תאוצה חזקה מדביקה אותי אל גב המושב, בו בזמן שסאונד המנוע הולך ומתעצם. עיקול המתקרב במהירות הבזק מקרב לו גם את הרגע הזה, בו תאוצה הופכת לבלימה – בלימה חזקה.
והוא אכן מגיע….הרגע והעיקול. ארבעת צלחות הדיסק ננשכות להם בעצמה אדירה ומסת הרכב נוחתת לה לפנים – על הגלגלים הקדמיים הננעצים באספלט, לתוך הסיבוב.
לפיג'ו 205 GTI הילה של אחת מ'הוט האץ' הטובות ביותר שיוצרו אי פעם, ובצדק. במיוחד זו שנשאה ברחמה את מנוע ה-1.9. מאז, ובעצם כבר קודם לכן עם הפולקסווגן גולף, שילוש האותיות G.T.I מעורר את בלוטות החשק אצל כל מי שנהיגה היא עבורו חווית מהירות מאתגרת.
ל- 3008 GT, בניגוד לאחות המיתולוגית ההיא, אין ממש יומרות ספורטיביות אמיתיות. זו אמנם הגרסה החזקה והבכירה בהיצע – נכון לעכשיו עד להופעת גרסת הפלאג-אין ההיברידית – אבל די מטופש יהיה לעשות ספורט על נעלי עקב ומשקל של קצת מעל 1.4 טון.
לפני מתיחת הפנים, נשאה ה-GT 3008 מלפנים, מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בעל הספק של 180 כ"ס והעבירה את סיבובי המנוע דרך תיבת 6 הילוכים לגלגלים הקדמיים. כעת, היא אמנם נכנעת מעט לתקני זיהום האוויר ומשילה 3 כוחות סוס ממנועה, אך אלה מועברים ביתר שאת לגלגלים הקדמיים. זאת תודות לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 יחסי העברה, המוצאת את מקומה יותר ויותר במפרטי דגמי היצרן כולו. נתקלנו בה כשבחנו את ה-DS7 קרוסאובר, ואת האחיות 3008 המחודשות.
גרסת ה-GT מקבלת נגיעות עיצוביות המבדילות אותה מאחיותיה. הפגוש הקדמי פולש מעט לכיוון הפנסים הקדמיים, הגריל עם גימורי כרום אופקיים וחישוקי 19 אינץ' ייחודיים לגרסה מתווספים גם הם לגימורי כרום במגיני הצד וזוג מפלטי כרום.

בתא הנוסעים מוסיפה ה-GT גימורי עץ, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור משולב אלקנטרה בתפירת יהלומים. סמלי תפירה כפולה בדשבורד, ובמקומות נוספים מבדילים אותה מ-3008 זולות יותר. ואם תביטו בתצוגת לוח המחוונים המרשימה, תוכלו להבחין ברקע בעל צבע ייחודי כמו גם באלמנטים נוספים שאינם קיימים בגרסאות האחרות.
מושבים קדמיים המעוצבים בטוב טעם וגם מעניקים תמיכה מצוינת עם אפשרות הארכת המסעד, גם נעימים למגע ובעלי כוונון חשמלי, זכרונות וחימום. ובנוסף – מערכת עיסוי, אותה פגשנו כבר ב-DS7 קרוסאובר, בעלת 5 תוכניות עיסוי שונות ובהחלט מקלה ומפנקת במיוחד בנסיעות ממושכות.
הגדרת 3 פרופילי נהג שונים מאפשרת לכל נהג, לתכנת לעצמו העדפות על פי טעמו. הן במערכת התאורה ,ממערכת השמע ועוד. כפתור נוסף שגילינו על אותו "פסנתר" כפתורים מוכר, הוא לחצן אווירה, המאפשר הגדרות שכוללות אפילו את העיסוי המועדף עליכם ואף את הריח הבוקע מפתחי מיזוג האוויר…

גג פאנוראמי חשמלי ותאורת אווירה עשירה יותר מבגרסאות הרגילות, משלימים את חבילת הפינוקים בגרסה הזו הכוללת גם פתיחת תא מטען חשמלית, גם בהושטת רגל. נזכיר רק את מערכת 'לובינסקי טאצ" הכוללת רדיו אינטרנטי ואפליקציות נוספות. המערכת מחוברת לשקע USB יחיד וזה קצת תמוה. חיבור סמארטפון לאותו שקע מאלץ לוותר על שימוש במערכת הזו.
גרסת GT נועלת חישוקים גדולים הנושאים צמיגי 235/50 ומכוילת בנוקשות גבוהה יותר משאר הגרסאות זה במפתיע לא מעניש בנהיגה עירונית. הנוחות בכרך טובה וככל שמהירות הנסיעה עולה, העינינים אף משתפרים. ריסון המרכב המגודל יחסית משובח וגם בכבישים המפותלים יודעת ה-3008 לבצע לא רע, עם יתרון מסוים לגרסת ה-GT ה'ספורטיבית' יותר.
בכביש המהיר בידוד הרעשים ברמה גבוהה והנהיגה נינוחה במיוחד כשמנוע הדיזל מסתובב לו לאיטו, ללא צורך להוכיח את עצמו בתחום הסל"ד הגבוה. בקושי מורגש שמדובר במנוע המונע באמצעות סולר. 41 קג"מ המושגים ב-2000 סל"ד עם טווח פעולת סל"ד קצר המשיג את שיא ההספק (177 כ"ס) ב-3750 סל"ד, הם אמנם רצועת כוח צרה, אך תודות לחלוקת וריבוי יחסי העברה, תמצאו את המנוע הזה תמיד דוחף קדימה בשמחה ובעזוז. את הבונוס של מנוע הדיזל תפגשו כמובן גם בתחנת הדלק, שם צריכה של כ-17 ק"מ לליטר ואף יותר ריאלית בהחלט.

ה-GT היא עוד גרסה מוצלחת במשפחת ה-3008. משפחה המשלבת עיצוב מקורי עם פרקטיות ויעילות של יחידות כח מוצלחות, ובהחלט עושה חיל בסגמנט הלוהט כל כך של המשפחתיות מוגבהות הגחון. עם תג מחיר של 228,000 ש"ח היא קרובה במחירה למתחרה מבית – DS7 קרוסאובר בגרסתה הבסיסית, המציעה ייחודיות ופרימיום עם מכללים מאוד דומים. מהצד הזול יותר, נמצאת 3008 בגרסת ה-1.6 פרימיום שבעזרת מנוע בנזין, מספקת ביצועים אפילו מעט טובים יותר (למעט צריכת דלק) אך עם אבזור פחות עשיר, כל זאת ב-44,000 ש"ח פחות.