בעזרת מיצמוץ עיניים בלבד ניתנה הפקודה ומאות כוחות הסוס תורגמו להאצה חזקה וסאונד עמוק וצרוד. מסע המכוניות המרשימות נוצר למטרה אחת טובה – חוויה לאדם מיוחד.
אנחנו יכולים לספר לכם, על שיירת המכוניות שנעה בכביש המחבר בין מערת הנטיפים לביה"ח הדסה שבירושלים. לציין שבשיירה נעו ארבע מכוניות שמחירן הכולל כ-5 מיליון ₪. שהספק המנוע הכולל שלהן מגיע לכ -2000 כוחות סוס ושכולן מעודכנות בטכנולוגיה הכי חדישה בעולם הרכב.
אבל הפורשה פאנאמרה, המרצדס AMG S63, מאזארטי קוואטרפורטה ואאודי A8L הן לא הסיפור כאן. הסיפור האמיתי הוא של שי ראשוני.
ב-2011 אובחן שי ראשוני כחולה במחלת ניוון השרירים ה-ALS זמן קצר לאחר מכן, החל לפעול למען חולי ALS ולמען מציאת תרופה למחלה. במסגרת זאת, שי ראשוני חבר בארגונים ועמותות ומכהן כמנכ"ל ויו"ר עמותת פרס לחיים שהוקמה על ידי חולי ALS ופועלת לקידום חקר המחלה על מנת למצוא לה תרופה או טיפול.
כיום שי משותק ומונשם ומתקשר בעזרת מיצמוצי והזזת עיניים. תוכנה מיוחדת מתרגמת את תנועות עיניו למילים ומשפטים ההופכים לקול אלקטרוני. למרות המגבלה, שי פועל להאצת חקר המחלה ולקידום מציאת תרופה או טיפול וכן לפיתוח טכנולוגיה מסייעת לחולים.
על אף היותו מרותק לכסא גלגלים, מונשם ואילם, השלים לאחרונה שי את מרתון ת"א בעזרתם של חברים קרובים. תוך שהוא מוסע בכסא הגלגלים סיים שי את המרתון במלואו !
מסע מסוג אחר על גלגלים, שהגה חברו של שי – עודד צויקל קרם עור וצמיגים ובהפקתו של מגזין הרכב DRIVETIME ועזרתם האדיבה של מספר יבואני רכב וחברים טובים התקיים ביום ב' האחרון המסע בהרי ירושלים.
שי, למרות המורכבות במעבר בין רכב אחד למשנהו, לא ויתר על נסיעה באף אחת מהמכוניות שהגיעו לכבודו.
דומה היה שהיום הזה, שמטרתו הייתה חוויה כיפית לשי, השאירה רושם עז וריגשה לא פחות את החברים שהגיעו ועזרו לקיים את המסע.
הכוחות האמיתים, כך הוכח לכולנו, לא נמצאים במנועים המתוחכמים עתירי הטכנולוגיה אלא דווקא בנפשו של האדם.
תודות ל:
עודד צויקל , אייזיק דוידוביץ', גיא גרופי, טל אבן, דדי קונדל, אסף יגר, רותם גרוזוביק ,רונן טופלברג, שמעון לוי, לימור רוזנטל ו"כלמוביל", אורלי סריזאדה ו"צ׳מפיון מוטורס" איתן שם טוב וגל לוים מ"אוטו איטליה" ,שי דואני מ"פורשה ישראל"
המכוניות שהשתתפו:
מרצדס S63 AMG
המכונית החזקה בשיירה – לימוזינת פאר מבית מרצדס AMG – מנוע 8 בוכנות 5.5 ליטרים בי-טורבו עם הספק של 585 כוחות סוס, תיבה אוטומטית – רובוטית כפולת – מצמדים והנעה אחורית.
מחירה 1,435 מיליון ש"ח ועם משקל של 1970 ק"ג היא מאיצה ל-100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 4.4 שניות.
מאזארטי קוואטרופורטה S
אקזוטיקה איטלקית בעלת מנוע וי 8 3.8 ליטרים עם הספק של 530 כוחות סוס, ותאוצה (העוברת דרך תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית) תוך 4.7 מעמידה ל-100 קמ"ש. מחירה – 1,36 מיליון ש"ח.
אאודי A8L
ספינת הדגל של אאודי בגרסתה הארוכה. הלימוזינה הארוכה בשיירה. מנוע 4 ליטרים בהספק 435 כוחות סוס, הנעת קוואטרו ותיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. מאיצה ל-100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 4.6 שניות. מחירה – 882,000 ש"ח.
פורשה פאנאמרה 4S
הדגם החדש ביותר בשיירה. פאנאמרה החדשה כאן בגרסת מנוע 2.9 ליטרים בי-טורבו בהספק של 440 כ"ס עם תיבת הילוכים PDK שמונה הילוכים והנעה כפולה. הפאנרמרה מאיצה תוך 4.4 שניות ל-100 קמ"ש ומחירה 1.25 מיליון ש"ח.