אופל אסטרה החדשה – השקה בישראל


לובינסקי, המייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, משיקה בישראל את הדור השישי והחדש לאופל אסטרה.
משפחתית C-האצ'בק אשר תוכננה, עוצבה ונבנתה בגרמניה, הייתה לאורך כ-30 שנות ייצורה סיפר הצלחה עבור מותג אופל עם למעלה מ-14 מיליון יחידות שנמכרו..
אופל אסטרה החדשה מיועדת להוביל את סגמנט ה-C האצ'בק הודות לעיצוב מרהיב וייחודי, טכנולוגיית תאורה ובטיחות מתקדמת, תא נוסעים איכותי וחכם ואבזור סטנדרטי עשיר במיוחד.
אופל אסטרה החדשה תחל את דרכה בישראל עם גרסה אחת שבחזיתה מנוע 1.2 ליטר בנזין טורבו PureTech וברמת אבזור הגבוהה GS LINE.

הדור החדש של אופל אסטרה נראה דינמי מתמיד, עם קווי אופי מודגשים והקפדה על יצירת סביבת מחיה נקיה ואלגנטית בתא הנוסעים. אסטרה החדשה מאמצת אלמנטים כמו חזית אופל VIZOR שמגדירה שפת עיצוב חדשה ומשותפת לכל הדגמים החדשים ובמקרה של האסטרה, מוסיפה לה מבנה גג נמוך ביחס לגוף הרחב וחישוקים הגדולים שמעניקים לה נוכחות ובולטות בנוף המוטורי. 

קרדיט תמונות – רונן טופלברג

עיצוב

הדור החדש מביא עמו חידושים חשובים לסגמנט אשר מעלים את הערך הנתפש והרגשי של הדגם בעיני לקוחותיו. לדוגמה, הדור החדש מצליח להפוך את הלילה ליום עם יחידות התאורה האדפטיביות Intelli-Lux LED Pixel Lights , ובהם 168 אלמנטים של תאורה. 

קפיצה נוספת אל העתיד מוצאים בתא הנוסעים של האסטרה, עם דשבורד חדשני – Pure Panel אשר כולל בתוכו ממשק אדם-מכונה מתקדם וחווייתי באמצעות שני מסכי מגע צבעוניים בגודל 10 אינץ' הפועלים בדומה למסכי הטלפון החכם. מהנדסי אופל דאגו לכך שנוהגי הרכב יוכלו להתאים לעצמם את כל המידע החיוני להפעלת הרכב ואפשרויות התפעול השונות, באופן קל, ברור ונעים ללא הכבדה מיותרת. בנוסף לכך, השאירו מהנדסי הרכב את מתגי תפעול בקרת האקלים מחוץ למסכי המגע כמתגים פיזיים להפעלה קלה ונוחה. 

נוחות הישיבה לאורך זמן הנה תכונה חשובה עבור מכוניות אופל ובהתאם לכך, אסטרה החדשה מצוידת במושבים ארגונומיים ייחודיים (AGR) כסטנדרט, אשר עוטים ריפוד משולב אלקנטרה מתוכננים ומיוצרים על ידי אופל באופן בלעדי, לשם הקניית נוחות ישיבה מרבית בנסיעות ממושכות. מושב הנהג מגיע עם כוונון חשמלי בשמונה מצבים ושלושה זיכרונות. 

Autobahnproof

אופל אסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-EMP2 המתקדמת, מה שמניח יסודות מצוינים לא רק להתנהגות כביש טובה ובטיחות גבוהה, אלא גם למרחב מחיה יעיל עבור כל אחד מיושבי הרכב. אורכה 439.1 ס"מ, רוחבה 186 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 267.5 ס"מ. תא המטען מציע 422 ליטר של נפח שימושי.

אופל אסטרה החדשה תוכננה להיות Autobahnproof, כלומר בעלת יכולת שיוט במהירות גבוהה למשך זמן ממושך ולשם כך, היא נהנית ממקדם גרר נמוך של 0.269, מקשיחות גבוהה של השלדה, היגוי מדויק, שיכוך ייחודי במתלים ויציבות גבוהה מאוד תחת עומסי בלימה.

בתחילת דרכה בישראל, תוצע אסטרה החדשה כשבחזיתה מנוע 1.2 ליטר טורבו בנזין PureTech שמפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד ובשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש וצריכת הדלק במסלול משולב נרשמת על 5.9 ליטר ל-100 ק"מ לפי תקן WLTP. במהלך 2023 תגענה גרסאות PHEV ו-BEV.

גימור ואבזור

אופל אסטרה החדשה תוצע בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוה במיוחד, GS LINE עם מפרט בטיחות מקורי עשיר במיוחד:
• מערכת בלימה אקטיבית עד 140 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי
• מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה מנתיב ותיקוני היגוי אקטיביים
• בקרת שיוט אדפטיבית כולל יכולת עצירה מלאה וזינוק מעמידה
• מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית
• זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט
• מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך
• 6 כריות אוויר
• התרעת הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה
• מערכת התרעת ערנות נהג
• זיהוי תנועה חוצה מאחור

בנוסף לכך, רשימת האבזור כוללת גג זכוכית פנורמי נפתח עם וילון הצללה, ממשקי Apple Car Play ו-Android Auto אלחוטי, חישוקי 18 אינץ' PENTAGON, סמלים מושחרים, צביעה דו-גוונית (גג שחור), שלושה מצבי נהיגה (ECO, Normal, Sport), 4 מצלמות חניה המספקות מבט 360 מעלות, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, בקרת אקלים מפוצלת, חימום מושבים קדמיים והגה, דוושות בגימור אלומיניום ועוד.

מחיר:

מחיר אופל אסטרה 1.2 PureTech ברמת GS LINE
158,990 שקל

מה דעתנו?
התרשמות ראשונית מאופל אסטרה החדשה / אייזיק דוידוביץ'

מרכז שורק, מתחם לובינסקי, יום שני 9:00 בבוקר. את הפקק מרעננה צלחתי בשלום בעזרת הפיג'ו דיזל ידנית שלי. מי נוסע עדיין היום על ידנית? ועוד דיזל?
אופל אסטרה החדשה, שלכבודה התכנסנו כאן היום, לא תיובא לארץ עם תיבה ידנית. גם גרסת הדיזל לא תגיע. לובינסקי החליטו ליבא את האסטרה החדשה, לעת עתה, רק בגרסת בנזין אוטומטית וברמת גימור Gs line. בהמשך, כנראה, תיובא גם ההיברידית.

למטה בחניון מחכות לנו האסטרות בשלל צבעים מרהיבים. העיצוב של האופל הקומפקטית נקי ומאוד אסתטי. מכונית יפה לדעת הרוב. בפנים, ההשקעה בעיצוב ממשיכה, אם כי המסכים הרבועים נראים מעט זולים למראה, המסגרת השחורה המבריקה. גם פתח המיזוג המרכזי הנמוך, הוא מעין 'פאול' עיצובי. ב-308, האחות הלא פחות מרהיבה, השכילו המעצבים למקם את פתח המיזוג בגובה יעיל – לכיוון הפנים.

המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים, מאחור, האסטרה פחות מרווחת. חלל הנוסעים מאחור מרגיש קצת דחוס.

הדברים הראשונים שמרשימים באסטרה, מלבד ההשקעה בעיצוב, הם נוחות הנסיעה והבידוד מרעשים. הנוקשות הגרמנית פינתה את מקומה לרכות ונינוחות צרפתית. אפשר לשייט יום שלם באסטרה ולצאת רעננים. ואכן, יצאנו ממרכז לובינסקי בשורק והדרמנו עד לים המלח. משם – עלינו, דרך ירושלים בחזרה למרכז הארץ.

המנוע בן 1.2 הליטרים המוגדש, לא התקשה לשמור על מהירות שיוט גבוהה, בסל"ד נמוך ורגוע. גם כשטיפסנו במעלה ההר מהמקום הנמוך בעולם לעיר המפורסמת בעולם, שמרה האסטרה על קצב טוב, לצד גרגור ספורטיבי נעים שבקע מהמנוע. לא היינו מתנגדים כלל להספק ומומנט גבוהים יותר, אבל שמונת יחסי העברה של תיבת ההילוכים, דאגו שהאסטרה לא תמהר לאבד את המומנטום.

לא חסכנו מהאסטרה גם התמודדות עם כביש מפותל ומאתגר, כמו זה המקשר בין העיר ערד לים המלח. השלדה, שהצטיינה בנוחות גבוהה, ידעה גם ידעה לטפל בשינויי הכיוון התכופים, ללא כל דרמות או טרוניות ולמרות תת היגוי מוקדם מהצפוי תחת עומס. ההגה המדויק, אמנם לא אינפורמטיבי מאוד, אבל למרות זאת, ניתן לשמור על קצב התקדמות מהיר ובטוח בעזרתו.

עם הפקק ביציאה מירושלים התמודדנו בעזרת בקרת השיוט האדאפטיבית ומרכוז הרכב למרכז הנתיב. ורק תיקוני הסטייה מהנתיב היו, לפעמים, אגרסיביים מדי.

אסטרה בדור השישי היא אסטרה שונה. מדובר במוצר שאינו תחת כנפי GM אלא פרי מהנדסי PSA וככזה, איכות השלדה, המנוע והגיר, היא ברמה גבוהה, וכל זאת – לצד עיצוב מושקע.
רק תמחורה של האסטרה החדשה, גם אם רמת הגימור עשירה, קצת תמוה: בהתייחס לעובדה שמתחרות קומפקטיות מעולות וחזקות ממנה, כדוגמת סיאט ליאון 2 ליטרים, מאזדה 3 (שגם היא עם מנוע 2 ליטרים חזק), או אפילו פולקסווגן גולף (הקומפקטית המיתולוגית), זולות יותר, הבחירה באסטרה החדשה לא תהיה בהכרח מוצדקת.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *