בגרסת הפרימיום, זו שאני נוהג בה ממש ברגעים אלה, גג שמש פאנוראמי הנפתח לכל אורך תא הנוסעים, מושבים קדמיים מאווררים/מחוממים, דלת אחורית חשמלית ועוד. אבל מערכת השמע בעלת 14 הרמקולים של BOSE, היא זו שמעיפה אותי למחוזות אחרים.
קאדילק היא קודם כל פינוק. אני לא מכיר מישהו שקנה קאדילק להעביר בה ציוד. גם לא קאדילק XT5 שהוא אגב, הדגם הנמכר ביותר של המותג. כמו קודמו ה-SRX, גם הקרוסאובר הנוכחי (XT ׁ- Crossover Touring) מוביל את מכירות המותג המבטיח מספר רכבי פנאי נוספים בשנים הקרובות.
המוסיקה מתנגנת והקאדילק משייטת. ב-100 קמ"ש מסתובב המנוע על 1500 סל"ד בלבד. מתוך ששת הצילנרים פעילים רק ארבעה – מערכת לניהול אקטיבי של צריכת הדלק מדוממת שניים מהצילינדרים של המנוע, לקבלת צריכת דלק אופטימאלית.
תיבת אוטומטית בת שמונה הילוכים, דואגת לשמור על הקצב, גם כשהכביש הופך להררי. ההחלפות חלקות וכמעט בלתי מורגשות. אמריקה.
XT5 החליף את קודמו כשהוצג במקביל הן בתערוכת ניו יורק והן בתערוכת הרכב של דובאי בנובמבר 2015. העיצוב ללא ספק שופר, בוודאי ביחס ל-SRX דור 1 שהיה פשוט מכוער.
הפעם, הפרופורציות טובות יותר, למרות שהצללית דומה. שכבה קדמית ענקית, קווים אנכיים, תאורת לד וידיות דלתות מוארות – הדבר הזה מושך מבטים.
תא הנוסעים מתגלה כעשיר, שופע עור ובעל גוונים נעימים. גם האיכות טובה. אמנם לא ברמה של המתחרות הגרמניות/ יפניות, אבל טוב יותר מהדגם היוצא. ריבוי כפתורים על ההגה ובמקומות נוספים, לא מזכה את הרכב הזה בפרס הנדסת האנוש הטובה; תפעול כפתורים מסוימים (כמו בורר מצבי הנהיגה, למשל) מתגלה כמסורבל. את עצמת מערכת השמע למשל, ניתן לכוון בעזרת החלקת אצבע בלבד. אבל מה רע בכפתור סיבובי פשוט?
מערכת CUE של קאדילק למידע ובידור מאפשרת שילוב טלפונים באמצעות Apple CarPlay ו-Android Auto. גישה לאנשי הקשר, המוזיקה והמידע באמצעות מגע או החלקה על המסך 8 אינטש, כמו גם בפקודות קוליות ותפעול כפתורים מההגה.

אבל כמה אפשר לשמוע את אותו השיר – אני מחליט לכבות את מערכת השמע. הסאונד הנשמע ממנוע 3.6 הליטרים (310 כ"ס) בהאצה הוא תחליף זמני ראוי לשיר ההוא שהתאהבתי בו. רק חריקת הצמיגים הקדמיים בהאצה חזקה מהמקום, מזכירים לי שכדאי לעבור למוד ההנעה הכפולה (בגרסת פרימיום בלבד). זו מיועדת בעיקר לתנאי נהיגה צפון אמריקאים מושלגים. השלב הבא הוא מוד "ספורט" – אז מתקשחים להם הבולמים וההגה והקאדי שלנו הופכת לדינאמית קצת יותר (אך פחות נינוחה).
אבל כמי שתוכננה על גבי שילדת השברולט אימפאלה/ ביואיק לה קרוס, בעלות ההנעה הקדמית, XT לא מתיימרת לענג אתכם כמו אחיותיה בעלות ההנעה האחורית המושחזת. בלמים נרפים מדי, בולמים רכים, והגה מעורפל מתורגמים לעובדה שה-XT5 לא ממש אוהבת שינויים חדים. היא אמנם תשמור עליכם בטוחים, אך גם תשמור אצלה את כל מה שקורה שם למטה ותנתק אתכם מנהיגה מאתגרת.
אבל זו הסיבה שרציתם קרוסאובר, לא? ועוד קאדילק.
קאדילק מבטיחה נוחות וה-XT מקיימת. טוב, לא באופן מושלם. המתלים מבודדים אך לא בכל מצב – חישוקי 20 אינטש ושיבושים קטנים לא תמיד מסתדרים יפה. המושבים נדיבים אך מעט חסרי תמיכה. הבידוד מרעשים טוב, אבל כשמאיצים חזק לשיא המומנט המגיע לשיאו ב-5000 סל"ד ( ושיא ההספק ב-6700 סל"ד) סאונד המנוע מוחשי. את הסאונד, כאמור, דווקא אהבתי.
מקום דווקא יש – בשפע. ה"מיד-סייז-לקצ'רי-קרוסאובר" תוצרת אמריקה גדול ממתחריו. מלפנים ומאחור מאוד מרווח. את המושב האחורי ניתן להזיז על גבי מסילה, לקפל חלקית ואת תא המטען הגדול ניתן לחצוץ בעזרת מחיצה ניידת. (נפח טעינה מרבי -1784 ליטרים)
הקאדי הזו מיועדת להתחרות בעיקר ב-אודי Q5, וולוו XC60, ב.מ.וו X3, לקסוס RX ומרצדס GLC. (מחיר גרסת הפרימיום שנבחנה – 395,000 ש"ח.)
למרות שהיא אינה רהוטה ומלוטשת כחלק מהמתחרות, הערך המוסף שלה הוא מימדים נדיבים, אבזור עשיר וכמובן – סמל של קאדילק.
