אאודי GT e-tron – עכשיו בישראל


Audi, מותג רכבי היוקרה, מבית צ'מפיון מוטורס, מעמיק את נוכחותו בעידן החשמלי עם השקת הדור החדש של דגמי יוקרה ספורטיביים וחשמליים: e-tron GT ו-RS e-tron GT. דגמי ה- GT מציעים את הפרשנות של Audi לתחום הגראן טוריסמו. ה-e-tron GT מציע מנוע חשמלי עם הספק של 469 כ"ס (kW350) בעוד ל-e-tron GT RS הספק של 590 כ"ס (440 kW).
מחיר ה-e-tron GT Audi יתחיל מ-765,000 ₪, ומחירו של ה-Audi RS e-tron GT יתחיל ב- 1,165,000 ₪, שני המחירים בתוספת אגרת רישוי בסך 530 ₪.

המפרט החשמלי והטכני של הרכבים כולל מתלי אוויר אדפטיביים ומערכת הנעה אקסקלוסיבית של Audi, ה-quattro: ל-e-tron GT Audi נתון 0-100 של 4.1 שניות (במצב Boost), מומנט של 64.3 קג"מ, ו-469 כ"ס עם טווח נסיעה מירבי של עד 488 ק"מ (WLTP) , מהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 245 קמ"ש וצריכת אנרגיה משולבת WLTP של 203 קווט"ש ל-100 ק"מ. ל- Audi RS e-tron GT האולטרא מהירה נתון 0-100 אדיר של 3.3 שניות (במצב Boost) מומנט עצום של 84.7 קג"מ, ו-590 כ"ס, מהירות מירבית של 250 קמ"ש וטווח של עד 472 ק"מ (WLTP). שני הדגמים מציעים קיבולת סוללה של 83.7 קווט"ש וסוללה שיכולה להיטען בקצב של עד 270 kWh בטעינת DC (עמדת טעינה מהירה בזרם ישיר).

e-tron

ה-e-tron GT וה-e-tron GT RS מציגים את הדור החדש של מותג היוקרה בעולם מכוניות הפאר החשמליות, בעיצוב קופה בתצורת סאלון וניחוח גראן טוריסימו. עיצוב צמד הדגמים נרתם גם לטובת אווירודינמיות המאפשרת נתון מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.24. עיצוב ה- e-tron GT מתכתב עם השפה העדכנית של מותג ארבע הטבעות, כולל חתימת התאורה של הפנסים הקדמיים, סבכת המשושה האחורית וצורת יחידות התאורה המחוברות בפנסי LED, יחד עם אלמנטים חיצוניים של קופה קלאסית: חלק קדמי מוארך לצד גג משתפל לאחור וחלק אחורי מקוצר. לרכב חזית ייחודית ובמרכזה מכלול הכולל שבכה, כאשר מאחור בולטות שמשה גדולה וכתפיים מודגשות, יחד עם חישוקים החותמים עיצוב חיצוני עם נוכחות על הכביש. גם הסוללות זוכות לעיצוב ייחודי המאפשר את הנמכת התקרה ב-17 מ"מ לעומת ה- A7 כך שבתנוחת הישיבה הנמוכה יותר מרווח הראש לא ייפגע. הסוללות ממוקמות במרכז הרכב בין הצירים, לחלוקת משקל הקרובה לשווה ככל האפשר.

ה- e-tron GT וגרסת ה- RS מציעים, כראוי למכונית גראן טוריסמו, ממדים ספורטיביים: אורך – 4,989 מ"מ, רוחב – 2,158 מ"מ, גובה – 1,396 מ"מ ובסיס הגלגלים – 2,900 מ"מ . נפחי תאי המטען הם 405 ליטר לאחורי ב-e-tron GT ו-350 ליטר ב- RS e-tron GT ו-85 ליטר לקדמי (בשניהם). חלקו העליון של הרכב כולל חלון גג פנורמי, בעוד הרכב מתהדר בפנסי LED קדמיים ואחוריים עם איתות דינמי, כשכל ארבעת גלגלי ה-19" מעוטרים בקליפרים שחורים עם חישוקי 5 זרועות Aero בצבע אפור פלטינה. ה-e-tron RS GT מוסיף גם ספי דלת מוארים בגימור אלומיניום, פנסים קדמיים בטכנולוגיית Matrix LED עם איתות דינמי, וחישוקי 21" 10 זרועות בעיצוב טרפז בצבע אפור.

צמד הדגמים זכה לעיצוב פנים, עם סביבת נהג אלגנטית ונעימה, עם חלל פנימי העשוי בחלקו מחומרים מתכלים תוך התכתבות עם המסורת הספורטיבית של אאודי. אבזור הפנים כולל מפרט עשיר הכולל לוח מחוונים דיגיטלי – Audi Virtual Cockpit בגודל 12.3", ממשק MMI Touch עם מסך מולטימדיה מרכזי 10.1", מערכת ניווט מלאה בממשק מתקדם MMI NAV Plus, מפתח חכם, מערכת שמע Audi Sound System עם 10 רמקולים, מערכת טעינה e tron Compact, וממשק Audi Smartphone Interface.

e-tron

בסביבת הנהג, שעוצבה בהשראת קונספט ה-monoposto, ברוח קלאסיקות דגמי הספורט של המותג, הגה ספורט 3 זרועות קטום, בתיפור עור עם חימום, שליטה על המולטימדיה ועל recuperation כאשר ההיגוי מבוסס כח אלקטרומכני. בנוסף, ניתן למצוא דיפונים באפור גרפיט, מראות חיצוניות מתכווננות חשמלית עם חימום, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים שונים, עם חימום ואוורור למושבים הקדמיים Sport Pro המתכווננים חשמלית, Audi Drive Select, מושבים בשילוב עור ותפירת "חלת דבש", ספי דלת בגימור אלומיניום ומתלי אוויר אדפטיביים ועוד. הRS e-tron GT מוסיף גם מערכת שמע פרמיום B&O 16 רמקולים בטכנולוגיית תלת מימד ומגבר 710W ו-15 ערוצים, Audi Drive Select (המאפשר שליטה על תוספת הסאונד הספורטיבי), דיפוני כסף פלדיום, דוושות נירוסטה, מראות חיצוניות עם חימום וזכרונות, כוונון הגה חשמלי, וחיפוי עור Nappa/Dinamica באלמנטים נוספים.

בתחום הבטיחות, לשני הדגמים חבילת בטיחות מקיפה עם מערכות בטיחות אקטיביות לסיוע לנהג המוצעות כסטנדרט: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ו-Park Aid Plus. זאת בנוסף ל-8 כריות אוויר, מערכת לסיוע במניעת סנוור אוטומטית ודיפרנציאל אחורי. ה-RS e-tron GT כולל גם מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח מת, מצלמה היקפית 360, Front Cross Traffic Assist בתנועה חוצה לפנים, מע' עזר לחנייה ונעילת דיפרנציאל אחורי אלקטרונית.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

לקסוס LBX פוגשת וולבו EX30

Tweetהמעבר בין מושב הנהג בלקסוס בעלת הצבע הלא שגרתי לוולבו השחורה, הוא מעבר חד וברור. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *