מרצדס GLC – תשעה הילוכים אופנתיים.


 

השיפוע בהמשך הדרך,  מדאיג אותי קצת. נכון – רכב שטח אמיתי, בעל תיבת העברה עם יחס העברה נמוך (LOW), לא היה מסתובב ובורח על עקבותיו, אבל לאוטו שלנו אין לו יחס העברה נמוך – LOW.
גם  פטריק, המדריך שלנו, לא ממש מתרגש. הצענו לו לעצור ולזנק באמצע העלייה, אבל הוא נשאר אדיש. עליה בעלת 75% שיפוע. איזה פחד!
מעטים מרוכשי  מרצדס GLC יטפסו עליה כזו. בודדים יכנסו למצבי הצלבה, בו גלגלים מונפים באויר,  כמו שחווינו במסלול שבנו אנשי מרצדס. אבל האמת – הייתה זו הפגנת יכולת מרשימה.
האלטרנטיבה המודרנית למכונית "מנהלים" שנראית כמו משפחתית מגודלת, היא רכב גבוה יותר, אפילו בריון שמאיים על המשפחתיות נחותות הגובה. שרירן שיביא אתכם למעלה הגבעה או סתם לפסגת המדרכה.

glc-660

יש לי ג'יפ מרצדס

GLC  אם כבר שאלתם, הוא SUV בינוני המחליף את ה-GLK המרובע למראה. אם תרצו תוכלו להגדיר אותו כקרוסאובר.  או שתקראו לו מצידי אפילו– "ג'יפ". מה שבטוח, שפלח השוק הזה הפך לצו – השעה, או שאולי יותר לצו – האופנה.
מרצדס מכוונת את ה-GLC אל קטגוריית הפרימיום של הקרואסאוברים כדוגמת ב.מ.וו X3, אודי Q5, לנד רובר דיסקאברי ספורט, לקסוס RX ופורשה מקאן והתחרות עזה.

GLC  מבוסס על פלטפורמת ה-C קלאס, מנהלים פרימיום נמוכת גג. עיצוב הפנים כמעט ומועתק ממנה לחלוטין.  העיצוב החיצוני יזכיר לכם בזויות מסוימות את ב.מ.וו X3  ומאחור את אפילו את הפורשה קאיין.  לא תשמעו מאיתנו טענות על העיצוב, כי פשוט אהבנו אותו. מה גם שמקדם הגרר (יעילות הצורה האירודינאמית) שלו, הוא הטוב בקטגוריה. (0.31 CD).

6600

מרחב הפנים, לעומת הדגם המוחלף השתפר בכל מימד (יחד עם גידול במימדים החיצוניים), אך יחד עם זאת, הושלו כ-80 ק"ג ממשקל הרכב, תודות לשימוש בחומרים קלים יותר. למעט מרחב רגליים מעט מוגבל מאחור, לגבוהי קומה, לא הורגשה כלל קלאסטרופוביה בתא הנוסעים המרווח. תא המטען גדל גם הוא ומציע נפח הטענה מכובד של 550 עד ל1600 ליטרים בקיפול מושב אחורי. (אותו, אגב, ניתן לפצל ל-20/40/20 ).

לרשותינו הועמדו גרסאות עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, כולם בעלי 4 צילנדרים: דיזל 2.1 ליטרים בשני הספקים שונים (170 ו204 כ"ס) – ובנזין 2 ליטרים (211 כ"ס) ואף גרסה היברידית פלאג-אין שתושק רק בעוד כשנה. זו האחרונה, מצוידת במנוע הבנזין הנ"ל גיר שבעה הילוכים ומסתייעת במנוע חשמלי המפיקים יחד הספק מרשים של 320 כ"ס, מזנקת ל100 קמ"ש בפחות מ6 שניות, ומסוגלת להציע צריכת דלק של 38.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מוזר היה לנהוג בה לאורך של עשרות ק"מ במהירות של עד ל-130 קמ"ש כשמחוג מד סיבובי- המנוע נח לו על הספרה אפס… תודות למנוע החשמלי שעשה את העבודה לבדו.
ב-GLC הקונוונציונאליות, תיבה אוטומטית חדשה בעלת 9 הילוכים שהחל מההילוך השביעי הותקנו הילוכי – יתר (OVERDRIVE) לשיוט נינוח וחיסכון בדלק. השילוב בין המנועים לתיבה -לא פחות ממעולה, למעט השתנקות קלה שהרגשנו בהורדת הילוכים, שנבעה ממעיכת דוושת גז אגרסיבית.
התרשמנו לטובה מבידוד הרעשים  ומתלי כריות האוויר שבהן צוידו מכוניות המבחן (אופציה בתשלום), עשו את העבודה באופן מרשים, אם כי לא מושלם, בקטעי כביש חסרי תחזוקה הולמת.

glc-660

מערכת "דיינמיק סלקט" בשילוב עם מתלי האויר, המוצעים ב-GLC, מאפשרות בחירה בין חמישה מצבי נהיגה: ECO/ COMFORT/ SPORT/ SPORT+./ INDIVIDUAL.
תוכלו לחסוך בהוצאות ולשייט בקמצנות, להתענג מרכות המתלים, או להשוויץ בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים.  אפילו נהיגה מהירה מאוד (SPORT+) תפתיע אתכם. במצב הפלוס  הנ"ל, תוקשח פעולת המתלים וההגה אף יותר, תיבת ההילוכים תוגבל עד להילוך שמיני ויחודדו להן תגובות הרכב. או אז תוכלו לדמיין שאתם במרצדס AMG כלשהי ( גם גרסה כזו תוצע בהמשך ל-GLC) ותשכחו לרגע שאתם ב   SUV גבוה ומגושם.
אך אם בכל זאת חשקה נפשכם לטיול OFF-ROAD, באפשרותכם לרכוש את חבילת השטח האופציונאלית, שתגביה אתכם עד ל50 מ"מ יותר במרווח הגחון (מצב "סלעים") , תטפל בניהול המנוע והגיר ובעזרת בקרת המשיכה המוצלחת, תפתיע אתכם במעלה הגבעה.
תפתיע אתכם בדיוק כמו שהפתיע אותנו, במסלול המכשולים שנבנה במיוחד עבור תצוגת התכלית הזו. מסלול, שאמנם תוכנן בקפידה להתאים ליכולות הרכב, אבל זה האחרון התגלה כבעל יכולת מרשימה שתבייש כמעט כל מתחרה מפונפן בעל פוזה של שטח.
אין כאן תחליף למרצדס G האגדי. יכולת הטיפוס המרשימה שחווינו (כולל זינוק מעמידה), גלישה מבוקרת בעזרת "בקרת ירידה במדרון" במדרון מאוד תלול  והתגברות על איבודי אחיזה כתוצאה מהצלבות. כל אלה, במהלך טיפוס מרשים, שכנעו אותנו. המרצדס הזו יודעת להיות טובה לא רק בכביש, אלא גם בדרכים שהמתחרות יעדיפו לעקוף אותן.

כשטכנולוגיה כזו משולבת עם איכות גבוהה, ויכולות שכאלה, עיצוב מוצלח והקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, התוצאה היא רכב מרשים. במהלך ההשקה באירופה, נהגנו בו במגוון כבישים רב, בנופים עוצרי נשימה, בשלוש ארצות ובכל קשת הדגמים. GLC הוא רכב ממושמע, בדיוק כמו הנהגים הארופאים שמסביב וזה פשוט תענוג.

glc-660     660-glc    glc-660

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'נסיס GV80 קופה – נוף בראשית

Tweetמושלם, פשוט מושלם! מזג האוויר החורפי, העננות הקלה, הנוף המדברי האינסופי. יש כאן את כל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *