אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי בישראל החלה הבוקר לשווק את מחליפתה של הפרארי קליפורניה – פרארי פורטופינו החדשה. מחליפת דגמי הקליפורניה והקליפורניה T, נכנסת לנעליים גדולות עם שיפורים בכל תחום: מנוע חזק יותר, טכנולוגיות מתקדמות יותר ועיצוב ספורטיבי חדש לחלוטין.
מנוע ה-V8 המוגדש, אשר מהווה חלק ממשפחת מנועי ה- V8 המוגדשים של פרארי (קיימים בקליפורניה T, 488, GTC4Lusso T והפורטופינו), עבר שדרוגים רבים, ביניהם ניתן למנות בין היתר: בוכנות וטלטלים חדשים, מצנן ביניים חדש ושימוש בתהליכי ייצור חדשים המספקים כעת 591 כ"ס ב- 7,500 סל"ד ו-76 קג"מ ב-3,000 סל"ד (שיפור של 41 כ"ס וקג"מ אחד לעומת הקליפורניה T). לשם השוואה, לפרארי 612 סקלייטי עם מנוע V12 יש 540 כ"ס בלבד.
התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת בפורטופינו רק 3.5 שניות (0.2 שניות מהר יותר מפרארי אנזו) והמהירות המרבית היא מעל 320 קמ"ש. בפרארי מבטיחים שצליל המנוע תוכנן מחדש ומציע כעת יותר עוצמה וצליל ייחודי אשר יעורר התרגשות בכל התנעה ונסיעה.
מתחת לעיצוב החדש והיפיפה של הפורטופינו ישנה רשימה ארוכה של מערכות וטכנולוגיות המשפרות את התנהגות הרכב וביצועיה על המסלול, לראשונה בדגם כניסה של פרארי. החל מתגבור הגה חשמלי ותיבת הילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים מעולם ה-F1, דרך מערך המתלים המגנטיים שכויל מחדש ומציע יכולות גבוהות מאי פעם וכלה בדיפרנציאל האלקטרוני המפורסם של פרארי, ה-E-Diff3 – הזמין לראשונה בדגם הכניסה שלה.
שלדה ומשקל – תכנון של הפלטפורמה מחדש ותהליכי ייצור הרכב, אפשרו לפרארי להציג שיפורים אדירים בקשיחות הרכב ושלדת האלומיניום המתקדמת שלו ליצירת מרכב קשיח יותר, עמיד יותר ב-35% לעוצמות פיתול. דבר המאפשר נסיעה חלקה יותר, שקטה יותר ומבודדת יותר. תוך כדי הקפדה על תהליכי הייצור, הצליחה פרארי להפחית 80 ק"ג ממשקל הרכב לעומת הקליפורניה T.
עיצוב חיצוני – העיצוב של הפורטופינו החדשה מציג שינוי משמעותי – קווים חדים ואגרסיביים ומבנה קופה פאסטבק (Fastback) עוצמתי שמוסיף הרבה לייחודיות ולפרופיל הרכב והופך אותה למכונית בוגרת יותר וספורטיבית יותר מהקליפורניה. כל חלק שופר לשלמות על ידי מעצבי ומתכנני פרארי ליצירת מראה דינמי וצעיר, אך עם שמירה על השימושיות הדרושה. בנוסף וכיאה לפרארי – הפורטופינו מציגה יעילות אווירודינמית משופרת לעומת הדגם הקודם, עם עזרים אווירודינמיים חדשים ביניהם פתחי האוויר בפנסים הLED החדשים מקדימה, פרופיל הגג הנמוך והדיפיוזר האחורי המיוחד.
גג – הגג הקשיח שהוצג לראשונה בקליפורניה שופר ועוצב מחדש כך שכעת הוא יבטיח פתיחה וסגירה מהירה תוך 14 שניות בלבד וגם תוך כדי נסיעה.
עיצוב פנים – עם הדור החדש, בחרה פרארי להדגיש ולשפר את חלל הפנים כיאה למכונית לשימוש יום יומי – הפורטופינו מוצעת עם מסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינץ', מושבים חשמליים עם מגוון כיוונים (אשר ניתנים לשדרוג שיכללו 18 כיוונים חשמליים שונים), שני מסכי מידע גדולים מצדיו של מד הסל"ד האופייני לפרארי ועיצוב חדש למושבים הקדמיים אשר אפשר להגדיל את מרווח הרגליים ליושבים מאחור ב-5 ס"מ נוספים.
נפח (סמ"ק) 3855 הספק – כ"ס / סל"ד 7500/591
מומנט – קג"מ / סל"ד 3000/76
תאוצה 0-100 (שניות) 3.5 תאוצה 0-200 (שניות) 10.8
מהירות מרבית ( קמ"ש ) 323
תצרוכת דלק (נתוני יצרן) משולב ( ליטר ל-100 ק"מ ) 10.7
מערכת הנעה תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 7 הילוכים
הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מנטינו (Race Manettino) עם 3 מצבי נהיגה- Comfort, Sport, ESC Off
בקרת יציבות ואחיזה ESC+F1 Trac, תגבור הגה חשמלי (EPS), בלמים קרבו-קרמיים, ABS+EBD, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (E-Diff3), מתלים מגנטיים (אופציונלי), Launch Control
מידות ומשקלים
אורך כולל (מ"מ) 4,586
רוחב כולל (מ"מ) 1,938
גובה (מ"מ) 1,313
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,670
נפח תא מטען (ליטר) 292
קיבולת מיכל דלק (ליטר) 80
הפורטופינו מוצעת בגרסה אחת עם גג קשיח הנפתח חשמלית בתוך 14 שניות לאוהבי האוויר הפתוח. מחיר: החל מ-1.7 מיליון ₪.
צילומים: יח"צ