דלק מוטורס משיקה בישראל את האופנועים החדשים לשנת 2020


חזרה לשגרה דו גלגלית עם שלושה אופנועים חדשים למשפחת BMW Motorrad.
BMW S 1000 XR BMW F 900 R ו-BMW F 900 XR

BMW S 1000 XR החדש

הבכורה העולמית של ה-BMW S 1000 XR החדש נערכה בתערוכת EICMA 2019. המהדורה החדשה של אופנוע ה-Adventure Sport הנמכר ביותר,עם מנוע ומתלים שהם פרי פיתוח חדש לחלוטין ומשקל עצמי של 226 ק"ג (DIN) – 10 ק"ג פחות מקודמו (באבזור דומה) – ה-S 1000 XR פותח ממד חדש לחלוטין בפלח השוק של Adventure Sport. ה-S 1000 XR החדש מכיל את המאפיינים הבאים כציוד סטנדרטי: מערכת מתלים אלקטרונים (Dynamic ESA), מצבי רכיבה Pro המציעים מגוון רחב של אפשרויות כיוונון, ABS Pro, בקרת אחיזה דינמית (DTC), , מסך TFT צבעוני בגודל 6.5 אינץ' קריא להפליא עם קישוריות, תאורת LED מלאה, Hill Start Control Pro בקרת זינוק בעליה, בקרת מומנט הבלימה (MSR), עזר להעברת הילוכים ללא מצמד (Gear shift assistant Pro) ועוד
ה-S 1000 XR החדש ב-3 רמות גימור:
BMW S 1000 XR RACE – ב-149,900 ₪
BMW S 1000 XR M – ב- 169,900 ₪
וגרסת כניסה BMW S 1000 XR PURE – ב-139,900 ₪

מנוע שפותח לאחרונה ושוקל 5 ק"ג פחות המבוסס על ה-S 1000 RR, עם יחסי הילוכים מותאמים, הגברה נוספת של ההספק בתחום הביניים ובקרת מומנט הגרר של המנוע (MSR).
מנוע ה-4 צילינדרים בטור שפותח לאחרונה מבוסס על המנוע של ה-S 1000 RR ומפיק הספק של 121 קוו"ט (165 כ"ס) ב-11,000 סל"ד. המומנט המרבי של 114 נ"מ זמין ב-9,250 סל"ד. ההילוך הרביעי, החמישי והשישי הם כעת בעלי יחסים ארוכים יותר על מנת להפחית את הרעש, צריכת הדלק וסיבובי המנוע בשיוט.
ה-S 1000 XR החדש כולל לראשונה גם את בקרת מומנט הבלימה של המנוע (MSR). מערכת MSR המבוקרת אלקטרונית מונעת החלקה של הגלגל האחורי כתוצאה מסגירת מצערת פתאומית או הורדת הילוך ומשלימה את מנגנון המצמד המחליק.

מערכת מתלים חדשה לגמרי וקלה יותר עם Dynamic ESA / Dynamic ESA Pro

בדיוק כמו האופנוע כולו, גם מערכת המתלים עברה הפחתת משקל ניכרת. השלדה והזרוע האחורית קלות יותר כעת ב-2.1 ק"ג.. הזרוע האחורית הדו-צדדית החדשה מפחיתה את המשקל הבלתי מוקפץ ב-1.6 ק"ג, ומציעה תגובה רגישה במיוחד הודות לחיבור ישיר.
ה-S 1000 XR החדש כולל את הדור האחרון של מערכת Dynamic ESA (מערכת כוונון אלקטרוני של המתלים) של BMW Motorrad כסטנדרט. הודות לטכנולוגיית השסתומים המתקדמת ביותר, אופנוע ה-Adventure Sport הרב-גוני משלב חוויית רכיבה דינמית במיוחד עם רמה גבוהה של נוחות נסיעה. מערכת Dynamic ESA Pro זמינה בישראל ברמות הגימור RACE ו-M עם שני מצבי שיכוך – (Road ו-Dynamic) – ופיצוי עומס אוטומטי.

ארבעה מצבי רכיבה יחד עם הדור האחרון של בקרת אחיזה דינמית DTC ובקרת הרמת גלגל Wheelie) ABS Pro) עם DBC (בקרת בלימה דינמית) מעניק בטיחות רבה עוד יותר בעת בלימה במצב של הטיה.
ה-S 1000 XR החדש כולל ארבעה מצבי רכיבה כסטנדרט – Rain, Road, Dynamic ו-Dynamic Pro. מצב Dynamic Pro, שניתן לראשונה להגדירו באופן מלא ב-S 1000 XR, מציע מגוון רחב של אפשרויות כיוונון. בנוסף לתגובת המצערת, ניתן לראשונה להגדיר בנפרד ב-S 1000 XR החדש את בלימת המנוע, בקרת ה-ABS, בקרת האחיזה ובקרת הרמת הגלגל הקדמי (כולל ההגדרה החדשה "Power Wheelie"). למרות שמערכות ה-ABS של BMW Motorrad, מספקות כבר רמה גבוהה מאוד של ביצועים ובטיחות בעת בלימה בקו ישר, מערכת ABS Pro לוקחת זאת צעד נוסף קדימה כדי להציע בטיחות מוגברת גם בעת בלימה במצב הטיה.

לוח מכשירים רב-תפקודי עם צג TFT צבעוני 6.5 אינץ' לקריאות מעולה ומגוון מידע מרבי

לוח המחוונים ב-S 1000 XR החדש פותח גם הוא לגמרי מחדש. בנוסף למגוון מורחב של תפקודים ומידע, בתכנון המסך יוחסה חשיבות מיוחדת להשגת הקריאות הטובה ביותר שאפשר, כדי לקבל ראות אופטימלית גם בתנאי תאורה קשים.. המסך מציע תצוגות מותאמות אישית למגוון מטרות שונות. מסך Pure Ride מכיל את כל המידע הדרוש לרכיבה רגילה על הכביש, למשל, בעוד שמסךSport מאפשר להציג את זווית ההטיה, הבלימה ובקרת האחיזה. תצוגת מסך אפשרית נוספת מספקת סקירה כללית על מצב האופנוע.
מערכת ניווט שימושית באמצעות הכוונה ע"ג המסך ומחוברת לאפליקציה בטלפון הנייד כלולה כסטנדרט. תצוגת TFT מופעלת בנוחות מהכידון באמצעות גלגלת ה-MMC (Motorcycle Multi Controller).
יחידות תאורת LED חדשות עם תאורת יום (DRL) כחלק מ-Headlight Pro.

כל יחידות התאורה של ה-S 1000 XR החדש מנצלות את טכנולוגיית ה-LED העדכנית ביותר. בנוסף למהבהבי הפנייה ויחידת התאורה האחורית, הן כוללות גם את הפנס הראשי בעל העוצמה הגבוהה עם שלושה צמדים של יחידות LED המסודרים באופן סימטרי עבור האלומה הנמוכה, האלומה הגבוהה ותאורת החנייה. הפנס הראשי LED החדש מאיר כעת את הכביש בצורה יעילה אפילו יותר מבעבר. יחידת התאורה המותקנת במפעל וקיימת בישראל ברמות גימור M ו RACE בלבד, Headlight Pro, כוללת גם DRL (תאורת יום) לזיהוי טוב יותר של האופנוע במהלך היום.

עיצוב מעודן ודינמי עוד יותר עם הנדסת אנוש אופטימלית ושני שילובי צבעים אטרקטיביים

התכנון החדש של השלדה הראשית, צדי מיכל הדלק וחלקי המרכב באזור המושב מספק תמיכה טובה יותר ואחיזת ברכיים משופרת. יתר על כן, משטחי מגע אופטימליים ומשולש ארגונומי המוגדר מחדש בין קצוות הכידון, משטח המושב ומשענות הרגליים מעניקים הנדסת אנוש אופטימלית.
ה-S 1000 XR החדש בעל פרופורציות דינמיות וסגנון העיצוב שלו ממשיך להשתמש במשטחים מפוסלים ייחודיים. פתרונות מתחומי התיור וה-GS משתלבים עם מרכיבים ספורטיביים ומשקפים את המגוון הרחב של השימושים האפשריים שלו.
ה-S 1000 XR החדש בעל שני שילובי צבעים שונים: הגימור הבסיסי המעודן בצבע Ice Grey והגימור הדינמי במיוחד בצבעי Racing Red/White Aluminum.
רמות גימור:
BMW S 1000 XR PURE – החל מ-139,900 ₪.
BMW S 1000 XR RACE – החל מ-149,900 ₪
BMW S 1000 XR M – החל מ-169,900 ₪.

הדגשים של ה-BMW S 1000 XR החדש

• מנוע 4 צילינדרים בטור שפותח לאחרונה, שוקל 5 ק"ג פחות ומבוסס על ה-S 1000 RR. המנוע החדש עבר מיטוב של ההספק בטווח הביניים ושל איכות הרכיבה וכן יחסי העברה שונים החל מההילוך מהרביעי ועד להילוך השישי.
• ביצועים ומומנט : 121 קוו"ט (165 כ"ס) ב-11,000 סל"ד ומומנט של 114 נ"מ ב-9,250 סל"ד.
• עקומת מומנט ליניארית החוסכת מאמצים: איכות רכיבה טובה עוד יותר בכל טווח המהירויות.
• מערכת מתלים שפותחה לאחרונה Flex Frame, כשהמנוע ממלא תפקיד רב יותר בנשיאה בעומס.
• שיפור משמעותי בהנדסת האנוש הודות לשלדת Flex Frame החדשה.
• מערכת Dynamic ESA כאבזור סטנדרטי ומערכת Dynamic ESA Pro עם שני מצבי שיכוך Road (כביש) ו-Dynamic (דינמי) ופיצוי עומס אוטומטי, הזמינה בישראל ברמות גימור RACE ו-M.
• זרוע אחורית קלה יותר ב-19%.
• סייען בלימה דינמי DBC (בקרת בלימה דינמית).
• הפחתת משקל של 10 ק"ג ל-226 ק"ג לעומת הדגם היוצא (באבזור דומה).
• מערכת פליטה חדשה וקלה יותר, עומדת בתקן EU5.
• חיישן IMUחדש המודד 6 צירים.
• מערכת בקרת אחיזה דינמית DTC כסטנדרט.
• תפקוד הרמת גלגל (Wheelie) DTC כסטנדרט.
• בקרת מומנט הבלימה של המנוע, MSR, ותפקוד בלימת מנוע כסטנדרט.
• מערכת ABS Pro לבטיחות רבה יותר בעת בלימה, גם במצב של הטיה, כסטנדרט. מצב ייעודי לבלימה בגשם.
• ארבעה מצבי רכיבה – Rain (גשם), Road (כביש), Dynamic (דינמי) ו-Dynamic Pro כסטנדרט.
• Hill Start Control Pro כסטנדרט.
• HP Shift Assistant Pro להעלאות והורדות הילוכים מהירות ללא מצמד, סטנדרטי בישראל בכל רמות הגימור.
• בקרת שיוט אלקטרונית ברמות הגימור M ו-RACE.
• לוח מחוונים חדש עם צג TFT צבעוני 6.5 אינץ' קל לקריאה וארבע תצוגות מסך.
• פנסי LED היקפיים.
• מהבהבי פנייה עם תפקוד Comfort Indicator חדש.
• תאורת יום (DRL) כחלק מ-Headlight Pro ברמות הגימור M ו-RACE.
• מרכב בעל עיצוב חדש לחלוטין לסגנון עיצוב דינמי עוד יותר, אווירודינמיות אופטימלית והגנה משופרת עוד יותר מפני רוח ומזג אוויר.
• שני שילובי צבעים בהשקה: Ice Grey ו-Racing Red/White Aluminum
• מבחר גדול יותר של אביזרים מקוריים של BMW Motorrad ואופציות מהמפעל.
• מנשאי מזוודות צד אינטגרליים.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פורד ריינג'ר ראפטור – אלוף אמיתי

Tweetארז אברמוב בן ה-57, ממושב חגור שבשרון הוא אלוף אמיתי. נהג מרוצי השטח המוכשר שזכה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *