סקודה קודיאק – השקה ישראלית


קודיאק הוא דוב חום הגדל באלסקה. טורף יבשתי גדול ואימתני המטיל אימה על הסביבה. קודיאק הוא גם רכב הכביש – שטח החדש של סקודה שהבוקר החל שיווקו בישראל.
בעזרת הקודיאק תנסה סקודה להמשיך את תנופת המותג העולה. קודיאק ינסה לקרוץ ללקוחות הפוטנציאלים של דגמי טוסון וספורטאז' היקרים מחד (גרסאות חמישה מושבים) ומאידך, תתחרה באאוטלנדר סורנטו וסנטה פה המציעים שורת מושבים נוספת (גרסאות שבעה מושבים). באירוע השקה מרשים שנערך הבוקר בתל אביב, נחשפו שלל גרסאות הקודיאק וכמובן גם המחירון. 

שלושה מנועים יש בהיצע: צמד מנועי בנזין ודיזל אחד. הבנזין בנפח 1.4 ליטר או 2.0 ליטרים שניהם מוגדשי טורבו. מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטרים.
ה-1.4 ליטר מספק  150 כ"ס ו- 25.4 קג"מ ויגיע בגרסת הנעה קדמית או כפולה, מנוע ה-1.4 מחובר לתיבת הילוכים DSG עם שישה הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות להנעה הקדמית ו-9.9 שניות לכפולה. למנוע זה מערכת ניתוק שני צילינדרים בשיוט לחיסכון בדלק.
מנוע ה-2.0 ליטרים עם 180 כ"ס ו- 32.6 קג"מ מחובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים DSG עם שבעה הילוכים. התאוצה היא 8.2 שניות והמהירות המרבית – 205 קמ"ש. מנוע הדיזל 2.0 ליטרים עם 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ מחובר גם הוא לתיבת DSG שבעה הילוכים והנעה קדמית ןיאיץ ב-10.3 שניות למאה עד למהירות מירבית של 198 קמ"ש.

הקודיאק, רכב לא קטן, משתרע לאורך 470 ס"מ,  188 ס"מ לרוחב וגובהו 167 ס"מ.
בסיס גלגלים 279 ס"מ – הגדול בקטגוריה – מותיר מספיק מקום לשלוש שורות מושבים (זו האחרונה לילדים בלבד). נפח תא המטען בשימוש בשלוש השורות הוא 233 ליטרים או 593 ליטרים בקיפול השורה השלישית. בגרסת חמישה מושבים נפח תא המטען הוא 635 ליטרים.

לקודיאק שלוש רמות גימור. אמבישן הבסיסית כוללת בין השאר מערכת בחירת מצבי נהיגה (ספורט, נוחות, חיסכון והתאמה אישית), מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי 17 אינץ', בקרת שיוט ומגביל מהירות, שקעי USB וגם 230V, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחה והנעה ללא מפתח, צמד מטריות בדלתות הקדמיות ומנגנון פסי גומי נשלף אוטומטית מהדלתות בפתיחה למניעת מכות חניה, למערכת המולטימדיה מסך 8 אינץ', 8 רמקולים.

סטייל כוללת בנוסף מטען אלחוטי לניידים תומכים, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען, כיוון חשמלי למושב הנהג, וילונות לחלונות האחוריים, שלושה איזורי אקלים לבקרת האקלים, חיישני חניה קדמיים, פנסי חזית לד, שילוב עור בריפודי המושבים, חישוקי 18 אינץ'.

אקסלוסיב תוסיף על הקיים בגרסה הקודמת פתיחת תא מטען באמצעות חיישן על ידי הרגל, מערכת שמע עם 12 רמקולים, גג שמש פנורמי, מצלמת 360 מעלות, סיוע חניה וחישוקי 19 אינץ' ועוד.

אמבישן מציעה בצד הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על אי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, התראת עייפות, שבע כריות אוויר.  סטייל מציעה גם התראה על מכוניות ב"שטח מת", התראת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית וכן תשע כריות אוויר. ואילו רמת הגימור הגבוהה – אקסלוסיב תפנק אתכם גם בארבע מצלמות המנטרות את התנועה סביב הרכב ליצירת מערך 360 מעלות וסיוע חניה.

מחירי הגרסאות ( משלוח ראשון של כ-400 כלי רכב אינו מצויד בכל ארסנל הבטיחות שצוין קודם ומחירו נמוך ב-1000 ש"ח).1.4 אמבישן שבעה מושבים – 180 אלף שקלים.
1.4 ל' אמבישן חמישה מושבים – 175 אלף שקלים.
1.4 ל' סטייל חמישה מושבים – 200 אלף שקלים.
1.4 אמבישן הנעה כפולה – 194,990 שקלים
2.0 ל' טורבו דיזל אמבישן – 200 אלף שקלים
2.0 ל' טורבו דיזל סטייל – 220 אלף שקלים
1.4 ל' סטייל הנעה כפולה – 220 אלף שקלים
2.0 ל' סטייל הנעה כפולה – 229 אלף שקלים. 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

סקודה קודיאק החדשה – השקה בישראל

Tweetחטיבת סקודה, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק סקודה קודיאק החדש, ה – SUV 7 מקומות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *