GMC סיירה EV Denali – מה נשתנה?


הוא לגמרי קיצוני.
אני לא מדבר על הטנדר הענק שבתמונה, אלא על החבר שרכש אותו; רק אתמול הוא פיזז על אבארט 595 קטנטנה ורועשת, ולמחרת כבר משקיף עלינו מלמעלה מהקבינה של ה-GMC המפלצתי והחרישי.
מצד שני, לא רק החבר קיצוני – מתי ראיתם לאחרונה טנדר-משאית במשקל עצמי המתקרב לארבעה טון, שועט מעמידה ל-100 קמ"ש תוך ארבע שניות וקצת?

.
מספיק להביט עליו ולראות שהוא לא כמו כולם. הכוונה היא לטנדר, לא לחבר. החבר הוא די סטנדרטי, חיצונית הכוונה.
חיצונית, ה-GMC סיירה EV דומה במידותיו לאותו שברולט סילברדו שחנה עד לא מזמן כאן בחצר. בחצר של החבר.
כן, החבר אוהב טנדרים, אבל הפעם מדובר בטנדר חשמלי ובגרסה קיצונית שלו.
.
GMC סיירה EV הוא למעשה שברולט סילברדו Full size pick truck חשמלי, המבוסס על פלטפורמה חשמלית וללא כל קשר לגרסת הסילברדו עם מנוע הבעירה פנימית המוכר. למעשה, הפלטפורמה החשמלית (BT1) כאן משותפת גם להאמר EV שהושק שנה קודם לכן ב-2021. ה-GMC שהוא האח התאום לשברולט, הושק כתשעה חודשים מאוחר יותר באותה שנה, עם עיצוב מקורי משלו.
.

GMC סיירה EV

.
למרות המידות הזהות לסילברדו בעל האגזוז, זה החשמלי קיבל פרופורציות שונות לטובת מבנה אירודינאמי ועדיפות לתא הנוסעים על פני ארגז המטען. מספיק להביט בגודל הדלת האחורית בתא הנוסעים הכפול ולראות עד כמה היא גדולה משמעותית מזה שבסילברדו הותיק.
הטנדר הענק שכאן, בצבע אפור בטון מחמיא, ניצב על גלגלי ענק עם חישוקי 24". זה ממלא את בתי הגלגלים, זה מקנה תחושה שהרכב פחות גדול מגודלו האמיתי. הטנדר החשמלי, מעוגל יותר, פגושיו (הפלסטיים) פחות בולטים, יחידות התאורה מודרניות ולא תפגשו בחזית שבכה עם סורגים, אלא משטח אטום ועליו אותיות GMC מוארות.
הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות בלבד, יש לו סוללת ענק במתח 800 וולט, טווח נסיעה של 740 קילומטר, ויכולת לספק לבית שלכם חשמל למשך 21 יום במקרה של הפסקת חשמל ארוכה. חלום אמריקאי.
מצד שני מדובר ברכב בעל מימדי ענק: בסיס גלגלים של 3.70 מטרים, אורך שמתקרב לששה מטרים רוחב וגובה באזור השני מטרים. תחליף הגיוני לאבארט הקטנה…

קושיה ראשונה: אז איך תכנס איתו לתל אביב הצפופה? לחניונים, לסימטאות?
מערך מצלמות היקפי, משגיח על קצוות הענק והעובדה שגם הגלגלים האחוריים משתתפים במלאכת ההיגוי הופכת למעשה את המשאית הזו לפחות מאיימת במקומות צפופים. נתקלתם בשלט המורה: "פניית פרסה אסורה לרכב שמשקלו הכולל מעל 4 טון"? כנראה שמי שהציב את התמרור מעולם לא נהג על רכב בעל היגוי כפול שכזה.
רק שהגלגלים האחוריים פונים בזווית נגדית לאלה הקדמיים, לא רק לטובת הקטנת קוטר הסיבוב, אלא גם לשיפור היכולת הדינמית והקטנת השפעת הכח הצנטריפטלי. אלה האחוריים גם מסוגלים לפנות בזווית מקבילה לקדמיים לטובת תמרון "סרטני" שכזה – פתרון יצירתי למכשולים הצצים בעיקר בשטח.
.

