סובארו BRZ – לרקוד עם כוכבים


הצלצול הוא בשבילי. כן בשבילי.
מנוע הסובארו הכחולה מטפס במהירות כלפי מעלה במעלה סיבובי המנוע, בואכה מנתק ההצתה. הצלצול מרמז לי שכדאי שאתכונן ואעלה הילוך. אבל אני ממשיך להאיץ – סוחט אותו – עד הסוף!
דורך עם הרגל השמאלית, מסיט בהחלטיות את ידית ההילוכים, ומשחרר את המצמד. כך שוב, בטיפוס נוסף בדרך למנתק ההצתה.

במשך השבוע אני מלמד נהיגה, כבר כמעט שלושים שנה. מהאחרונים שעדיין דבקים בגיר הידני. אם כבר לנהוג, אז להיות מעורב בנהיגה- עד הסוף. בינתיים, ממשיך להאיץ, והמנוע צורח – עד למנתק ההצתה – 7500 סל"ד – עד הסוף!
.
בשעורי הנהיגה לא מגיעים עד למנתק, מעלים את ההילוך הרבה קודם לכן. למה לבזבז דלק? למה למהר? אנחנו הרי נוהגים כחוק. גם עם הסובארו BRZ אני נוהג כחוק. מה שתקראו כאן הוא פרי דמיוני, הפרוע.
.
בחלומי אני יושב נמוך, עטוף במושב התומך את גופי בנקודות החשובות. למרגלות רגלי ארבע דוושות – שלוש מהן נעות מעלה ומטה. הרביעית פסיבית – משמשת לתמיכת הגוף הנתון לכוחות התנע.
אני מקובע במושב הנהג, בקבינה הקטנה והצפופה של ה-BRZ החדשה של סובארו. אין לי תצפית גבוהה על המכוניות סביב, אין כאן מסך מולטימדיה ענק וצבעוני ובכדי לצאת או להיכנס למכונית הנמוכה הזו, אני נאלץ להפעיל שרירים שמזמן לא הפעלתי.

רוצים לקרוא את חוות הדעת של שמרון אנגל על הסובארו BRZ?
לחצו כאן!

בינתיים, מתקרב לו במהירות העיקול החד. רגל ימין בועטת בדוושת הבלם, רגל שמאל לוחצת על המצמד בהחלטיות. המהירות עדיין גבוהה מכדי להוריד להילוך השני.
קוראים לטכניקה הזו "עקב ובוהן" – בזמן הורדת ההילוך, אותה כף רגל ימין שבולמת, גם דואגת, במקביל, להעלות ולהתאים את סיבובי המנוע למהירות הגלגלים. זה דורש מיומנות גבוהה, זה דורש תזמון מדויק וזה מביא להורדת הילוך מותאמת וחלקה, ללא בלימת מנוע חזקה וללא העברת משקל מוגזמת לחרטום.

BRZ

הידיים מונחות על גלגל ההגה בתנוחת 3-9, בדיוק כמו שמורי הנהיגה הרציניים מלמדים. עכשיו נותר לכוון את חזית הסובארו לעבר המבט. המבט נמצא הרחק לפנים, אל תוך הסיבוב. הצמיגים נאנקים תחת הנטל וכוחות הצד המתפתחים. מזל שהסובארו הזו לא כבדה כהיפופוטם חשמלי, אופנתי. בסה"כ 1295 ק"ג. חלוקת המשקל המעולה בין הסרנים, מאפשרת שליטה והידוק פניה תודות לנטייה להיגוי יתר. הגלגלים האחוריים ממשיכים לדחוף את המכונית להמשך משימה, בזכות הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה.

סובארו BRZ היא מכונת נהיגה. מכונית שכולה תשוקה ואהבה לנהיגה מהירה. הדגם החדש יודע גם להיות שפוי ופרקטי בשימוש יומיומי. אני עובר למוד הנינוח, מחליף הילוכים מוקדם, כמעט כמו בשעורי הנהיגה, והמנוע נעתר לבקשתי. מדובר במנוע אטמוספרי 2.4 ליטרים גמיש ביותר. שונה בתכלית מסובארו BRZ מהדור הראשון. הדור הנוכחי יודע להיות שפוי הגיוני, ואפילו נוח. לא מדובר במכונית ספורט קשה ומענישה. נכון – המושבים מאחור הם עונש לכל אדם בוגר בעל רגליים ומקום למזוודת-ענק לא ממש קיים ברכב הזה, החיים הם, כידוע, פשרה, כואבת.

אבל ה-BRZ החדשה היא לא פשרה.
יש שיגידו שהיא לא מספיק חזקה, או לא מאיצה מהר כמו הסינית החשמלית של השכן. BRZ היא רקדנית המחפשת רקדן מוכשר שידע לנהוג אותה ולהוביל אותה ברחבת הריקודים. היא תענטז בישבנה בפראות אם תנהגו בה חזק, ורק בקרת – היציבות הליברלית, או כשרון הנהיגה שלכם, יחזיר אותה למוטב.

מכוניות ספורטיביות הן זן הולך ונכחד. מכוניות ספורטיביות ידניות (וידניות בכלל), הופכות לנדירות. זה קורה בעולם ומואץ במיוחד בישראל.
סובארו BRZ היא כמעט הצ'אנס האחרון לרכוש רכב חדש -ספורטיבי – ידני. יש, כמובן, את מאזדה MX5 – הנעה אחורית – אטמוספרית – ידנית, אבל עם הגג הנפתח, את ההונדה סיויק טייפ R הלא זולה, או את האבארט' 500 הקטנה. גם יונדאי I20 N בדרך לכאן. אלו הן מכוניות שמערבות את הנהג בכל רמ"ח איבריו.

סובארו BRZ היא קופה, הנעה אחורית, אטמוספרית עם גיר ידני. מכונית הספורט הטהורה ביותר.
אוהבים נהיגה אמיתית ויש לכם 230,000 ש"ח?
אתם חייבים לרכוש לכם אחת – ולעולם, לעולם לא למכור אותה!


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

סובארו פורסטר – עדיין, ראש לשועלים

Tweetהיתרון הגדול של סובארו פורסטר היא היכולת שלו לברוח מהאספלט, רחוק יותר כמעט מכל המתחרים. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *