתחרות באאודי Q5 ובמוו X3. הוא גדל המימדיו ומציע את כל הטכנולוגיה העדכנית של וולו.

אופל אינסיניה שידרגה את שמה ל-"אינסיניה גראן ספורט" ומציגה מרכב האצ'בק (וסטיישן) בתצורת דמויי – קופה בדומה לפולקסווגן ארטאון, שהיא למעשה מחליפת הפאסאט CC. הארטאון תהיה הפולקסווגן הבכירה באירופה לאחר הפסקת ייצורה של הפייתון (למעט לשוק הסיני).

סקודה אוקטביה החדשה כבר בארץ, אך בג'נבה הוצגה הגרסה החמה של האוקטביה ה-VRS שהיא למעשה האוקטביה החזקה ביותר בכל הזמנים. 6.6 שניות ל-100 קמ"ש תודות למנוע בהספק של 245 כ"ס.

קיה פיקאנטו שכיכבה בראש מכירות הרכב בישראל מקבלת דור חדש בעל בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ. העיצוב התרענן ולצד המנועים המוכרים התווסף מנוע טורבו קטן נפח ומערכות בטיחות ובידור מתקדמות יותר. הפיקנטו הוצגה בג'נבה בבכורה אירופאית, לצד קיה מעניינת הרבה יותר – הסטינגר בעלת ההנעה האחורית.

קיה פיקאנטו

DS7 קרוסבק הוא רכב פנאי גדול וחדש של מותג DS – חטיבת היוקרה של קונצרן פיג'ו סיטרואן, הוא מבוסס על הפלטפורמה של הפי'גו 3008 ומציע שיק צרפתי ויוקרתי. ה-DS7 יתחרה באאודי Q5 ובמוו X3. מיצובישי חשפה קרוסאובר חדש – אקליפס קרוס אשר יגיע לארץ בסוף השנה הנוכחית עם מנוע 1.5 ליטרים טורבו ויתחרה בקיה ספורטאז'. קונספט לקרוסאובר עתידי בשם C-AIRCROSS  מנסה לרמוז על איך תיראה ה-C3 פיקאסו החדשה של סיטרואן. קקטוס אוטומטית היא גרסה מתבקשת במיוחד לשוק הישראלי ואולי אף יותר ממנה היא   ה-C3 שהוצגה בשלל צבעים, נמצאת בארץ ובקרוב תבחן כאן ב-DRIVETIME.

סיטרואן C-AIRCROSS

אודי הציגו את גרסת הקצה לסידרה 5 במהדורה קיצונית עם מנוע בהספק של 450 כ"ס שפותח במשותף עם פורשה –  גרסת ה-RS5
בכורה עולמית ל-RS3 וקונספט המציג את ה-Q8 העתידית הוצגו גם הם בביתן אאודי. בין ה'איווק' וה'ספורט', הציגה רינג'-רובר גרסה רביעית במספר לרינג רובר – ה'ולאר'. זה יתחרה בפורשה מקאן ויתבסס על פלטפורמת ה-F פייס של יגואר.

רנו חשפה בתערוכת את האלפין A110, מכונית הספורט החדשה של מותג אלפיין ההיסטורי, אותו הקימה לתחייה בשנה שעברה.עם מנוע מרכזי, הנעה אחורית ומשקל נוצה תנסה האלפין A110, כדגם הראשון ולא האחרון של המותג, להתחרות בדגמים אחרים דומים כגון פורשה 718 קאיימן, אלפא רומיאו 4C ועוד.

לצד הצגת I30 סטיישן החדשה, הציגה יונדאי גם את הקונספט יונדאי FC  כהצצה לקרוסאובר חשמלי עתידי המצויד בדור הרביעי של מערכת תא הדלק המימני של יונדאי, עם טווח נסיעה חשמלי של 800 ק"מ.

יונדאי IX 35 FC

ב.מ.וו הציגו גרסת סטיישן לסידרה 5 החדשה. יגואר הציגו מנועי בנזין חדשים ל-XE במקום מנועי האקובוסט מבית פורד, בנוסף לשדרוגי פנים. ניסאן מיקרה החדשה נראית גדולה יותר ונאה יותר וטיוטה הציגו גרסה חמה ליאריס. בביתן הונדה הוצגה הסיוויק החדשה ובמיוחד משכה את העין גרסת הטייפ -R החדשה שתמיד מושכת תשומת לב.

מצורפת גלריה מהתערוכה להנאתכם:


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *