היא צהובה – יחודית בנוף הצבעים המשמים השולט על פקקי התנועה שלנו. היא גם מעוצבת, יש לומר בטעם. לא עוד קווים משעממים ופרקטיים. עיצוב היא מילת מפתח כשמדובר ברכישת רכב, ויצרני הרכב בהחלט מודעים לזה. קיה אקסיד פונה אל הלב דרך העיניים.
אבל היא לא היחידה. תביטו מחר, כשתזדחלו לכם בפקק, לימינכם ולשמאלכם ותראו אותן; טויוטה CH-R, יונדאי קונה, מאזדה CX-30. הן לא כמו כולן. מדובר בקרוסאוברים מוגבהי גחון שביקרו במכון יופי. תקראו להן "כאילו ג'יפונים", או "ג'יפון קופה". מה שבטוח, קשה להתעלם מההשקעה בעיצוב.
את זה בהחלט ניתן לומר על הקיה אקסיד. היא מפוסלת ובטעם. במיוחד התרשמנו מתשומת הלב לפרטים; תאורת לד, פסי רוחב אפורים בשבכה הקדמית, חצאיות שחורות עם פס כרום, קשתות מושחרות, מסגרת כרום לחלונות, פסי גגון, מראה דמוי קופה, דיפיוזר עם צמד פתחי מפלט מדומים ועוד. תכנסו פנימה ותגלו שגם שם לא מדובר בעוד קוריאנית משמימה עם צבעים אפורים וקודרים, אנחנו אהבנו.
אקסיד היא וריאציה נוספת על בסיס הקומפקטית הקוריאנית – הקיה סיד. היא ארוכה ממנה ב-9 ס"מ (4.40 מ) רחבה ב-3 ס"מ (1.83 מ) וגבוהה ב-5 ס"מ בלבד (1.50 מ). בסיס הגלגלים נותר זהה – 2.65 ס"מ.
כן, לא מדובר ברכב גבוה במיוחד ולמעשה, ישיבה מאחרי הגה האקסיד, לא מרגיש כישיבה בג'יפון. אמנם, מרווח גחון של 18.4 ס"מ (17.2 ס"מ בגרסה הזולה), נותן יתרון קטן של כ-4 ס"מ בנסיעה בשביל מזדמן והבדל נוסף שמתבטא בתא מטען גדול יותר ב-31 ס"מ מזה של האחות הקומפקטית נמוכת הקומה (426 ליטרים), אבל כאן נגמר ההבדל.

אקסיד שומרת על תצורת המיתלה האחורי הנפרד כמו בסיד. השינוי כאן מהסיד מתבטא בריכוך מה של הקפיצים ושינוי בולמי הזעזועים. אלה מגיעים עם תוספת בצורת תושבות הידראוליות למשככי הזעזועים במתלה הקדמי. זה אמור לשפר את נוחות נסיעה. גם את הניהוג – לדברי היצרן.
קיה אקסיד היא לא רק מכונית חתיכה. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש טובים. בגרסאות היקרות – EX ופרימיום, תקבלו חישוקי גלגלים גדולים ויפים הנועלים צמיגים במידה 235/45X18. זה, כרגיל, פוגם קצת בנוחות נסיעה שהיא בבסיסה טובה מאוד. האקסיד היא מכונית נהיגה מאוזנת, הנותנת למי שאוהב לנהוג, סיבה לחייך. אך היא לא מכונית ספורטיבית.
יחידת הנעה שזהה לזו שבקיה סיד – מנוע בנזין 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס, וגיר רובוטי 7 מהירויות, מאפשרת לשמור על קצב טוב גם בכביש ההררי. שינוי למצב נהיגה – ספורט – יחדד את תגובות המנוע והגיר ואפילו יחליף את תצוגת השעונים. בכביש המהיר, האקסיד משייטת עם מעט מאוד שאון מהמנוע. שלושת ההילוכים הגבוהים הם הילוכי יתר. זה הביא את האקסיד לצריכת דלק ממוצעת של כ-12.5 ק"מ לליטר. שאון הצמיגים והכביש כבר יותר מוחשי. בגרסת ה-EX שנבחנה ומחירה 140,000 ש"ח, תאלצו להשתמש, באופן תמוה, בבקרת שיוט מהדור הישן – כזו שאינה אדאפטיבית. בקרת שיוט אדאפטיבית תמצאו רק בגרסת הפרימיום היקרה ב-6000 ש"ח.

בשתי רמות הגימור הבכירות תקבלו, בין היתר, לוח מחוונים דיגיטלי נאה המשנה את עיצובו עם לחיצה על מתג ה"ספורט" שהופך את האקסיד לנמרצת יותר. מערכת המולטימדיה, עם מסך "8, גם שהיא נוחה לשימוש ודוברת עברית, פחות הרשימה אותנו. אבזור נוסף ברכב המבחן כלל בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי, ריפוד בד משולב עור, מראות מתקפלות חשמלית וכניסה והנעה ללא מפתח. הפרימיום תוסיף לכם מושבים חשמליים מלפנים עם זכרונות למושב הנהג, מערכת התראה על רכב בשטח מת ותנועת רכבים חוצים מאחור.
אקסיד מרשימה באיכות שלה. היא מכונית מוקפדת. איכות חומרים טובה, רמת הרכבה גבוהה וגימור שהורגלנו אליהם במכוניות יקרות בהרבה. למעשה, אקסיד מרשימה בהרבה היבטים;
היא מכונית יפה לטעמנו, מתפקדת כמשפחתית מרווחת ומוגבהת ומציעה ביצועי מנוע ושילדה טובים בהחלט.
קיה אקסיד היא אלטרנטיבה אופנתית למכונית משפחתית כדוגמת מאזדה 3 או פולקסווגן גולף ומתברגת בהיצע הדגמים של קיה בין הסטוניק הקטנה לספורטאז' ולנירו.