טויוטה C-HR – מעוררת עניין


ב-1994 התוותה טויוטה דרך חדשה בעולם הרכב כשהציגה את הראב 4. לא עוד רכב שייעודו טיפוס על מדרגות וסלעים וכיבוש דיונות, אלא בעיקר מראה שכזה, אך עם ניהוג קליל ויכולות כביש טובות.
תחום רכבי הפנאי נולד והחל אופנה שקיימת עד היום, כמעט אצל כל יצרני הרכב. גם בישראל זו אחת הקטגוריות שגדלות מדי שנה וטויוטה C-HR היא תשובתה האחרונה של הענקית היפאנית, בקרב על לב הצרכנים. 

כמעט כולם מתלהבים מעיצוב ה-CHR. אכן, מראה עתידני, ייחודי, משתדל. מראה קרוסאובר בתצורת קופה כדוגמת X6 של ב.מ.וו, או אם תרצו, כהמשכיות לניסאן ג'וק. אני, חייב להודות, עדיין לא גיבשתי דעה על מראה ה"ג'יפון קופה מהעתיד".

החלק הקדמי נאה בעיני, הפרופיל מעורר בי עניין אך מאחור העסק מורכב לי מדי. יותר מדי קימורים, בליטות, כנפיים וזוויות לא עושות לי את זה, יש לי תחושה שמעצבי טויוטה קיבלו השראה מהונדה סיוויק 5 דלתות. אבל חייבים להודות – לא ניתן להתעלם מהמראה המקורי ומהעובדה שמזוויות מסוימות היא בהחלט נאה.

C-HR מעניין מבחוץ, אך גם מבפנים. טויוטה השקיעו מאמץ להעניק לתא הנוסעים מראה כלל לא שגרתי. מסך מולטימדיה הצומח לו מתוך הדשבורד, הקפדה על חומרי דיפון נעימים ואיכותיים ואוירה כללית שונה מכל קורולה שראיתם עד היום.
לא יחסר לכם מקום מלפנים ומאחור – מרווח הרגליים והראש מספק, אך כרכב משפחתי ישנן מספר נקודות שהעיצוב גובה מהן את מחירו.

ראשית – תא המטען בנפח 297 ליטרים קטן ביחס לקרוסאובר בממדים שכאלה. למעשה הוא בגודל תא המטען של סיאט איביזה מקטגוריית הסופר-מיני. אפילו הפולקסווגן גולף בעלת בסיס הגלגלים הזהה והקצרה ב-10 ס"מ, תתן לכם נפח נוסף של 83 ליטרים לטובת מזוודות בדרך לאי-שם.
שנית – מושב אחורי שהישיבה בו ובמיוחד לנמוכי קומה כגון ילדים, אינה מאפשרת תצפית סבירה החוצה דרך חלון הדלת. זהו המס על הניסיון להקנות לרכב מראה של קופה-שתי דלתות-סקסית-ייחודית. גם שדה הראיה בנסיעה לאחור נפגע.

טויוטה C-HR משווק בארץ עם 2 יחידות כוח: 1.2 ליטר טורבו בנזין (116 כ"ס) עם תיבה תיבה רציפה (גרסת המבחן שקיבלנו), ובנוסף גרסת ההיבריד 1.8 ליטר הרציפה (122 כ"ס -הספק משולב).  הבחירה היא בין שתי רמות גימור: C-ITY הבסיסית ו-C-HIC היקרה יותר. האחרונה זמינה רק בגרסה ההיברידית.

בגרסת הבסיס (C-ITY) כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', ניווט מובנה, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים 17 אינץ' ועוד. גרסת ה-C-HIC היקרה יותר מוסיפה גג שחור, חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים בשרניים יותר, גימורים כחולים/סגולים בתא הנוסעים, דיפוני עור, חימום מושבים קדמיים ועוד…

אך ההפתעה לטובה מגיעה מאבזור הבטיחות הסטנדרטי העשיר. בקרת סטייה מנתיב, עם היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט הכוללת שמירת מרחק, התרעה על עייפות בנהיגה ,אור גבוה אוטומטי ועוד. חשוב לציין כי ציון הבטיחות (5 כוכבים) של EURONCAP הושג בגרסת 9 כריות אוויר ואילו לארץ מיובאת גרסה בעלת 6 כריות אויר בלבד…

הפתעה נוספת היא איכות הנסיעה הטובה של הקרוסאובר האופנתי. אמנם כיול הבולמים נוקשה, אך ריסון הגוף מעניק נסיעה נעימה מאוד, ללא נדנודים מעייפים. בשילוב עם תנוחת הישיבה הנוחה, גם נסיעות למרחקים יעברו ללא טרוניות. הסתייגות מסוימת קיימת בכל זאת – בידוד רעש הצמיגים והרוח במהירויות גבוהות סביר, אך לא מצטיין. במידה ותמעכו את דוושת התאוצה, גם יחדור שאון המנוע לתא הנוסעים.

C-HR איננה חדה או ספורטיבית, אך בהחלט יודעת לפנות ולאחוז ואף להדק פניות כשמתעקשים איתה. גלגול גוף ורכינת מרכב קיימים, תחושות ותקשורת נהג-רכב פחות. ובקיצור -הטויוטה הזו בכלל לא פלגמטית וזו בהחלט מחמאה.

מנוע ה-1.2 ליטרים טורבו (116 כ"ס) ותיבה רציפה הן גם הקומבו המוצע באוריס הנמכרת באירופה. השילוב מוצלח מאוד גם אם איננו חזק במיוחד. הטויוטה האיצה בהחלטיות, כשטיפסנו במעלה התלול, כשמיהרנו בכביש המהיר וכשהחלטנו לעקוף את הנהגים הרדומים שהזדחלו לפנינו.
הנמרצות שלנו בנהיגה, גבתה את מחירה בתצרוכת דלק ממוצעת של כ-13 ק"מ לליטר. מנועי טורבו קטני נפח מאוד רגישים כשתובעים מהם תאוצות ומהירות שיוט גבוהה יחסית, ונקמתם באה לידי ביטוי בתחנת הדלק.

ראב 4 דור-1 לא יועד להחליף את הלנדקורזר בשטח, אך עדיין הציע יכולות לא רעות מחוץ לרצועת האספלט. אבל עם ה-C-HR, אפילו אל תנסו לרדת לשטח. עם מרווח גחון שהוא מעט יותר מרכב משפחתי והנעה קדמית בלבד, רצוי שתשפריצו עליו בוץ בחצר האחורית ותספרו, למי שישאל, שטיילתם בעומק השטח.

שלא כמו אותו ראב-4 פורץ דרך , הג'יפון החדש והמעוצב של טיוטה, לא יחולל מהפכה. יחד עם זאת, C-HR, הקוסם לרבים בעיצובו, הוא רכב פנאי/קרוסאובר, שיודע לעשות את המצופה ממנו טוב, בהחלט טוב. תמורת 141,900 ש"ח לגרסה הבסיסית, תקבלו משפחתית לא שגרתית, ישיבה מעט גבוהה, ביצוע טוב, וסמל טויוטה בחזית. לגבי החסרונות – לשיקול דעתכם בלבד.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח – ה"כלבים" של עולם הרכב

Tweetאם נחשוב על זה, רכבי השטח דומים קצת לכלבים: פעם, בעבר המאד רחוק, הם נאלצו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *