הקסם שבקלאסיקה


אמנות (ואומנות) יפה, קסם שאין להכחישו ותחושת חופש המשולבת בקורט של נוסטלגיה, אין ספק, כי למכוניות מהאסכולה הישנה ישנו קסם שאותו קשה להגדיר במילים.
.
כפי שכל חובב מכוניות וינטג' יאמר לכם, אין כמו גרגור המנוע או ריח העור כשאתם ברי מזל מספיק כדי להכיר מקרוב את אחת מהמכוניות העתיקות האהובות עליכם.
והתחושה הזו כשאתם מזהים מכונית נדירה משוחזרת ומושלמת? אין לה מתחרים.
.
לכל אחת ממכוניות הווינטג' יש סיפור היסטורי משלה, וזה, עוד לפני שבכלל התיישבתם על מושבי העור, העברתם את האצבע (בעדינות ובזהירות) על הצבע שלהן או הצמדתם חוטם וזוג עיניים סקרניות אל החלון שלהן.
בעוד שחלק מסוים מהכיף של המכוניות הללו נובע מהנהיגה בהן, השאר – נובע מהערצה פשוטה.
.
כי אין זה משנה אם אתם אספני מכוניות מושבעים או שאתם חובבי מכוניות עם עניין מיוחד במכוניות המתקדמות והיקרות ביותר, אתם, כנראה, לרוב, עדיין תהיו מסוגלים להעריך את המכוניות הקלאסיות המבוססות על מכונאות מיושנת..

בסוף השנה שעברה, פרסם מגזין Luxe Digital כתבה שעסקה ב-21 המכוניות הקלאסיות הבולטות ביותר שפגשנו לאורך השנים. לנוחות הקוראים בעברית, הבאנו לכאן חלק מהמכוניות המעניינות יותר שהופיעו בה.

פרארי 250 GTO משנת 1962

פרארי 250 GTO המהודרת והמסוגננת היא אחת מהמכוניות הקלאסיות המפורסמות בכל הזמנים ומסיבה טובה מאד. לדגם הייחודי הזה הבדל של שמיים וארץ מהשאר, הן בעיצוב המודרני והן בתג המחיר היקר שמוצמד לה.
כשהיא הופיעה לראשונה, תאמינו או לא, למכונית הזו לא היה אפילו שם. לפני שהיא הושקה באופן רשמי, היא כונתה במעגלים הפנימיים בשם "איל מוסטרו" “Il Mostro” – המפלצת – בשל העיצוב יוצא הדופן שלה. מהשקתה בשנות ה-60 ועד לימינו-אנו, המדובר במכונית ששועטת קדימה במלוא הכוח, כשהיא מלווה במחיר אסטרונומי (העומד על כמה עשרות מיליוני דולרים), מחיר שאפילו חלק מהאנשים העשירים ביותר בעולם לא יוכלו להתייחס אליו כלאחר יד.

כתבות שלנו על דגמי הפרארי השונים תוכלו לקרוא כאן.

קרדיט תמונה – אתר היצרן

אסטון מרטין DB5  משנת 1964

Aston Martin DB5 תוכננה, מלכתחילה, להיות נושא שיחה יוצא דופן, וזה משהו שמעולם לא השתנה באמת. לא רק שזו אחת המכוניות הקלאסיות המרשימות ביותר, היא גם אחת הנדירות והאייקוניות ביותר.
שמה נחקק בזיכרון בזכות ג'יימס בונד, כמו גם במקומות אחרים בתרבות הפופולרית, ומחירה טיפס והאמיר (לפי ההערכה לפי 790) מאז שהגיע לראשונה לשוק. המכונית עוצבה על ידי המעצב האיטלקי Carrozzeria Touring Superleggera במילאנו, ומאז ועד היום, בכל פעם שאחת מהן נצפית בסביבה, היא גורמת להתרגשות לא מועטה, גם בקרב מי שאינו חובב רכב מושבע.

את האסטון מרטין, על דגמיה השונים, הזכרנו בכתבה שלנו שעסקה ברכבי קופה.

By DeFacto – Own work, CC BY-SA 4.0

יגואר E-Type משנת 1961

שום רשימת מכוניות קלאסיות שמכבדת את עצמה של לא יכולה להיחשב ככזו מבלי להזכיר את היגואר E-Type. למכונית האייקונית הזו יש היסטוריה משלה שעדיין מסוגלת לשבור כמה שיאים בני ימינו, עם מהירות מרבית מרשימה של 150 קמ"ש ועיצוב מלוטש בהתאם. אנצו פרארי תיאר את היגואר כמכונית היפה ביותר בעולם ולנו – כמובן, קשה מאד שלא להסכים איתו.
רבים מהעיצובים המאוחרים יותר של דגמי יגואר נוצרו בהשראת ה-E-Type, מצורת הגוף, המנגנונים הפנימיים וכל מה שביניהם. אבל ללא, ספק, היגואר הזו היא מכונית קלאסית עם מורשת שתחיה שנים רבות יותר מכל דגם יגואר אחר שקיים.

על היגואר E-Type האדומה שבקידמת התמונה – כתבנו כאן.

פורשה 911 משנת 1963

פורשה 911 מתוארת כמכונית הספורט הקלאסית הכמעט מושלמת – סייגנו את השלמות שלה ב"כמעט", כי בתחום הרכב, כמו בתחומים אחרים תמיד יש מקום לעוד קצת שיפור. דגם זה אהוב לאורך זמן רב בקהילת המכוניות הקלאסיות והסטטיסטיקות לוקח הרבה פרסים בכל הנוגע לסטטיסטיקה מרשימה.
העיצוב של מכונית-על יוקרתית זו מקורו, למעשה, בחיפושית של פולקסווגן, שכן שתיהן עוצבו על ידי אותו אדם – פרדיננד פורשה. וגם בימינו, ה-911 ממשיכה להחזיק בשיא של מכונית הספורט הקלאסית הפופולארית ביותר בעולם ומיוצרת במפעל, בשטוטגרט, שבגרמניה.

כתבות שלנו על דגמי פורשה נוספים, תוכלו לקרוא כאן.

By Abxbay – Own work, CC BY-SA 4.0

Oldsmobile Starfire Convertible משנת 1962

ה-Oldsmobile Starfire Convertible משנת 1962 היוותה את גולת הכותרת של ג'נרל מוטורס כשהושקה לראשונה בשנת 1960. היא זכתה במהירות לתהילה כאחד הדגמים הנמכרים ביותר של המותג בכל מקום, עם חלקה העליון הפתוח והעיצוב המלוטש והמסוגנן.
צורתה הייחודית והפנים המהודר שלה, אף הם, סייעו לבדל אותה מרכבים רבים אחרים של ג'נרל מוטורס – דבר שגרם לכל אחד מבעלי האולדסמוביל המיוחדת הזו לגאווה באותה התקופה. ייצורה הופסק ב-1980 ועיצובים חדשים יצאו לשוק. אבל תראו לכל חובב מכוניות שמכבד את עצמו את Oldsmobile Starfire Convertible והוא עדיין יתרשם ממנה, לא פחות ממה שהתרשמו ממנה בשנות ה-60.

למעשה, על הדגם הספציפי הזה לא כתבנו, אבל על אולדסמוביל – Delta Force 88 – דווקא כן.

By Mr.choppers – Own work, CC BY-SA 3.0

עוררנו בכם געגוע למכוניות הקלאסיות?
תוכלו לקרוא את הכתבה המקורית, או להיכנס למדור שלנו גלגלLove ולהמשיך ליהנות מהנוסטלגיה…


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

סיטרואן CX – הסיטרואן האמיתית האחרונה

Tweetהצד הפחות מוכר בסיפורה של הסיטרואן CX מוכיח, שלעיתים, האילוץ הוא אבי ההברקה…סיטרואן, החברה הצרפתייה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *