סיטרואן C4 פיקאסו – כמעט מושלמת


סיטרואן C4 פיקאסו עולה 140,000ש"ח, מחיר כמעט זהה לזה של הפולקסווגן גולף 1.4 קומפורטליין או טויוטה C-HR 1.2 ברמת גימור C-ITY. כמכונית משפחתית פרקטית, היא עולה על שתיהן בקלות. הפיקאסו היא בתצורת ואן וכאן יתרונה הגדול. הדגם הנוכחי הושק כבר ב-2013 אך עדיין כוחו במתניו.

פעם, חלמתי להיות מעצב מכוניות. הייתי יושב ומשרבט שרטוטים ומנסה להמציא את הגלגל מחדש. לא רק את הגלגל, את כל המרכב. עד היום אני מחפש את השרטוטים הרבים ולא מוצא. מעצבן.
למעצב הרכב משימות רבות, שהן בד"כ מנוגדות. מרכב המכונית צריך להיות אירודינאמי, ומנוצל עד תום לטובת חלל פנים נדיב לנוסעים. בנוסף, חשוב שיהיה נאה לעין, לטובת המפגש  עם עינו של הקונה הפוטנציאלי.
זה כמובן רק על קצה המזלג; משימת העיצוב מורכבת ומסובכת ורבות הדוגמאות בהן האסתטיקה התנגשה בפרקטיות, ופגעה במרווח הראש של הנוסעים מאחור למשל, או בנפח תא המטען.

אורכה של הפיקאסו שלנו הוא 4.43 מטרים. ארוכה רק בשישה סנטימטר מהטויוטה C-HR ו-17 ס"מ מפולקסווגן גולף. בסיס הגלגלים של השתיים האחרות זהה ועומד על 2.64 ס"מ. קצר ב-15 ס"מ מזה של הפיקאסו.
אבל עזבו אתכם ממספרים. כנסו לכל אחת מהן ותבחינו מיד בהבדלים העצומים במרחב הפנים. בסיטרואן, חמישה מבוגרים ישבו בנוחות ואת המזוודות שלהם ניתן לאפסן בתא המטען הענק בן 537 הליטרים.

ועוד יתרון – הישיבה בפיקאסו גבוהה יותר והתצפית החוצה מעולה. המעצבים השכילו ליצור שתי קורות דקיקות מלפנים, במקום אחת עבה ופתרו את בעיית השטח המת.

אם אתם שמרניים, הפיקאסו לא ממש עבורכם. החלון הקדמי המרוחק, לוח השעונים הממוקם במרכז, הם אנטיזה לגולף השמרנית. אבל הפתרונות חכמים, התכנון מבריק. לכל דבר יש מקום – תאים גדולים ומרווחים מפוזרים בכל חלל אפשרי בתא הנוסעים ושטח החלונות ענק ומאפשר תצפית מצויינת גם ליושבים מאחור. (ואת זה לא ניתן לומר על היושבים בטויוטה C-HR, למשל).

אז מבחינה פרקטית, הסיטרואן קורעת את השתיים האחרות לגזרים. לדעתי היא גם יפה. מאוזנת, עם פרופורציות מרכב טובות.
מנוע 1.6 טורבו בהספק של 165 כ"ס ומומנט בן 24.4 קג"מ המושג כבר ב-1400 סל"ד מניב ביצועים שניים רק לאלה של הגולף הזריזה. את רוב המשפחתיות היא תשאיר מאחור. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 13.5 ק"מ לליטר.

פיקאסו מרגישה בטוחה הן בשיוט מהיר והן בעקומות. אין מדובר בשלדה ספורטיבית, חדה ומושחזת, אך בסגמנט הזה היא בהחלט בולטת לטובה.

לכן, קצת חרה לי שפיקאסו, המצטיינת בהמון תחומים, לא מהודקת ואיכותית ו-37,000 ק"מ על מד המרחק (כרכב הדגמה יש לציין), נתנו את סימניהם – קרקושים ופלסטיקים רופפים השאירו קצת טעם רע. כבר התרגלנו לשיפור מתמשך אצל היצרן הצרפתי בדגמים החדשים ואילו זו הפעם, מרגישה קצת שייכת לאותו דור דגמי 07 (של האחות ) הפחות איכותי.

C4 פיקאסו היא מכונית משפחתית פרקטית מעולה. היא לא נראית כמו שום דבר אחר על הכביש ויודעת לנסוע היטב. בגרסת מנוע הדיזל צריכת הדלק הופכת את מובילת הנוסעים הזו לסופר – יעילה. לאחרונה עבר הדגם מתיחת פנים קלה. מכונית המבחן שקיבלנו היא פיקאסו C4 שלפני מתיחת הפנים שכבר נמכרת בארץ.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *