בבית החם והאוהב עם עוד שלושה אחים, הורי היו זקוקים לרכב עם, לפחות, שישה מושבים.
כך, נקשרה ילדותי לשני הפיג׳ו 404 סטיישן שהיו במשפחתי.
הרצה מהירה קדימה ל-2015: הבן שלי ביקש שאקח אותו להשקה של רולס רויס אספנות בחוות אלנבי.
זהו.
שם נדבקתי בחיידק.
כעבור שנתיים, כשכבר הייתי מבושלת היטב, התחלתי בחיפוש אחר מכונית אספנות.
רציתי וידעתי שזו יהיה אותה פיג׳ו 404.
אך רצון לחוד ומציאות לחוד – לא נמצא אפילו רכב פיג'ו 404 אחד למכירה.
אז הלכתי עם חבר לראות פיאט 128 ספורט ו-MG אבל שתיהן "לא עשו לי את זה".
שאלתי את אותו חבר: ״איך אני אדע שמצאתי את האחת?״
הוא ענה: ״כשתראי תדעי״
.
ואכן, ראיתי את "ליידי גאגא", פורד אנגליה 1964, וידעתי.
אולי אלה הקווים העגולים, אולי הסנפירים המזדקרים מאחור ואולי הפנסים המעוגלים. משהו באנגליה כנראה הזכיר לי את ה-404 וחדר לליבי.

חמש שנים עברו להן, והאהבה הראשונה הרימה ראש ולא הרפתה. שיגעתי את כולם, וכולם ידעו שאני מחפשת לקנות 404.
אבל למעט אחד שדרש פרויקט מאפס (ואני לא בחורה של פרויקטים), ושני ששופץ בצורה לא מקורית ודרש פרויקט לא פחות גדול, לא נמצא ה-404 הראוי.
ההכרה שבארץ לא אמצא את המכונית המיוחלת, הביאה אותי להחלטה לייבא אחת ארצה.
ישבתי על אתרים ברשת, הכרתי כמעט כל 404 שהוצע למכירה,
מי שהיה בתקציב – לא היה במצב שרציתי, ומי שהיה במצב שרציתי – לא היה בתקציב.
ואז זה קרה.
חבר דובר יוונית ראה פוסט בקבוצה יוונית: רכב פיג׳ו מושלם, הן במחיר והן במצב. ביקשתי צילומי מסך ותרגום, והתקשרתי לרביב חיאק לברר אם הוא עובד עם יוון. רביב ענה שהוא אכן עובד עם יוון ויש לו איש מקומי שיכול לבדוק עבורי.
כך (ולאחר שקיבלתי תמונות, סרטונים וגוגל טרנסלייט ביקש מנוחה), נסגרה העיסקה, הכסף הועבר לחשבון המוכר ולי הוצאה תעודת יבוא אישי.
לאחר בירוקרטיה יוונית קצרה מאד (הלוואי שילמדו פה) ה-404 עלה לאוניה, וכעבור שלושה ימים הגיע לנמל אשדוד.
בירוקרטיה כחול לבן, עובדי מדינה ועוד תיבול של בירוקרטיה וחופשות, שלושה שבועות סה"כ – והרכב שוחרר בשעה טובה.

בהתרגשות וחששות עברה הנהיגה מהנמל הביתה בשלום, בנהיגה השנייה עוד לא לגמרי התחברנו, ובשלישית? בשלישית התאהבתי!
התאהבתי בשמשה הענקית שלו, בידית ההילוכים לצד ההגה, בהגה הרך, בנהיגה הרכה, בצבע המושלם, בקווים היפים שלו, בטבעת הצופר במרכז ההגה, במפתח שמשמאל להגה, בכפתורי הנעילה שנועלים למעלה ולא למטה, ואפילו בידית האיתות שנמצאת בצד ההפוך, כי, כידוע הצרפתים חייבים הפוך.
והנה, אני נוהגת בחלום, בחלום שהגשמתי.
Quality never goes out of style
דומיניק – פיג'ו 404 שלי ❤️
צילומים: גבי גלזר ולוסי ינובסקי
פיג'ו 404 היא מכונית משפחתית שיוצרה בין השנים 1960-1988. הדגם עוצב על ידי פינינפארינה ויוצר במספר מרכבים.
הפיג'ו 404 זכתה להצלחה מסחרית גדולה גם בזכות המוניטין שיצא לרכב זה כרכב אמין ביותר. יוצרו 2,885,267 יחידות. ומלבד גרסת הסדאן, ניתן היה לרכוש את ה-404 במרכב סטיישן, טנדר, קופה וקבריולט.