הבהוב בפנסי הלד העוצמתיים הממוקמים בפגוש הברזל המוגבה בחזית, מפנה כל רכב מהנתיב השמאלי. אף אחד לא מעז לחסום את דרכו של שברולט סילברדו השועט מאחור – בטח לא כמו זה שקיבלנו למבחן – Z77 OFFROAD.
למעשה, קיבלנו למבחן שני ענקים: אחד בצבע שחור והשני בלבן עם מדבקה אדומה מעוצבת מאחור.
שברולט סילברדו הראשון הושק ב-1999 והוגדר כ-Full-size and heavy-duty pick-up truck.
הדור השלישי שלו (שהושק ב-2014) הוביל כאן את טבלת המכירות של הטנדרים מעל 3.5 טון, ועומד להיות מוחלף בדגם חדש לגמרי אשר הושק לאחרונה בארה"ב ובשנה הקרובה יגיע גם אלינו.
מדובר בטנדרים מגודלים, הנהנים מהקלות במיסוי – החזר מע"מ מלא ושווי שימוש שעומד על 0 ש"ח. הפיתוי הזה מעמיד את העצמאי בדילמה בין מפלצת אמריקאית שכזו – עצמתית, מאובזרת ובעלת כושר העמסה וגרירה מרשימים, לבין טנדר יפאני רזה וצנום.
זה השחור – סילברדו 2500 ברמת גימור LT עם חבילת שטח Z71 הוא בריון לא קטן שנושא בחרטומו מנוע דוראמקס V8 בנפח 6600 סמ"ק. מנוע טורבו דיזל שמפיק 445 כוחות סוס ומומנט שמסוגל להזיז את אחד ממגדלי עזריאלי לגדה השנייה של נחל איילון.
הלבן – בדיוק בעל אותם נתונים, אבל עם שיפורים שנועדו להפוך את הנהיגה בשטח למהירה יותר, פשוטה יותר, עבירה יותר.

כן, גם לשחור הנעה אחורית ההופכת בסיבוב כפתור לכפולה או כפולה בעלת יחס העברה נמוך לצליחת מכשולים. הוא מצויד בערכת שטח Z71 הכוללת בולמי רנצ'ו ומיגונים והוא בהחלט מסוגל לנסוע בשטח, עד שמשהו יעצור אותו.
כאן נכנס לתמונה הטנדר הלבן והשיפורים שהכניסה בו סדנת 'גתוס' בשיתוף עם UMI יבואן הסילברדו. בהתייעצות עם לקוחות, שופר הסילברדו הסטנדרטי על מנת לתת מענה לאותם אלה שתדירות הנסיעה בשטח שלהם גבוהה מהממוצע. במקום שהשחור הסטנדרטי נעצר, ממשיך הלבן תודות לזווית גישה ששופרה בעזרת פגוש ייעודי, מרווח גחון מוגדל בחמישה סנטימטרים ומיגונים לגחון, הכוללים גם מיגון לתיבת ההילוכים, מיכלי הדלק והאוריאה. כולם מאושרים ברשיון הרכב.
את מומנט המנוע הבריא מתרגמים צמיגי 50/50 של BF גודריץ' לאחיזה ונושאים את הטנדר הענק במעלה שבו זה השחור, היה נכנע לו כבר קודם. אם אלה לא יעזרו, תוכלו לרתום לעזרתכם את כננת ה-12,000 ליברות המותקנת בפגוש הקדמי המאסיבי, ולהגיע למחוזות שלשחור נשאר רק לחלום עליהם.
את החבילה משלימים גם קשת העמסה מאסיבית בארגז, מדרגות צד, הרחבה לבתי הגלגלים ופנסי ערפל (לד) שיכולים להאיר את המדבר כולו.
Z77 עם גלגלים גדולים יותר, היה בהחלט נראה טוב יותר. ההגבהה, ותוספות החיפויים על הכנפיים עם קוטר גלגלים שנראה קטן מדי, פוגמים קצת בפרופורציות העיצוב. Z77 גם מרגיש נוקשה יותר על צמיגי השטח הקשוחים, שבשל ייעודם לשטח, מצטיינים פחות על גבי האספלט בכל מה שקשור באחיזה, והעברת משוב. שיוט בכביש המהיר על גבי צמיגים שכאלה, יגבה את מחירו לעומת סילברדו סטנדרטי ויתבטא גם בשאון רב יותר. זה לא הופך את גרסת השטח הזו לבלתי נסבלת, בכלל לא.
גרסת השטח של סילברדו נותנת מענה לעצמאי המחפש טנדר בעל יכולות, המסוגל לרדת לשטח שהוא גם מעבר לשביל כבוש. טנדר בעל שיפורים המעניקים לנהג את השקט הנפשי מנזקים המתרחשים מעבר לאספלט. הוא לא מתאים לכל אחד אבל עם תג מחיר של 264,990 ש"ח ׁ(רמת גימור LTׂ ׂ) – הוא נותן תמורה טובה.