GMC סיירה EV

.
קושיה שניה: מה מייחד את ה-GMC Sierra EV Denali
ה-GMC Sierra EV Denali מייצג את פסגת הטכנולוגיה והיוקרה בעולם המשאיות החשמליות. הספק מרשים של 754 כוחות סוס ומומנט של 1168 קג"מ. על התאוצה והטווח בגרסת Max Range כבר כתבנו והיא מגיעה עם אפשרות לטעינה מהירה המוסיפה 160 ק"מ טווח בכ-10 דקות. המשאית מצוידת במערכת הנעה כפולה עם היגוי 4 גלגלים ומתלי אוויר אדפטיביים. הטכנולוגיה המתקדמת כוללת מערכת Super Cruise לנהיגה אוטונומית חלקית, מסך מגע ענק בגודל 16.8 אינץ', ומערכת MultiPro Midgate להארכת ארגז המטען. זה מאפשר פירוק החלון והמחיצה האחורית של הקבינה, והסתת/ קיפול המושב האחורי לפנים לטובת הארכת ארגז המטען. גג זכוכית פנורמי, חישוקי 24 אינץ', עם שישה צבעים זמינים כולל Moonlight Matte הם חלק מחבילת האבזור העשירה.
.
ומהם אותם מספרי נ.צ (63.0692 N 1510070 W) המוטבעים מול הנוסע בקבינה הענקית?
אלו הן הקואורדינטות המציינות את מיקום הפסגה של הר דנאלי (Mount Denali) – ההר הגבוה ביותר באמריקה הצפונית שנמצא במדינת אלסקה ומתנשא לגובה 6,168 מטרים.
.

GMC סיירה EV

.
קושיה אחרונה בהחלט: איך הדבר הזה נוסע?
יצאנו דרומה, החבר ואני, עם סוללה שהיא לא לגמרי טעונה. הרכב חדש ומטען ביתי עדיין לא הותקן,
הקבינה ענקית ואם תעברו לרגע למושב האחורי, תגלו שגם אם תמתחו רגליים עד הסוף קשה יהיה לכם להגיע לנצל את החלל הענק. אנחנו במושבים הקדמיים, כשלפנינו "מכסה מנוע" ענק, שהוא למעשה תא מטען הפוער את עצמו באופן חשמלי, הוא מכונה "Frunk" ונפחו – 180 ליטרים.
מדובר ברכב עצום בגודלו הדורש רשיון C1 (לאלה שעוד חיים בעידן רשיון ג', מדובר בדרגת רשיון לרכב עד 12 טון).
הכל קטן כאן מסביב ל-GMC המגודלת והמבנה הענק משייט לו חרישית ובאופן חלק.
מכוניות מוגבהות ושקטות מעבירות תחושה של נסיעה איטית יחסית מזו של הנסיעה בפועל, שיוט במהירות חוקית עשוי להיראות כזחילה והעובדה שהתאוצה מתרחשת בכזו קלילות וללא כל מאמץ, מעמידה את רשיון הנהיגה בסכנה תמידית. נוחות הנסיעה טובה, בוודאי במושגים של טנדר מגודל, שאלה הוותיקים שבהם עדיין נישאים על גבי זוג סרנים כבד וקופצני. צמיגי LT ענקיים בעלי החתך המרשים של 50 לא נועדו לבודד את הקבינה משברי האספלט, ולמרות זאת מערכת המתלים האדפטיבית מצליחה בזה.
.
כבר האצנו בעבר בפחות מ-3 שניות בעידן החשמל, אך כאן, כשמדובר במסה שכזו, העסק מרשים אפילו יותר. גם המהירויות הגבוהות יותר, ממשיכה ההאצה למהירויות בלתי חוקיות בעליל. זה משאיר אפילו אופנוענים שמוטי לסת בתוך הקסדה, אך מזרז את הצורך בלחפש מטען באזור.
את החוויה הזו נחסוך מכם, שכן מאז, כבר הותקן המטען הביתי המהיר, והצורך לגשש אחר מטענים ציבוריים, כמעט ונעלם.
.

GMC סיירה EV

.
בשטח, לא ממש העמקנו, אך בנסיעה קצרה בשביל עם שינויי קרקע בולטים, הרשים הטנדר החשמלי ביכולתו לגהץ את השטח. יכולות התמרון המשובחות מאפשרים לו גם לעקוף ולהשתחל ולהציב את הגלגלים במיקומים אידיאלים.
.
עידן החשמל מגיע לסוגי רכב רבים ולמרות, שעדיין, הוא מלווה בחסרונות לא מעטים, צורת ההנעה הזו טורפת את הקלפים בכל מה שקשור בביצועים, יכולות וכמעט כל מה שהכרנו בעולם הרכב.
כדרכם של האמריקאים, הם עושים ה-כ-ל בגדול, וה-GMC הזו היא דוגמא לכך.

תודה לארז אברמוב


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מיפה 9

מקסוס מיפה 9 – ביזנס קלאס על בטריה

Tweetה-9 של מקסוס, כמובילת נוסעים, תתקשה לתמרן ולמצוא חניה בעיר הצפופה. מדובר ברכב גדול ממדים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *