ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, יבואנית אופנועי KTM משיקה את ה-390 אדוונצ'ר החדש בישראל, אשר נבנה בהתאם ל-DNA השטח של היצרנית האוסטרית. 390 KTM אדוונצ'ר קובע רף חדש של ביצועים בקבוצה בזכות מנוע הסינגל החזק ביותר, הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לסיוע לרוכב, עיצוב בהתאם למורשת ארוכת שנים של מירוצים ושילוב מוצלח בין נוחות גבוהה ברכיבת כביש ליכולות שטח.
ביצועים, טהרנות, אקסטרים והרפתקנות הם ערכי המותג המובילים של KTM ואת האבולוציה שלהם ניתן לזהות בכל אחד מדגמי המותג כבר למעלה מ-65 שנים. בתערוכת מילאנו 2019 חשפה KTM שלושה דגמים חשובים אשר ממשיכים לחזק את ערכי המותג – הדור השלישי ל-1290 DUKE R, את ה-890 DUKE R ואת ה- 390 אדוונצ'ר. שלושה אופנועים מסעירים ומרגשים שפונים כל אחד לקבוצת רוכבים שונה ומנסים להעניק את הריגוש והתמורה הטובים ביותר.
ה-390 KTM אדוונצ'ר הוא תוספת חשובה מאוד לעולם המתפתח של אופנועי האדוונצ'ר בקבוצה ובכלל. אופנוע זה תוכנן לפנות לרוכבים מהדור החדש ולהעניק להם חוויה אופנוענית מלאה, גם הרחק מעבר לגבולות העולם הסלול. הוא עושה זאת בעזרת חיבור מושלם בין משקל נמוך, זריזות ותכונות אשר השתבחו לאורך שנים של ניצחונות במירוצי ראלי. רוכבים הרפתקניים ימצאו באופנוע "כניסה" זה שותף מעולה להרפתקאות על שני גלגלים, בכביש ובשטח.
מאז שהגיע לעולם ה-620 KTM אדוונצ'ר, הדגם שפתח את שאיפות התיור-אנדורו בשנת 1997, התרחבה המשפחה עם ה-640, ה-950 וה-990 אדוונצ'ר המיתולוגיים, הפכה לטכנולוגית עם ה-1190 וה-1050 אדוונצ'ר, התעצמה עם ה-1290 וה-1090 אדוונצ'ר, והשיגה שליטה מוחלטת עם חשיפת ה-790 אדוונצ'ר. אולם אז נפער מרווח בחלקה התחתון של הקבוצה, אשר סלל את הדרך להופעתו של ה-390 אדוונצ'ר החדש.

עיצוב
ה-390 KTM אדוונצ'ר החדש משלב בעיצובו שלל אלמנטים מאחיו הגדולים, תוך שהוא מקפיד על מראה קל, מודרני, נקי, עם מעט מאוד חלקי גוף פלסטיים, אך גם עם חלקים קשוחים כמו שלדת הצינורות המסורתית, שלדת הזנב הפריקה והזרוע האחורית האגרסיבית. למרות הדמיון דגמי האדוונצ'ר הגדולים, ה-390 אדוונצ'ר נראה עדיין מקורי ושונה מספיק כדי לבדל עצמו ולזכות במקום עצמאי במשפחה.
מנוע הסינגל החזק ביותר בקבוצה
במרכזו של ה-390 אדוונצ'ר נמצא מנוע סינגל בנפח 373.2 סמ"ק מקורר נוזל עדכני אשר עבר שלל חידושים בהגיעו לדגם זה, בהם ציפוי DLC לבוכנות להורדת החיכוך ושיפור זרימת האוויר אליו (זרימת אוויר ישרה מתיבת האוויר למצערת) וממנו דרך שני ממירים קטליטיים, כדי לייצר יחידת כוח חלקה, נעימה, בעלת תגובות חדות וכמובן העומדת בתקני זיהום האוויר המחמירים. בעזרת יחס דחיסה של 12.6:1 והזרקת דלק מתקדמת, מנוע זה מפיק 43 כ"ס ו-3.8 קג"מ, ויחד עם משקל כללי של 172 ק״ג בלבד, כולל מכל דלק מלא וכל נוזלי האופנוע, מתקבל יחס הספק/משקל מעולה של 3.9 ק״ג לכל כ״ס. מנוע זה גם מבטיח להיות חסכונית מאוד בדלק, כך שעם מכל דלק בנפח 14.5 ליטר, הוא מסוגל לגמוא כ-400 קילומטרים בין תדלוקים. תוספת ייחודית לאופנוע זה הוא מצמד מחליק חדש, אשר מסייע לניהול הכוח שעובר אל הגלגל האחורי. במקרה של התנגדות כתוצאה מהורדת הילוכים למשל, ישחרר המצמד את הגלגל האחורי למניעת נעילה ומנגד, בזמן האצה, יהדק את החיבור למנוע לשיפור העברת הכוח.
טכנולוגיה חדשנית לעזרת הרוכב
390 KTM אדוונצ'ר הוא האופנוע המתקדם ביותר בקבוצתו. KTM בחרו לצייד אותו במיטב המערכות האלקטרוניות והמכאניות לסיוע לרוכב בדיוק כפי שעשו בדגמים הבכירים של המותג, כדי להנגיש את העולם הטכנולוגי גם לרוכבים הנכנסים אל משפחת האדוונצ'רים של KTM וכדי להפוך את ה-390 אדוונצ'ר לפורץ דרך בקבוצתו בכביש ובשטח ולכזה המעניק את התמורה הטובה ביותר למחירו. בין המערכות, ניתן למצוא בקרת אחיזה המתחשבת בזווית ההטיה (MTC) אשר מווסתת את פרפר המצערת בהתאם ליכולת העברת הכוח של הצמיג אל המשטח עליו הוא נמצא. מערכת ^ABS עם התחשבות בזווית ההטיה ('קורנרינג' ABS) ובה מצב OFFROAD המאפשר נעילה של הגלגל האחורי לצד פרמטרי בלימה חדשים בגלגל הקדמי כדי להתאים לכל תוואי קרקע. כאופציה, מוצעת גם מערכת "קוויק-שיפטר +" להעלאה והורדה של הילוכים ללא מצמד וללא סגירה של המצערת.
בנוסף לכל אלה, ה-390 אדוונצ'ר מצויד בתאורת LED מלאה לפנס החזית, הפנס האחורי והמאותתים, מסך TFT עם תאורה מתחלפת בהתאם למצב התאורה מסביב, תצוגת המלצה להעברת הילוכים, קישוריות לטלפון החכם באמצעות אפליקציית ה-MyRide ומערך פקדים קל וברור לתפעול ביד שמאל על הכידון.
שלדה ומתלים
ה-390 KTM אדוונצ'ר הוא תוצאה של תהליך השיפור האינטנסיבי שהחלה החברה מאז שנת 2015 לכל דגמי האדוונצ'ר החדשים. השלדה החדשה תוכננה בעזרת ידע נרחב שנצבר על פני אלפי קילומטרים של מירוצים, כדי להעניק לאופנוע זה תחושה מדויקת ויציבות מעוררת ביטחון. שלדת צינורות זו משלבת בדיוק רב קשיחות וגמישות בנקודות הנכונות כדי להעצים את התחושות והיציבות ברכיבה. בסיס הגלגלים הקצר של ה-390 אדוונצ'ר עומד על 143 ס"מ, זווית מזלג של 26.5 מעלות וזרוע אחורית ארוכה בהתאם.
