VW טרנספורטר – Welcome to the hotel california


פעם, לקראת סוף שנות השבעים, היינו יורדים לאילת עם הדוד שהיתה לו פולקסווגן מסחרית. הוא היה מחנה אותו על החוף, ממש ליד המים. פותחים שולחן, שולפים כסאות וצידניות, עם קרח. בבוקר, קול ניפוץ הגלים על החוף והרוח הנעימה, קיבלו את פנינו והזיכרון נשאר ולא נשכח עד היום, ארבעים שנה אחרי. 

פולקסווגן טרנספורטר הראשון יצא לאויר העולם בשנת 1950. מדובר ברכב המסחרי הנמכר ביותר מאז ומעולם. מדובר ברכב אייקוני שהפך לסמל המסחרי של אותם ילדי פרחים בשנות השישים. פולקסווגן טרנספורטר הנוכחי הוא כבר הדור השישי בשושלת. הכינוי שלו – T6 והוא הוצג ב-2016.

אבל הפעם זו לא עוד גרסה מסחרית להובלת סחורה כמו של דוד ראובן. זהו ה'טרנספורטר קליפורניה' שהוא בעצם מלון על גלגלים, כאן, בגרסת 'OCEAN BLUE'.

כמכונית, מדובר במסחרית בינונית בגודלה, בעלת יחידת ההנעה החזקה בהיצע – 2.0 ליטר טווין-טורבו-דיזל עם 204 כ"ס המשודכת לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. לקליפורניה מערכת הנעה כפולה-קבועה (4MOTION) עם נעילת דיפרנציאל אחורית, המאפשרת עבירות משופרת לרכב שכזה.

הטרנספורטר הזה נוסע מצוין; הוא מאיץ בכ-9 שניות  ל-100 קמ"ש, בדרכו למהירות מרבית של 200 קמ"ש למרות משקל כולל מורשה של מעל שלושה טון. נוחות הנסיעה מצוינת, במיוחד במושבים הקדמיים ובידוד הרעשים יעיל. לרשות הנהג מערכת בקרת שיוט אדאפטיבית, חיישני קירבה מכל עבר, כושר תמרון מעולה וניהוג משובח.

אבל הפעם, במבחן הזה, אנחנו גם נייחים. הדרך לאילת עברה לה בנינוחות, אם כי המושבים האחוריים, מרווחים מאוד אך לא נוחים דיים לנסיעות ארוכות. אגב מושבים, הקליפורניה מיועד לארבעה נוסעים בלבד ע"פ מספר חגורות הבטיחות (משום מה ברשיון הרכב מצוין – 4 נוסעים מלבד הנהג…).

ארבעת נוסעי הקליפורניה הם גם ארבעת דייריו. במסחרית הזו תוכנן ריהוט שתכליתו לנצל את חלל הפנים הלא ממש גדול – גרסת טרנספורטר בסיס גלגלים קצר 300 ס"מ – עד תום.
ספסל אחורי הנע על מסילה הופך במשיכה אחת למיטה זוגית. גג חשמלי המתרומם אל על, מוסיף מיטה זוגית נוספת המוגבלת למשקל מרבי של 150 ק"ג.
מקרר בתכולה של 42 ליטרים, כיריים כפולים על גז, ארונות לכלי מטבח, מצעים, מגירה ענקית לציוד נילווה ועוד תאי אחסון, הם חלק ממה שמציע המלון הנייד הזה. כל החלונות ניתנים להצללה בעזרת וילונות נשלפים, ותאורה מקיפה בכל פינה אחראים על האווירה הנעימה במלון הקומפקטי.

פתרונות הדיור ממשיכים עם מושבים קדמיים מסתובבים ושולחן פנימי מתקפל המאפשר להפוך את החלק האחורי לפינת אוכל. בנוסף, שולחן נייד המקובע ונשלף מתוך דלת הצד החשמלית אליו מצטרפים כסאות מתקפלים המאוחסנים בתוך תא מיוחד בדלת המטען האחורית. בעזרת אלה ובעזרת ידית מתאימה, ניתן לשלוף גם סככה מתגלגלת וליצור מרפסת צמודה לחדר השינה/המטבח/ הסלון, אתם תחליטו.

תפעול האלמנטים הרבים ברכב – פשוט. צריך להבין איך זה פועל וזה לא מסובך. יחד עם זאת, חלק מהאבזור מעט עדין. לא למשוך בכוח, יש להפעיל את המח.

בלילה, נועלים את כל הדלתות, מגיפים את התריסים ואם נדרש מפעילים חימום או קירור. מזג האויר מעולה. המצעים הלבנים החדשים שסיפקו לנו עם הרכב נושאים עליהם את הלוגו של פולקסווגן. הדיירים מלמעלה קצת זזים, הרכב מתנדנד, מתי נירדם? בסוף הרי נרדם. נרדמנו.

בחוף הדרומי באילת יש כמה קראוונים. זו עדיין לא עונת התיירות. דווקא עכשיו האקלים אידיאלי. יש כאן קראוונים בגדלים שונים, חלקם ענקיים.
הטרנספורטר שלנו קומפקטי. אם מרימים את החלק העליון של הגג ניתן לעמוד בתוכו. קליפורניה לא מרווח כמו קראוון אמיתי, אבל יתרונו הוא בכך שכרכב הוא לא הרבה יותר גדול מסקודה סופרב, ועם קוטר סיבוב מצוין הוא מתאים אפילו להתנהלות עירונית.

בעזרת מערכת ההנעה שלו, ה-4MOTION המגובה כאמור באפשרות לנעילת דיפרינציאל אחורי, ניתן להגיע איתו גם למקומות מושלגים, או בלתי עבירים למכוניות סטנדרטיות.

בניגוד לפולקסווגן טייפ 2 משנות השישים והשבעים, שייצג את סמל החופש והפשטות, ה'קליפורניה אושן בלו' הוא בסופו של דבר רכב יקר. 440 אלף ש"ח יקנו לכם את היכולת להיות ספונטאנים ולהשתקע בכל מקום בארץ, מבלי הצורך להזמין מקום מראש. כל זאת בנוחות גבוהה וביעילות מרשימה.

רק שפעם, עם הפולקסווגן של הדוד, זה  היה נגיש וזול יותר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח צבאיים – הגלגלים שהניעו את ההיסטוריה המודרנית

Tweetמאז המצאת הגלגל, חיפש האדם דרכים שתאפשרנה לו לנוע מהר יותר, רחוק יותר ובתנאים קשים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *