DS 3 – אופנה על גלגלים


חלמתי לנהוג על ה-DS3 WRC (שהיא גרסת הראלי של כוכבת הכתבה) על שבילי עפר רחבים במיוחד, בכדי שיהיה לי מספיק מקום להחליק אותה לרוחב המסלול, אבל לא. אמנם קיבלתי למבחן את הגרסה הספורטיבית, 1600 טורבו ידנית עם שישה הילוכים אבל נהגתי בה כמו בנאדם. בנאדם תרבותי.

DS3 נראית ספורטיבית, ובמיוחד נראית. מי שינסה לזהות אותה, אפילו בעזרת הסמל המתנוסס על חרטומה, יתקשה. נכון, היא מבוססת על סיטרואן, סיטרואן C3 ליתר דיוק, אבל לא תמצאו בה אפילו רמז לסמל סיטרואן המוכר.

ds-4

בשנת 2009 החליטו הצרפתים להקים חטיבה נפרדת לפיג'ו וסיטרואן. מותג חדש שתכליתו לייצר מכוניות פרימיום, אופנתיות ונחשקות. מי לא מכיר כיום את אינפניטי של ניסאן, לקסוס של טויוטה, אאודי, מיני ועוד. אלה הם מותגים שמתיימרים לגעת בבלוטות החשק שלנו ולא רק להסיע אותנו.
DS, למי שלא בקיא קצת בהסטוריה המוטורית, הייתה דגם מהפכני של סיטרואן משנת 55. מכונית מתוחכמת, מסובכת, נפלאה ובמיוחד מעוצבת. בשנת 1999 היא זכתה לתואר "מוצר המאה" ובפברואר 2009 קבעה ועדה של 20 מעצבי הרכב הגדולים בעולם – כי הסיטרואן DS הינה "המכונית היפה ביותר שיוצרה אי-פעם" ה-DS זכתה גם במקום השלישי בתחרות מכונית המאה, אחרי הפורד מודל T והמיני מיינור.

DS של הדור החדש, היא הנשק של הצרפתים בקרב על כיסו של הצרכן אנין הטעם. DS3 הייתה יריית הפתיחה ולאחריה נוספו להיצע גם ה-DS4 וה-DS5. סידרה-3 הראשונה עוד נשאה את סמל סיטרואן על חרטומה. זו "החדשה", של אחרי מתיחת הפנים, כבר לא. הצרפתים החליטו ש-DS היא DS טהורה. עד לשנת 2018, מתכננים הצרפתים להשיק שישה דגמים חדשים ובהם זוג קרואסאוברים אופנתיים.

אבל לא פשוט ליצור ולבסס מותג יוקרה ייחודי עם סגנון משלו ולכן הצרפתים משקיעים.
DS3 נראית בהחלט טוב. בגלגול השני שלה היא לא שונה מהותית מזו הראשונה, אך מתיחת הפנים הוסיפה לה יחידות תאורת קסנון ולדים מרשימות מלפנים ומאחור, צביעת גג בצבע שונה מהמרכב וממשק מולטימדיה מתקדם יותר ונטול יותר מדי לחצנים. אבל הדבר המהותי ביותר הוא שינוי יחידות הכוח והחלפת מנוע ה-1.6 המיושן במנועי הטורבו 1.2 המודרניים ותיבות ההילוכים האוטומטיות היפאניות. כאמור, מיובאת גם גרסת ה-1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס המצוידת בגיר ידני 6 הילוכים ומציעה 7.5 שניות ל-100 קמ"ש, לצד מכלולים ספורטיביים יותר. ואולי בעתיד תגיע אלינו לארץ גם גרסת ה- Performance הקיצונית יותר.

DS3 היא סוג של תכשיט. כייף להסתובב סביבה בחניה, נעים להימצא בתוכה. נכון, הכניסה למושב האחורי דורשת גמישות, הדלתות הענקיות דורשות זהירות עם פתיחתן במקומות צרים, ומאחור, לא לגמרי מרווח.
אבל DS3 לא מתיימרת להוות תחליף למיניוואן משפחתי פרקטי. היא מתחרה על ליבו של הרווק/ה, הסטודנט/ית העמידים, או כל מי שחשוב לו להיראות ולהראות. היא מתחרה במכוניות כדוגמת אאודי A1, מיני ודומותיהן.
יש לה, לצרפתייה היפה הזו מה להציע. היא מושקעת בפרטים הקטנים, מרגישה איכותית ומהודקת , ואפילו נוסעת טוב.
DS3 לא ממש ספורטיבית, אפילו בגרסת הספורט 1.6 הידנית. המנוע הגמיש תמיד שמח לעזור והיא אפילו תהיה מהירה מאוד בסיבובים., אבל זו לא הוט האצ' . נוחות הנסיעה די טובה כל עוד לא הרסו את הכביש שלפניכם והמושבים הקדמיים פשוט מעולים.

ds5

בכדי להצליח במגרש של הסנובים, צריך יותר מלהיות טובים. DS זולה מהמתחרות שלה והיבואן מבחינתו מבטיח התייחסות אחרת. החל מתהליך הרכישה והן בשירות ללקוח בהמשך הדרך, שיוענקו לפי כל הכללים הנהוגים בשוק היוקרה. מבחן המותג הצומח הזה יבחן בהמשך, לאורך מספר שנים, עם דגמים חדשים וייחודיים ומוניטין שיבנה עם הזמן.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *