אופנועי אינדיאן בישראל


ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, החלה ביבוא רשמי של מותג האופנועים האמריקני 'אינדיאן'.
מותג האופנועים ההיסטורי החל את דרכו בשנת 1897 כחברה לייצור אופניים וב-1901
עם ייצור האופנוע הראשון, נרכש על ידי פולריס האמריקנית בשנת 2011 .
ד.ל.ב מוטופורט מקבוצת לובינסקי, המייצגת את פולריס בישראל, קיבלה את זיכיון הייבוא כבר לפני כשנתיים ובשנה זו יחל, כאמור, היבוא. 

מותג הפרימיום האמריקני הוותיק ביותר וחלוץ מנועי ה-V טווין,  מפורסם גם בזכות העיצוב האיקוני, איכות הייצור
הגבוהה, ההקפדה על מרכיב ההנאה מהרכיבה והביצועים, ההשקעה בחומרים והרכיבים והטכנולוגיה שמחמיאה
למסורת היוקרתית. אופנוע אינדיאן ישווקו בישראל בהרכב מלא – כל ארבע משפחות הדגמים והגרסאות אותן מציעה היצרנית בארה"ב. 'מידסייז', 'קרוזר', 'באגר' ו'טורינג'.

אינדיאן סקאוט סיקסטי:
זהו אופנוע הכניסה למותג אינדיאן. אופנוע השייך למשפחת ה'מידסייז', אשר מציע
מחיר אטרקטיבי ותמורה מעולה עבור הרוכב שמעוניין בחוויית הרכיבה על אינדיאן אמיתי. אופנוע זה מצויד במנוע V
טווין בנפח מקורר נוזל בנפח 000,1 סמ"ק אשר מפיק 78 כ"ס וכן 0.9 קג"מ ב-800,5 סל"ד והוא משודך לתיבה
בעלת 5 הילוכים. מלפנים נמצא מזלג טלסקופי )29 מעלות( עם 120 מ"מ מהלך ומאחור, צמד בולמים עם מהלך של
76 מ"מ. על הבלימה אחראים דיסק קדמי יחיד בקוטר 298 מ"מ וקאליפר עם שתי בוכנות ומאחור, דיסק יחיד בקוטר
זהה של 298 מ"מ ודיסק יחיד עם בוכנה יחידה. הצמיגים מגיעים במידות R16 90/130 מלפנים ו-R16 80/150
מאחור, בסיס הגלגלים נמתח על פני 2.156 ס"מ, האורך הכללי עומד על 1.231 ס"מ, גובה המושב 3.64 ס"מ, מכל
הדלק מגיע בנפח של 5.12 ליטר והמשקל הרטוב עומד על 252 ק"ג )242 ק"ג יבש(. הסקאוט סיקסטי מגיע בצבע
שחור או אדום אינדיאן
מחירו בישראל: 900,85 שקל כולל מע"מ( לא כולל אגרת רישוי)

אינדיאן סקאוט:
גבוה יותר במשפחת ה'מידסייז' נמצא הסקאוט האיקוני, האופנוע ששמו הולך אחורנית עד
לראשית ימי אינדיאן. הגלגול המודרני של אופנוע זה לוקח את רוכבו שלב אחד גבוה יותר מבחינת אפשרויות
הגימור, סכמות הצביעה וכמובן הביצועים בזכות המנוע החזק יותר. כאן, בלבו פועם מנוע V-טווין בנפח 133,1 סמ"ק
מקורר נוזל שמפיק 95 כ"ס וכן 9.9 קג"מ ב-900,5 סל"ד והוא משודך לתיבה בעלת שישה הילוכים. מלפנים מותקן
מזלג טלסקופי )29 מעלות( עם 120 מ"מ מהלך ומאחור, צמד בולמים עם מהלך של 76 מ"מ. על הבלימה אחראי
דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות מלפנים ואילו מאחור, דיסק יחיד בקוטר זהה של 298 מ"מ
וקאליפר עם בוכנה יחידה. מידות הצמיגים עומדות על R16 90/130 מלפנים ו-R16 80/150 מאחור. בסיס הגלגלים
נפרש על פני 2.156 ס"מ, האורך הכללי עומד על 1.231 ס"מ, גובה המושב 5.63 ס"מ, נפח מכל הדלק 5.12 ליטר
והמשקל הכללי עומד על 254 ק"ג רטוב )244 ק"ג יבש(. הסקאוט מגיע במגוון של צביעות.
מחירו בישראל: החל מ-900,103 שקל. (לא כולל אגרת רישוי).

אינדיאן צ'יף דארק הורס:
דגם הצ'יף בגרסת הדארק הורס מעלה גבוה יותר את האלגנטיות בקרב אופנועי
אינדיאן. דארק הורס מעלה גבוה יותר את האלגנטיות בקרב אופנועי אינדיאן. עיצובו מלא נוכחות עוצמתית, בהתאם
למנוע ה-V טווין ת'אנדר סטרוק מקורר הנוזל שלו. נפחו עומד על 811,1 סמ"ק אשר מפיק 5.16 קג"מ כבר ב-000,3
סל"ד. לתיבת ההילוכים ישנם שישה יחסי העברה, המזלג הקדמי )29 מעלות( בקוטר 46 מ"מ ובמהלך של 119
מ"מ, מאחור ישנו בולם יחיד עם מהלך של 94 מ"מ, מלפנים מוצאים צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ הננשכים על ידי
קאליפרים בעלי 4 בוכנות ומאחור דיסק יחיד בקוטר 300 מ"מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. מידות הצמיגים מגיעות ב-
R16 90/130 מלפנים ו- R16 65/180מאחור, בסיס הגלגלים מפרש על פני 173 ס"מ, האורך הכללי עומד על 263
ס"מ, גובה המושב 66 ס"מ, נפח מכל הדלק 8.20 ליטר והמשקל הכללי 356 ק"ג רטוב )341 ק"ג יבש(.

אינדיאן צ'יף קלאסיק:
דגם הצ'יף בגרסת הקלאסיק, כשמו, מעוצב ונצבע באופן הכי קלאסי שניתן ובהשראת
דגמי העבר האיקוניים של אינדיאן. סכמות הצביעה משלבות שני גוונים והמנוע, צנרת הפליטה ושאר רכיבים בו
מצופים בכרום בוהק. בדומה לדארק הורס, גם דגם הקלאסיק חמוש במנוע ה-V טווין ת'אנדר סטרוק מקורר הנוזל
שנפחו עומד על 811,1 סמ"ק ומפיק 5.16 קג"מ כבר ב-000,3 סל"ד. לתיבת ההילוכים ישנם שישה יחסי העברה,
המזלג הקדמי )29 מעלות( בקוטר 46 מ"מ ובמהלך של 119 מ"מ, מאחור ישנו בולם יחיד עם מהלך של 94 מ"מ,
מלפנים מוצאים צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ הננשכים על ידי קאליפרים בעלי 4 בוכנות ומאחור דיסק יחיד בקוטר
300 מ"מ וקאליפר בעל שתי בוכנות. מידות הצמיגים מגיעות ב-R16 90/130 מלפנים ו- R16 65/180מאחור, בסיס
הגלגלים מפרש על פני 173 ס"מ, האורך הכללי עומד על 263 ס"מ, גובה המושב 66 ס"מ, נפח מכל הדלק 8.20
ליטר והמשקל הכללי 357 ק"ג רטוב )341 ק"ג יבש.

צילומים: רונן טופלברג


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *