ב-Q5, כמו בכל אאודי שנהגתי לאחרונה, הנדסת האנוש היא מופת. ההקפדה על הפרטים, איכות החומרים, הליטוש המכאני, הכל לעילא ולעילא. אז איך בכל זאת מצליחה הקדילאק XT5 לעשות לה צרות בטבלת המכירות?
הדור הראשון של אודי Q5 הוצג בשנת 2008 ונחל הצלחה גדולה. מתיחת פנים קלה ב-2012, האריכה את חייו בעוד חמש שנים עת הוצג הדור השני בתערוכת פאריז.
למרות הדמיון לדור היוצא, Q5 דור – 2 מתהדר בפלטפורמת ה-MLB אבולושן החדשה. הוא גדול מקודמו עם אורך של 4.66 מ', רוחב של 1.89 מ', בסיס גלגלים שצמח ב-1.2 סנטימטרים ל-2.82 מ', ומתנשא לגובה 1.67 מ'. למרות הגידול במימדיו, משקלו הופחת ב-90 ק"ג ביחס לדור הראשון, ועומד על 1.75 טון.
.
להיט מכירות
Q5 של אאודי הוא הצלחה. הוא נמכר בכמויות גדולות, על אף שאינו רכב עממי וזול. להכנס לצמיגיו של הדגם היוצא, זו אינה משימה קלה. זה החדש, גדול יותר, חזק יותר, ואפילו קל יותר. מאידך, גם המתחרים אינם נחים.
הוא נראה כמו Q7 מוקטן, לא שונה בהרבה מהדגם אותו החליף. באאודי אוהבים, בכל מה שקשור בעיצוב, אבולוציה ולא מהפכות. המראה מעודכן עם גריל טרפזי טיפוסי לליין הדגמים הנוכחי של אאודי לצד פנסי לד מודרנים.
בפנים, העסק מרשים ביותר; קווי העיצוב הנקי, הטכנולוגי, המדויק והמקובל בתוצרת אאודי, ממשיכים גם כאן. אבל באאודי זהו לא רק עיצוב. הנדסת האנוש מרשימה, אינטואיטיבית ומצליחה לא לבלבל למרות שפע הפונקציות. מיותר לציין כי איכות החומרים והגימור מרשימים לא פחות.
בדגמי 2018 תצויד Q5 בגרסת הבסיס בגג שמש פנוראמי ענק, פנסי קסנון, בקרת אקלים עם 3 איזורים ומושבים חשמליים בריפוד משולב עור.
בחבילת ה-Luxury תא מטען עם פתיחה חשמלית, חישוקים גלגלים גדולים ומושבי עור.
עוד ב-Q5 בקרת סטייה מנתיב ובלימת חירום אוטונומית (התראה על רכב בשטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת רוורס ב-Luxury).
מתלי אויר
בגרסת המבחן צוידה ה-Q5 במתלי אויר. זו אופציה בתשלום שהופכת את הנסיעה למבודדת יותר. אמנם, לא מדובר במתליה המתוחכמים של ספינת הדגל החדשה ה-A8 שעליה כתבנו לאחר השקתה בספרד, אך זו בהחלט אופציה משדרגת. בנוסף לריסון טוב של המרכב האופציה הזו גם מאפשרת שליטה בגובה מהקרקע. הנמכת המכונית בנהיגה ספורטיבית, או הגבהת הגחון בנהיגה בשטח. אפשרות נחמדה נוספת היא הנמכת המכונית מכפתור בתא המטען להקלה על העמסת חפצים כבדים.
הנוחות נמדדת גם במרחב הפנימי מלפנים ומאחור (למעט הנוסע השלישי מאחור שיסבול מרצפה לא ישרה) ועם הסתייגות מסוימת מנוחותם של המושבים הקדמיים; אלה, עשו עלי רושם שהם מעט קצרים ונוקשים מכדי להיות מושלמים. את הציון "מושלם" ניתן לתת לבידוד מרעשים; השקט בתא הנוסעים מופר רק בעזרתה האדיבה של מערכת השמע של Bang & Olfsen שהיא לא פחות ממעולה.
1.7 טון ל-100 קמ"ש תוך 6.3 שניות
למספרים שבכותרת דואג מנוע בנזין 2.0 ליטרים, מגדש טורבו, הספק של 252 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט של 37.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד. מנוע גמיש וחלק בפעולתו שתוצרתו מגיעה ישירות וללא תיווכים גוזלי כוח, דרך תיבה רובוטית S-Tronik בעלת 7 מהירויות (בקודמת תיבה אוטומטית "רגילה" 8 הילוכים) . כל זה מועבר לארבעה גלגלים דרך מערכת הנעה כפולה. זו לא SQ5 – הגרסה השרירית של ה-5 המוגבהת, אבל לרגע לא באנו בטענות לביצועים. עם צריכת דלק שעומדת על כ-10 ק"מ לליטר בנזין, אנחנו אפילו מרוצים.
רכב מסוג כזה, גם לא מתיימר להיות קליל וזריז בכביש המפותל. עם משקל שכזה ומרכז כובד גבוה, העדפה כאן היא לנוחות. גם אם עוברים למוד 'דינאמיק' בבורר מצבי הנהיגה לא תקבלו כאן תחליף לאאודי S4 למשל. למרות זאת, ה-Q5 מרגישה יותר דינאמית מהמתחרה מאמריקה הקאדילק XT5.
מלוטשת, איכותית ומושחזת
ובכל זאת, הקאדילק עשתה חיל השנה במצעד מכירות רכבי הפנאי 'פרימיום' בגודל בינוני וגזלה לא מעט לקוחות מה-Q5.
הקאדילק גדולה יותר, מרווחת יותר ומאובזרת יותר ובסופו של דבר זולה יותר.
הגרסה הבסיסית של Q5 עולה 355 אלף שקלים אך זוהי רק ההתחלה. לוח המחוונים הדיגיטלי, מסך מרכזי משודרג ("8.3, במקום "7), משטח הכתיבה הם חלק מחבילת 'טק פק' (25,000 שקלים).
מושבי עור חשמליים עם חימום, תאורת 'Led' מלאה ודלת תא מטען חשמלית – ישדרגו את ה-Q5 לגרסת Luxury (עוד 30,000 שקלים) ועבור קפיצי אוויר יש להזמין חבילת 'Offroad' בתוספת של 21,000 שקלים. ועוד לא הזכרנו את חישוקי ה-"20 המוגזמים ברכב המבחן.
יחד עם זאת, כמכונית, גם בגרסתה הבסיסית, אאודי Q5 היא מכונית מצוינת. כ"חבילה" יש שיעדיפו גודל ואבזור על טכנולוגיה וקידמה.