KTM משתמשת בכל הידע שצברה במירוצי האנדורו, המוטוקרוס, הראלי במחלקות המחקר והפיתוח של הדגמים לציבור הרחב, בהן גם מחלקת המתלים של החברה- WP ה-390 אדוונצ'ר מקבל את מתלי WP APEX כאשר מלפנים מדובר במזלג בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 170 מ"מ שמגיע מעולם האנדורו עם כוונון מלא (שיכוך, החזרה ועומס). הבולם האחורי מחובר ישירות לזרוע האחורית ומציע מהלך של 177 מ"מ וכן כוונון לשיכוך ולעומס הקפיץ בצורה קלה ונוחה.
ורסטילי ונגיש
אופנוע אדוונצ'ר אמור לתפקד ביעילות ובנוחות לא רק במסגרת רכיבות ארוכות עם זיווד מלא, אלא גם בגיחות עירוניות קצרות, עם רוכב אחד או שניים ובמקרה של ה-390 אדוונצ'ר, גם בתנאי שטח מגוונים. לכאורה, דרישות מנוגדות זו מזו, אך הניסיון של KTM בעולמות השטח והכביש גם יחד, אפשרו לה לאחד תכונות ולייצר אופנוע שיודע לייצר חוויות בכל סוג דרך. התכנון הארגונומי של האופנוע במקרה זה הוא קריטי להצלחה – לאפשר ישיבה ממושכת בנוחות, להציע מיגון רוח יעיל וגם לאפשר רכיבה בעמידה, בין אם בנינוחות או בצורה קרבית, בהתאם לצורך.
גובה מושבו של ה-390 KTM אדוונצ'ר עומד על 85.5 ס"מ, אך הוא תוכנן להיות צר באזור חביקת הברכיים כדי לאפשר גם לרוכבים נמוכי קומה להגיע אל הקרקע בבטחה. ספוג עמוק ורך במושב רחב יוצרים מגע נוח שמחלק את משקל הגוף על שטח רחב ברכיבות ממושכות. מכל הדלק שמכיל 14.5 ליטר ומאפשר כ 400 ק"מ בתדלוק אחד, עוצב כך שיאפשר תנועה של הרוכב על גבי האופנוע בקלות, עם נקודות תמיכה לאחיזה עם הברכיים ברכיבה בעמידה. בדומה לאדוונצ'רים הגדולים של KTM, גם ה-390 אדוונצ'ר מצויד בכידון אלומיניום מחוזק וקל משקל, כאשר בצדו השמאלי נמצאים הפקדים של מערכות השליטה באופנוע. גם כאן מותקנים מגיני ידיים מקוריים, הניתנים להחלפה למגיני ידיים ממתכת כאופציה בקטלוג ה-POWERPARTS בנוסף לכך, ה-390 אדוונצ'ר מגיע עם מיגון רוח מתכוונן בשני מצבים שאינו פוגע בשדה הראיה, בהתאם להעדפות הרוכב .
ישנן עוד תכונות חשובות רבות אשר הופכות את ה-390 אדוונצ'ר למוביל בקבוצתו – בלמים עוצמתיים, חוסן מבני גבוה, רגליות רוכב רחבות לנוחות ואחיזה מרבית ועוד שלל פריטים.
מערכת הבלימה מבוקרת על ידי ממחשב BOSCH מתקדם עם ABS 'קורנרינג' ובנויה מדיסק קדמי 320 מ"מ יחיד הננשך על ידי קאליפר BYBRE מבית BREMBO עם ארבע בוכנות, ומאחור, דיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ.
חישוקי ה-390 אדוונצ'ר הנם יצוקים מחוזקים, טיובלס במידות 19 אינץי מלפנים ו-17 אינץי מאחור והם מתאימים גם לעבודה קשוחה בשטח וגם להעניק איזון מושלם ברכיבת כביש. כדי להצביע על אופיו הרבגוני של ה-390 אדוונצ'ר, הוא מגיע כסטנדרט עם צמיגי קונטיננטל 70 TKC המתאימים גם לרכיבת שטח.
מחיר:
390 KTM אדוונצ'ר: 39,990 שקל כולל מע"מ ורישוי "על הכביש".