ראם 2500 – טיול שבילים במדבר יהודה


להתעורר מוקדם ולצאת ממצעי המיטה בשבת בבוקר, קשה יותר מלהעיר את מנוע ה'קאמינס' המפלצתי של ה'ראם'. אנחנו קצת מקטרים, אבל הטנדר – משאית הענק, מגרגר ברוגע ובבטחון, מוכן למשימה שלפניו: טיול קבוצת רוכשי 'ראם 2500' בחסות היבואן 'סמל"ת'.

אנחנו כבר בדרך. הנסיעה ממודיעין לכיוון ערד בקבינה הגבוהה של ה'ראם' עוברת ביעף. מדהים עד כמה המהירות לא מורגשת כשיושבים גבוה ומלפנים משתרע מכסה המנוע האינסופי. שם – מתחת למשטח הענק מסתתר לו מנוע בנפח 6.7 ליטר I6 (טורי) טורבו דיזל בעל הספק מנוע של 370 כ”ס עם מומנט של 117 קג”מ.
.
הכביש המפותל המוביל מערד לכפר נוקדים – נקודת הכינוס שלנו, מרהיב ביופיו. השעה מוקדמת יחסית ורק מכוניות בודדות נעות על הכביש. רובן מדגם 'ראם 2500'…
.
את הטיול, בדרום מדבר יהודה, תוביל חברת 'שבילים' של יואב קווה. יואב הוא חבר קרוב ויובל ואני מתלווים אליו היום. השיירה מכילה כ-18 טנדרי 'ראם' ותחולק ל-2 קבוצות, להקלה על ההתנהלות. את הקבוצה השנייה מוביל אביעד רוטרו.
.
שטח הכינוס חייב להיות גדול. הטנדרים האלה תופסים מקום רב. לאט לאט מתכנסים להם טנדרים נוצצים במגוון מהדורות, חלקם עטורי ניקלים, אחרים מושחמים.
קפה, מאפים וסלי אוכל המכילים מטעמים, הם חלק מהפינוק של היבואן שלא חסך כאן.
יואב עורך תדריך לבאים, מחדד נוהלי בטיחות ובעיקר מדגיש: "כולם חגורים, גם בשטח!"

יצאנו. הטנדר של 'שבילים' מוביל את השיירה הנכנסת מיד לדרכי העפר. זה הזמן לשלב ל-4WD. אין צורך לעצור, אלא רק ללחוץ על הכפתור. עם מרווח גחון כמו זה של ה'ראם', השבילים זרועי האבנים הללו, לא אמורים להדאיג אותנו.
רק שימו לב:
על אבנים חדות מטפסים עם הסוליה של הצמיג ונזהרים על הדופן הרגישה.

נחל צאלים, ארוחת בוקר קלה. מזג האוויר לא יכול להיות טוב יותר – עננות קלה, בריזה קרירה, תפתחו חלונות ותתחברו לטבע. הנוף המדברי עוצר נשימה. רק לפני שעתיים היינו מוקפים באספלט, בטון ונוף אורבני צפוף. יואב מספר בעזרת מכשירי הקשר על נפלאות המדבר, מוודא מידי כמה דקות שאנחנו יחד ואין נתקים בשיירה. העצירה הבאה ב'נחל שפן' מגלה לנו תצפית מרהיבה על ערוץ הנחל המתפתל.

נחל הרדוף, נחל עדשה, עולים ויורדים. אנחנו עוצרים. גם כשנוסעים ב'ראם' המפלצתי צריך לרדת ולכוון כשפני השטח מאתגרים. לא משהו שלא נצליח לעבור גם אם הרכב מניף גלגל באוויר. כדאי לזכור: מכוון מיומן אל מול נהג צייתן יכולים לחסוך ביקור מיותר במוסך, או סתם עיכוב בלתי צפוי בטיול. ל'ראם' תיבת העברה המאפשרת הפחתת מהירות (ובתמורה כוח רב). המנוסים שבנהגים משלבים ל-LOW גם בנהיגת השבילים האיטית. זה מאפשר נהיגה בעזרת בורר ההילוכים שעל ההגה, מצמצם שימוש לא הכרחי בדוושת הבלם ומונע חימום מיותר של תיבת ההילוכים.

אל העץ הבודד ב'בור קרש' הגענו קצת רעבים. זה מאפשר לנו להתארגן לארוחת צהריים טעימה, לשהות בצילו של העץ היחיד בכל האזור (מצא לו מקום טוב, ליד בור המים…) ולקנח בקפה ועוגיות. מעבר בין הטנדרים מגלה כי חלקם מזוודים בשלל פטנטים וציוד מרשימים לטיולי שטח. שבענו ונחנו, ממשיכים.

אף אחד לא ציפה לבריכת השחיה השכונתית הנמצאת לא רחוק מיישוב בדואי סמוך. אמנם לא אולימפית, אך מסותתת באבן, כך סתם באמצע המדבר, ובהחלט, מפתה מאוד. חלק מהמטיילים אמיצים וטובלים מעט לצד מקומי וילדיו שכנראה בעלי מנוי לבריכה.

אחרי נסיעה לא ארוכה נוספת, הגענו ל'מצדות יהודה' וכאן מסתיים לו הטיול. יש עוד נסיעה בכביש (לא לשכוח לשלב בחזרה ל-2WD) וכינוס פרידה באזור בא"כ נח"ל.
הטנדרים הנוצצים קצת מאובקים, ואילו המנוע ממשיך לגרגר לו ברוגע, ממש כמו בבוקר.
היה כייף ונתראה בטיול הבא.

מוזמנים גם לקרוא את מבחן הדרך שלנו לראם 2500.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *