את ההצגה גונבים רכבי ה-SUV, הלא הם רכבי הפנאי -שטח. סגמנט D הקרוי גם "רכב מנהלים" נפגע מכך והמכירות צונחות. בקטגוריה זו מובילות הסקודה סופרב והיונדאי סונטה ההיברידית השולטות יחד ביותר ממחצית מסך המכירות. טלקאר, יבואנית קיה, אופטימית ומקווה שבעזרת האופטימה ההיברידית המחודשת, תצליח לנגוס בנתח שמן מהמכירות.
יש לה מנוע בנפח 2.0 ליטרים שמספק 156 כ"ס ולעזרתו מתגייס מנוע חשמלי שמתגבר בעוד 50 כ"ס. אבל 192 כוחות הסוס הם רק חלק מהסיפור. מומנט משולב של 37.4 קג"מ (20.9 קג"מ נתרם ע"י המנוע החשמלי) מופק בחלקו כבר ממהירות אפסית (תודות למנוע החשמלי) ותורם לזמינות כוח מידית.
אבל לא רק לשם כך הוסיפו את המנוע החשמלי. שילובו עם מנוע הבנזין מאפשר להגיע לצריכת דלק מרשימה של 22 ק"מ לליטר לפי בדיקות אופטימית של היצרן, או כ-16 ק"מ לליטר בבדיקה מציאותית שאנו ערכנו. נסיעה טהורה על המנוע החשמלי מתאפשרת אך לטווחים קצרים. את רוב הדחף מספק מנוע הבעירה הפנימית.

קיה אופטימה המחודשת היא אחותה של היונדאי סונטה. לעומת קודמתה גדלה זו החדשה בסנטימטרים נוספים, קיבלה תאורת לד וכונס אויר דינאמי בסבכה הקדמית המשנה את פתיחתו לטובת חיסכון בדלק אבל לא עברה שינוי גדול בעיצובה הבסיסי הנאה לכשעצמו.
גם העיצוב הפנימי לא עבר שינויים גדולים ולמרות שהוא נאה ומרגיש איכותי, הוא לא קורא תיגר על אלה של המתחרות ואפילו מרגיש קצת קודר. המושבים מרווחים ומחושמלים כשעם פתיחת הדלת, נע מושב הנהג לאחור להקל על יציאה. בלם יד חשמלי, מערכת מולטימדיה וחבילת בטיחות הכוללת 7 כריות אויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה מפני סטייה הם חלק מהאבזור המוצע.
האופטימה גדולה ומרשימה. מרשים במיוחד המרחב הפנימי ובמיוחד במושבים האחוריים, שם ניתן לפשוט רגליים ולהרגיש כמו בלימוזינה. מאידך, נפח תא המטען בהיברידית נפגע ממיקומם של הסוללות תחתיו ומסתפק ב-425 ליטרים (לעומת 510 ליטרים בגרסה הרגילה). אבל שיוט נינוח בכביש המהיר והאיכותי מדגיש נקודה נוספת שהאופטימה מצטיינת בו – נסיעה נינוחה ומבודדת מרעשים.
אופטימה מאובזרת בנדיבות גם בגרסה הבסיסית EX עליה נהגנו. בגרסת הפרימיום היקרה ב-10,000 ש"ח מתווספים גם מערכת התראה על רכב ב"שטחים מתים" ורכב החוצה מאחור. 5 כוכבי בטיחות ב-Euro Ncap משלימים את החבילה.
יחד עם זאת, יכולתה של האופטימה להתמודד עם נהיגה ספורטיבית או לבודד את נוסעיה בכביש משובש במיוחד, נפגע מפאת כיול רך של הבולמים. זו איננה סקודה סופרב כשמדובר ביכולות דינאמיות וניהוג.
האופטימה ההיברידית שמחירה הבסיסי 165,000 ש"ח, תיתן מענה למחפשים רכב מנהלים מרווח, מאובזר בטוח וחסכוני ולאותם אלה שיוותרו על כביש שטח ויעדיפו בכל זאת להישאר קרובים יותר לאספלט.