'איירקרוס', הוא הכינוי לדגמי הקרוסאובר SUV של סיטרואן. על C3 איירקרוס תוכלו לקרוא כאן ואילו סקירה ראשונית על העולה החדשה – C5 איירקרוס, פירסמנו ממש לאחרונה. 'ספייסטורר' הוא כבר כינוי המודבק לדגמי מובילות הנוסעים של החברה הצרפתית שעד ממש לא מזמן, השתמשה בשם 'פיקאסו' לאותם דגמים. מבולבלים? גם אנחנו. אז …
Read More »פיז'ו 208 ג'י טי איי – אימפרטו אקספרס
מכירים את אדון אימפרטו? נעים מאוד, תכירו. ז'אן פיליפ אימפרטו, מנכ"ל פיז'ו, בתחילת שנות החמישים לחייו ונציג נאמן לדור המנהלים הנוכחי של תעשיית הרכב. איש חביב, כך אומרות השמועות – או לפחות אותו ראיון מקומם ב'אוטוקאר' שנערך עימו. אימפרטו כבר נמצא בעתיד, אותו עתיד שהוא ודומיו חוזים לתעשיית הרכב. העתיד …
Read More »ג'יפ + סוזוקי – כשרובי פגש את ג'ימי
לרגע היה נדמה לנו, שהתעלה הרחבה והעמוקה החורצת את השביל תהווה את נקודת סיום המסלול שלנו. עצרנו, ירדנו, בדקנו. אפילו הורדנו מכוון קרקעי. מספר דקות לאחר מכן, אותה תעלה מאיימת, נשארה מאחור. מעבר טכני שכזה דורש יכולת נהיגה גבוהה, מכוון קרקעי מנוסה ורכב שטח אמיתי. רכב שטח אמיתי, בעל יכולות, …
Read More »טויוטה ראב 4 – משפחתית ירוקה וקשוחה
עוד בתחילת שנות ה-90, הבחינו מהנדסי טויוטה בביקוש הרב לרכבי השטח הגדולים והקשוחים. אלה האחרונים הפכו מאוד פופולארים בקרב משפחות, על-אף גודלם, משקלם, צריכת הדלק המוגזמת שלהם ומחירם הגבוה יחסית. בטויוטה הבינו את הצורך ברכב שטח קל יותר, קטן יותר, ובעל יכולות מסוימות גם מעבר לאספלט המהודק. ראב 4 שהושק …
Read More »פולקסווגן גולף GTI 'פרפורמנס' – Upgrade
ירידה מתונה מובילה לעיקול חד שמאלה, ומיד אחריו עליה קצרה ותלולה, פסגה, ולאחריה שוב ירידה. הפעם מתעקל האספלט בהגזמה ימינה. לא מדובר במסלול הנורבורגרינג שבגרמניה, אלא בכביש שנמצא אי שם, פה בסביבה, ממש אצלנו. שינויי גובה שכאלה, השזורים בעיקולים חדים, דורשים מהנהג עבודה נכונה עם ההגה וניהול נכון של העברות …
Read More »מרצדס ספרינטר 519 – דור שלישי לאצן החרוץ
עם אורך כולל של כשבעה מטרים ורוחב של מעל שני מטרים, הספרינטר החדש של מרצדס לא מאיים על אף אחד, מלבד על מתחריו. משקל כולל של 5 טון – היא הגרסה שקיבלנו למבחן, דורשת מנהגה רשיון C1, אבל תתפלאו, למרות הגודל – הספרינטר החדש הוא רכב נעים וקליל לנהיגה, וגם …
Read More »קיה ספורטאז' CRDI – גרסת דיזל בסיסית
אין באמת צורך להציג את הרכב שאתם רואים בתמונות; קיה ספורטאז' הוא להיט מכירות, רכב פנאי שימושי ונפוץ שאי אפשר שלא להיתקל בו על כבישי הארץ. אז מה נשתנה, אתם שואלים לרגל חג הפסח? אחרי שלוש שנים, הגיע הזמן למתיחת פנים: קצת נגיעות בתאורה, קצת מזמוזים בפגושים ועיקר החדשות הטובות …
Read More »קקטוס VS קונה – שתיים על 4
השנה היתה 1945. טראומות המלחמה עוד היו באויר, העולם ליקק את פצעיו – והנהלת וויליס מצאה את עצמה עם מותג חדש שנולד, מותג חזק. ג'יפ. הנהלת וויליס, יצרן אמריקאי קטן של מכוניות קומפקטיות, הבינה שהדבר משול לזכייה בלוטו – ומעבר להמשך יצורם של הג'יפים המוכרים, החלה לייצר גרסה גדולה יותר, …
Read More »פיג'ו 308 – מה נשתנה ההאצ'בק הזה?
חברת 'דויד לובינסקי' – יבואנית פיג'ו בישראל, השיקה לאחרונה בארץ את מתיחת הפנים של ה-308, שהושקה כבר ב-2012. שלא כמו ה-3008, האחות המוגבהת והאופנתית, הקומפקטית של פיג'ו לא הפכה ללהיט מכירות, גם ביחס למתחרותיה מגרמניה יפן וקוריאה. בעזרת חידושים בתחום יחידת ההנעה ואבזור בטיחות, מקווה ה-308 להיות פחות שקופה ויותר …
Read More »פיג'ו 3008 GT – ראש לאריות
תאוצה חזקה מדביקה אותי אל גב המושב, בו בזמן שסאונד המנוע הולך ומתעצם. עיקול המתקרב במהירות הבזק מקרב לו גם את הרגע הזה, בו תאוצה הופכת לבלימה – בלימה חזקה.והוא אכן מגיע….הרגע והעיקול. ארבעת צלחות הדיסק ננשכות להם בעצמה אדירה ומסת הרכב נוחתת לה לפנים – על הגלגלים הקדמיים הננעצים …
Read More »