אלפא רומיאו סטלביו – השקה ישראלית ל-SUV הראשון של אלפא


היום בבוקר חשפה קבוצת סמל"ת את רכב הפנאי שטח (SUV) הראשון בהיסטוריה של אלפא רומיאו: ALFA ROMEO STELVIO.
ההשקה נערכה באולם התצוגה החדש של אלפא רומיאו ו-Jeep בהרצליה פיתוח המשתרע על כ – 1,000 מ"ר, שבהקמתו הושקעו כ-5  מיליון ₪.

ה- STELVIO  מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1,995 סמ"ק וכוללת בין היתר מערכת הנעה כפולה אקטיבית מתקדמת (ALFA Q4) לטובת שימור החוויה הספורטיבית, מערכת  NEW ALFA DNA בעלת 3 מצבי נהיגה, מערכת עצור וסע להורדת פליטות מזהמים והקטנת תצרוכת הדלק ומערכת HDC – מערכת בקרת ירידה במדרון.

  STELVIO
אורך 4,687
רוחב 1,903
גובה 1,648
בסיס גלגלים 2,818
מרווח גחון 200
  STELVIO
נפח מנוע (סמ"ק) 1,995
צילינדרים 4
שסתומים 16
  טורבו, הזרקה ישירה ומערכת תזמון שסתומים
הספק (כ"ס/ סל"ד) 280/5,250
מומנט (קג"מ / סל"ד) 40.8/2,250
מהירות מרבית (קמ"ש) 230
תאוצה ל 100 קמ"ש (שניות) 5.7
תצרוכת דלק משולבת 14.3
תיבת הילוכים אוטומט פלנטארי
יחסי העברה קדמיים 8

הסטלביו תיוצר  במפעל אלפא רומיאו הממוקם בפרוזינונה באיטליה. לטענת אלפא רומיאו מדובר ברכב הפנאי החזק ביותר על הכביש, המהנה והמהיר מכל מתחריו. לסטבליו מערכת הנעה כפולה אקטיבית המעבירה במצב רגיל את כל המומנט לגלגלים האחוריים, ושולחת עד ל50% מהמומנט לקדמיים במידת הצורך. שימוש נרחב בחומרים קלים (אלומיניום במתלים, גל הינע עשוי קרבון ) תורמת למשקל נמוך יחסית של 1660 ק"ג וחלוקת משקל אופטימלית 50:50. השם סטלביו נלקח מאחד מכבישי הנהיגה המעניינים בעולם (כ – 48 פניות בצד הצפוני של הכביש האיטלקי – חלומו של כל חובב נהיגה).

מפרט המנועים  של הדגם מגוון , וכולל טורבו-דיזל וטורבו-בנזין. ה- ALFA ROMEO STELVIO תשווק בארץ תחילה במהדורה מוגבלת וייחודית, First Edition של כ-40 כלי רכב בלבד במחיר של החל מ-384,900 ₪.  בהמשך צפויה להגיע לארץ גם גרסת ה- QV הספורטיבית הקיצונית, המצוידת במנוע 3.0 ליטר המפיק 510 כ"ס שפותח במשותף עם מאזארטי. יבוא גרסאות נוספות ישקל גם הוא.
מפרט הבטיחות כולל:

  • FCW מערכת התראת התנגשות חזיתית כולל זיהוי הולכי רגל
  • AEB מערכת בלימה אוטונומית למניעת תאונה
  • LDW מערכת התראה לסטייה מנתיב
  • חיישני חנייה אחוריים
  • חיישני חנייה קדמיים (בחלק מהדגמים)
  • מצלמת נסיעה לאחור (בחלק מהדגמים)
  • מערכת תאורת אור גבוה אוטומטי (בחלק מהדגמים)
  • מערכת התראת "שטח מת" (בחלק מהדגמים)
  • בקרת שיוט אדפטיבית (בחלק מהדגמים)
  • IBS Integrated Brake System מערכת בלימה חדשנית המשלבת את כל מערכות הבלימה למערכת אלקטרומכנית אחת לטובת תגובת בלימה מהירה

 

 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *