מאזרטי – חווית נהיגה בארץ הקודש


יש אירועים מוטוריים שמאד קשה לסרב להשתתפות בהם.
אחד מהם היה לפני מספר ימים, עת הזמינה אותי אוטו איטליה, יבואנית מאזרטי, לאירוע נהיגה לאורך יום שלם, בכבישים הנכונים ובמגוון הדגמים, כשרק הגראן טוריסימו (מתוחת הפנים) נעדרה מהרשימה.

למשימה התייצבה גיבלי גראן ספורט חדשה, שעברה גם היא מתיחת פנים משמעותית, בעיקר באיכות החומרים בפנים הרכב, כשהיא חמושה במנוע בנזין המפיק 345 כ"ס ומומנט בשרני של 50 קג"מ.

לצידה היתה קוואטרופורטה S גראן לוסו, שעלותה כ-1.1 מיליון ₪, כשהיא מצוידת במנוע בנזין, גם הוא בן 3.0 ליטרים וכפול מגדשים, אך זה מפיק 410 כ"ס ומייצר מומנט בן 55 קג"מ.

בנוסף, הגיעו לא פחות מארבע ורסיות לדגם הלבנטה, רכב הפנאי של המותג, כשההיצע כלל 3 גרסאות בנזין (אחת מהן ה-S המאד חזקה) ודיזל בודדה.

 

את פעמינו שמנו לכיוון דרום מזרח, וככל שהדרמנו ניתן היה לתת למנועים דרור, להגביר קצב ולהציג את פרשנותם לחוויה ספורטיבית, המלווה בצלילי מנוע ומפלטים חושניים עד מאד.

גרסת הדיזל של הלבנטה, שהספק מנועה 271 כ"ס עם מומנט של לא פחות מ-60 קג"מ, לא רק שהתגלתה כנעימה מאד, חלקה ובועטת, אלא גם כאחת היודעת להפיק צלילים נכונים כיאה למכונית הנושאת בחזיתה את סמל הקלשון.

איכות החומרים במכוניות והנדסת האנוש שופרו לעומת הגרסאות הקודמות (גיבלי) ובאופן כללי, עומדות כיום ברמה טובה אל מול הטובות שבין המתחרות.

חוויית הנהיגה והתנהגות הדגמים היתה מרתקת, וגם מכונית ארוכה כקוואטרופורטה (לא פחות מ-5.26 מטרים !), מתגלה כמהודקת, מגיבה ועוטפת נהג, ובעצם התחושה שמתקבלת בה היא שנוהגים במכונית קטנה בהרבה, במיוחד בכבישים כמו מעלה עקרבים.

חזרנו.

אמנם ביום הזה לא הכרנו לעומק את שלל הדגמים, אך קיבלנו מנה הגונה של טעימה מהם.

סמל הקלשון שעל ההגה שלפניך מכיל היסטוריה ומורשת רבות שנים ומרוצים, וגם מאזרטי 2018 שומרת על המסורת. היא גורמת לך להתרגש, לא דבר של מה בכך בעידן אוטונומי וחשמלי.

מאזרטי

מאזרטי היא יצרנית מכוניות איטלקית המתמחה בייצור מכוניות יוקרה. החברה נוסדה ב-1 בדצמבר 1914 בבולוניה שבאיטליה. משרדי החברה ממוקמים כיום במודנה.

מאזרטי היא חברה-בת של ענקית הרכב האיטלקית פיאט מאז שנת 1993. סמל החברה מורכב מקלשון. האחים מאזרטי, אלפיירי, בינדו, קארלו, אטורה וארנסטו, היו כולם מעורבים בתעשיית הרכב מתחילת המאה ה-20. שלושה מהאחים: אלפיירי, בינדו וארנסטו בנו ב-1923 מכוניות גראנד פרי 2 ליטר לחברת מכוניות המירוצים האיטלקית שפעלה דאז, דיאטו. ב-1926, דיאטו הודיעה שהיא מפסיקה לייצר מכוניות מרוץ.

הפסקת ייצור מכוניות המירוץ של דיאטו הובילה לייצור מכונית המאזרטי הראשונה, וכמובן להיווסדותו של המותג מאזרטי. אחת המכוניות הראשונות שיוצרו על ידי מאזרטי זכתה בשנת 1926 במרוץ טארגה פלוריו, מרוץ מכוניות מפורסם באותה תקופה שנערך בהרי סיציליה ליד פאלרמו.

לאחר ההצלחה במירוצים האלו, חברת מאזרטי התחילה לייצר מכוניות מרוץ עם 4, 6, 8 ו-16 צילינדרים. סמל הקלשון של חברת מאזרטי מושפע ממזרקת נפטון שבפיאצה מג'ורה בבולוניה.
ב-1920 אחד מהאחים מאזרטי, מריו (שהיה גם אמן), השתמש בסמל הזה ללוגו של החברה לאחר ששמע לעצתו של חבר המשפחה מרקיס דייגו דה סטרליך. מאוחר יותר סיפרו מקימי החברה כי הסמל התאים במיוחד לחברה שלהם מכיוון שנפטון מסמל כוח ומרץ, בדיוק כמו מכוניות מזראטי, לדבריהם.
בנוסף לזאת, מקימי החברה רצו לבחור בסמל שמייצג את העיר ממנה באו, ולכן בחרו במזרקה המפורסמת שנמצאת בעיר הולדתם.

האח הבכור אלפיירי מאזרטי מת ב-1932, אך שלושת האחים האחרים (בינדו, ארנסטו ואטורה) המשיכו את מורשתו וייצרו מכוניות שזכו במירוצים ובתהילה.

חברת "אוטו איטליה" מייבאת רכבי מזראטי (ופרארי) לישראל משנת 2012.
פרארי ומזראטי הינן חלק מחטיבת היוקרה של קבוצת UMI.

הבעלות הנוכחית על חברת אוטו איטליה – 75% קבוצת UMI, 25% חברת סמל"ת חטיבת היוקרה של קבוצת UMI בתחילת 2017 הוקמה חטיבת היוקרה של קבוצת UMI, המנוהלת על ידי אור קליין. החטיבה כוללת את המותגים פרארי, מאזרטי וקאדילק, הכנסת מספר מותגי יוקרה תחת בית אחד וריכוז הטיפול בהם יוצרת ערך רב ללקוח היוקרה ומציבה סטנדרטים גבוהים מאוד של שירות.

 

צילומים: רונן טופלברג


About טל אבן

בעל ניסיון עשיר בענף הרכב ומשמש כיועץ לרכבי פרימיום www.evenbetter.co.il בוגר משפטים ומנהל עסקים. טל משמש כמרצה בוועידות רכב ופורומים עסקיים שונים.

Check Also

פרארי 488 פיסטה – נחתה בישראל

Tweetאוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי בישראל החלה הבוקר לשווק את מחליפתה של הפרארי 458 ספצ'יאלה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *