פולריס RZR דיינמיקס – השקה ונהיגה חוויתית בדגמי RZR


ד.ל.ב מוטוספורט מקבוצת לובינסקי, יבואנית רכבי השטח של פולריס מאז שנת 2001, משיקה את משפחת דגמי פולריס RZR לשנת 2018.

בפסגת ההיצע של דגמ פולריס RZR נמצאת גרסת הדיינמיקס אדישן המהפכנית. זו מביאה לעולם ה-SBS בשיתוף עם יצרנית המתלים FOX, פיתוח טכנולוגי חלוצי בדמות מערכת מתלים אקטיבית לנסיעה בשטח.

מערכת זו, שמצוידת בבולמים מבוקרי מחשב, מודדת מאתיים פעמים בשניה את פעולת הבולמים, זווית הפניית ההגה, מהירות הנסיעה, מצב המצערת, זוויות המרכב ועוד ומסוגלת לכייל באופן ספציפי כל בולם ובולם ברכב בהתאם לצורך – נוחות או נהיגה ספורטיבית.

כך למשל, המערכת "מזהה" פניה ובהתאם מקשיחה את הבולמים החיצוניים לפניה ומרככת את הפנימיים כדי להקטין את זווית הגלגול ולהגברת היציבות והאחיזה בדרך. מערכת הדיינמיקס כל כך מתוחכמת, כך שהיא יודעת לזהות אפילו פעולת היגוי נגדי, כמו במקרה של החלקת כוח, והיא מגיבה בהתאם כדי להגביר את רף היכולות הדינמיות.

הדיינמיקס בפעולה

בנוסף, בזמן בלימה מערכת הדיינמיקס תקשיח את הבולמים הקדמיים כדי לצמצם את צלילת החרטום ולמנוע את שקיעת המתלים לפני התמודדות עם מכשול. בזמן קפיצה באוויר, המערכת תקשיח מיד את ארבעת הבולמים כדי להבטיח נחיתה בטוחה ורכה, מבלי החשש לסגור את מהלך הבולמים. רכב זה מצויד במנוע בנפח 925 סמ"ק מוגדש טורבו שמפיק 168 כ"ס.

היינו שם

מזג האויר היה נהדר, התפאורה -אזור הנגב המערבי בחודש פברואר – לא פחות ממושלמת.

לפנינו נפרסו גבעות ירוקות שבינהן צויירו שבילים מכל הסוגים והצורות. עליות, ירידות, עקומות חדות ופניות מעוררי החלקה. חלק העלו אבק, אחרים התפלשו בבוץ.

אבל העיקר כאן היו הכלים שעמדו לרשותינו. מדובר בכלים שנולדו להעניק חווית נהיגה ונסיעה, שכל רכב שטח יכול רק לחלום עליהם.
בראש ובראשונה מדובר במערכות מתלים מדהימות. ה-RZR הוא סוג של מגהץ. בדגם דיינאמיק החדש הם אפילו שידרגו את העסק…

זה מתחיל ב-570 הקטן ונגמר בדגמים בעלי מנועי טורבו המספקים יחס מעולה בין הספק ומשקל. הכלים האלה הם העתיד לחובבי הנהיגה.

אוטוטו, נעבור כולנו לכלי רכב אוטונומיים, חווית נהיגה שכזו יעניקו לנו כלי רכב יעודיים שכאלה.

בנוסף לגרסת הדיינמיקס אדישן, מוצעות שלוש גרסאות טורבו נוספות: גרסת טורבו עם מתלי FOX קונבנציונליים, גרסת טורבו 4 מושבים וכן גרסת טורבו חדשה עם מתלי WALKER EVANS. בהמשך הרשימה נמצאים דגמי RZR אטמוספריים עם מנועי 900 ו-1,000 סמ"ק בגרסאות 2 ו-4 מושבים (גם ברמות אבזור שונות), כאשר אליהן מצטרפת גרסת ה-570 החדשה.

ה-RZR 570 החדש, מצטרף למשפחת ה-RZR כדי להוות גרסת כניסה חדשה וזמינה במיוחד מבחינת המפרט הטכני ומחירה האטרקטיבי. אורכו 273 ס"מ, רוחבו 127 ס"מ ובסיס הגלגלים שעומד על 196 ס"מ מבטיחים מידות קומפקטיות שמקלות במיוחד על גרירה באמצעות עגלות קטנות בהרבה. כשמו, המנוע מגיע בנפח 570 סמ"ק והוא מפיק 45 כ"ס. מהלך המתלה הקדמי של 22.9 ס"מ ואחורי של 24 ס"מ מבטיחים יכולת שטח מצוינת ועבירות גבוהה בכל תנאי שטח, גם לנהגים מתחילים.

בשנת 2017 פולריס המשיכה להוביל את שוק ה-SBS בישראל עם כ-1,000 מסירות. בשנת 2018 ד.ל.ב מוטוספורט שמה לה למטרה לצמוח באמצעות פניה ללקוחות חדשים, בתחום הפנאי – משפחות, טיילים שטרם נחשפו לחוויית דגמי ה-SBS והטרקטורונים, החקלאות והמגזר העסקי. כמו כן, יחוזק הקשר והפעילות עם לקוחות קיימים באמצעות מועדון המטיילים – טיולי מורשת, תכנים והכרת הארץ, קורסי ניווט מקצועיים, טיולי מועדון דו-חודשיים ועוד. כיום המותג פרוס ב-15 נקודות ברחבי הארץ כאשר ב-2017 נוספו שלוש סוכנויות חדשות ובשנת 2018 תיפתח סוכנות מכירה נוספת בדרום.

 

המחירים:

דגם מחיר השקה לשבועיים מחיר מחירון
RZR 570 84,000 שקל 94,000 שקל
RZR 900 S EPS 103,900 שקל 124,900 שקל
RZR 900 4 119,900 שקל 137,000 שקל
1000 RZR LE 134,900 שקל 155,000 שקל
1000 4 RZR 145,000 שקל 161,000 שקל
RZR TURBO WALKER EVANS 148,900 שקל 170,000 שקל
TURBO DYNAMIX 186,900 שקל 199,000 שקל
TURBO FOX 170,000 שקל 185,000 שקל
RZR  4 TURBO 189,000 שקל 199,000 שקל

צילומים: דני דויטש


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *