סקייוול ET5 – השקה בישראל


הקרוסאובר החשמלי החדש (והבלתי מזוהה) שעקף אתכם אתמול בדרככם צפונה, הוא לא אחר מ-ET5, דגם חדש של יצרן רכב חדש בשם "סקייוול" (SKYWELLׂ). מדובר ביצרן סיני – חטיבת הרכב החשמלי של ענקית האלקטרוניקה SKYWORTH.

מבולבלים? כן, עולם הרכב משתנה מול עינינו. החשמל מחליף את מנועי הבעירה הפנימית וסין שועטת קדימה' מציעה ומציגה שלל דגמים של יצרנים שלא שמענו אודותיהם עד היום.

את היבואן של המותג החדש אתם בטוח מכירים – קבוצת כדורי שהיא בעלת חברת חלקי חילוף "המאגר" וחברת הליסינג "OTO" החליטה והפכה ליבואנית רכב חשמלי כשהיא מתכוונת להשקיע את כל מרצה וניסיונה על מנת לשווק את המוצר החדש. "אנחנו כאן בכדי לבנות את המותג לטווח הארוך ונעשה הכל כדי שהלקוחות יצאו שבעי רצון".

.

ET5

ET5 הוא קרוסאובר באורך 4.70 מ' רוחב 1.91 מ' ו-1.70 מ', עם בסיס גלגלים של 2.80 מ' ותא מטען בנפח 467 ליטרים. מעט גדול יותר ממתחריו הישירים מבית סקודה ויונדאי.

את גלגליו הקדמיים מניע מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ. החלטת היבואן היא לשווק בארץ את הגרסה בעלת הסוללה הגדולה יותר שהיא בקיבולת של 72 קוט"ש. זה מעניק טווח מוצהר של 460 ק"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. הסוללה עצמה תיטען תוך 11 שעות בטעינה ביתית ובעמדות טעינה מהירות יקח לכם כ-חצי שעה להטעין מ-30% ל-80%.

ET5 ישווק אצלנו בגרסת 'קומפורט' (גלגלי "19, מולטמדיה בעלת מסך "12, תצוגה דיגיטלית בלוח המחוונים,חיישני חניה היקפיים, משובי עור חשמליים מאוורים ומחוממים, בלם יד חשמלי, מצלמת נסיעה לאחור, דלת תא מטען חשמלית הנפתחת בעזרת הרגל, KEYLESS, בקרת אקלים ועוד. מחירה 174,900 ש"ח.

'לקצ'רי' שמעליה ברמת הגימור, מצויידת בנוסף גם בגג פאנורמי חשמלי ענק, ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון. – 184,900 ש"ח ואילו הבכירה בהיצע, 'פרימיום' שתעלה 189,900 ש"ח, תוסיף לכם גם ריפודים בחום או לבן ומצלמת "מעוף הציפור".

כל רמות הגימור כוללות בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה ומרכוז בנתיב, בקרת שיוט אדאפטיבית ו-6 כריות אויר.

ל-ET5 אחריות מלאה ל-5 שנים (או 150,000 ק"מ) כשעל הסוללה תינתן אחריות ל-8 שנים (150,000ק"מ).

את ההזמנות לרכב תוכלו לבצע כבר בחודש דצמבר הקרוב ואת הרכב תוכלו לקבל החל מינואר 2022. כל זאת יעשה במרכז השירות שיפתח בקרוב בראשל"צ (ובהמשך עוד 4 מוקדי שירות נוספים). השירות לרכב יכלול ביקורת מדי שנתיים (או 60,000 ק"מ) כשבארבע השנים הראשונות, יתבצעו ללא עלות.

אז איך הרכב, אתם שואלים?

במסגרת ההשקה שכללה נהיגה לכיוון רמת הגולן, כולל טיפוס נחוש במעלה המפותל של חמת גדר, חווינו מעט את הרכב.
את ההתרשמות העמוקה יותר מהרכב תוכלו לקרוא ב-Drivetime, במבחן דרכים מקיף יותר ובקרוב.

ההתרשמות הראשונית מנהיגה ב-ET5, היא מרכב נאה למדי, מרווח מאוד, לרוב נוחות הנסיעה טובה (אבל לא מצטיינת) ובידוד רעשים/ויברציות, די מוצלח. הביצועים מספקים בהחלט וזאת לצד טווח נסיעה פרקטי. הניהוג, כמקובל ברוב החשמליות – יספק את המשתמש הממוצע, לא את חובב ההגה, המבקש חיבור ומשוב ישיר יותר בנהיגה. נוסיף רק שההתרשמות מאיכותו הכללית של הרכב הותירה רושם די חיובי. תנוחת הנהיגה טובה, אך תפעול מערכת המולטימדיה דורשת הסתגלות ולימוד.

צילומים: עמית אגרונוב, תומר פדר, Drivetime


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מיפה 9

מקסוס מיפה 9 – ביזנס קלאס על בטריה

Tweetה-9 של מקסוס, כמובילת נוסעים, תתקשה לתמרן ולמצוא חניה בעיר הצפופה. מדובר ברכב גדול ממדים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *