הידעתם שפיג'ו 3008 זכתה במירוץ הדאקאר 2017 ? לא סתם זכתה. לקחה את שלושת המקומות הראשונים!
הכוונה ליתר דיוק היא ל-3008 DKR שגם היא, ממש כמו ה-3008 שלפניכם, נטולת הנעה כפולה.
אתם קוראים נכון – פיג'ו ניצחו בתחרות נהיגה בשטח בעזרת הנעה ל-2 גלגלים בלבד. הנעה אחורית.
אבל תשכחו מכל הקדימון הזה. מלבד השם וצורת הפנסים, אין ל-3008 שלנו, כל קשר למכונית המירוץ ההיא. ה-3008 שלנו בתחרות אחרת לגמרי.
פיג'ו 3008 דור-2 הוא קרוסאובר אופנתי, מעוצב, עם הנעה קדמית בלבד ויומרות גדולות. קטגוריית הג'יפונים היא הקטגוריה המתפתחת בעולם ובארץ נרשם בשנה האחרונה זינוק של כ-60 אחוז במכירות הסגמנט הזה. בראש פירמידת טבלת המכירות ניצב לו הקיה ספורטאז' ואחריו אחיו הכמעט תאום – יונדאי טוסון. את רוב רובן של המכירות השיגו הגרסאות הזולות של אותם ג'יפונים – אלה שבמחיר של משפחתית וקצת, מציעות בונוס בצורת ישיבה גבוהה, מראה מסוקס ותחושת ביטחון.
את פיג'ו 3008 תוכלו לרכוש בגרסת דיזל בסיסית, בגרסת בנזין יקרה יותר ובגרסה בכירה – GT בעלת מנוע דיזל חזק יותר ואבזור עשיר.
ב-DRIVETIME קיבלנו למבחן את גרסת הביניים בעלת מנוע בנזין 1.6 טורבו ברמת גימור פרימיום שמחירה 175,000 ש"ח. זו יקרה ב- 30000 ש"ח מהגרסה הבסיסית.
ליוותה אותנו במהלך המבחן כ"קבוצת ביקורת", אם תרצו, הקיה ספורטאז' GT שהיא הגרסה הבכירה והיקרה של הקרוסאובר הקוריאני המצליח.
אלה הן גרסאות מקבילות כשהקיה GT יקרה בכ-10000 ש"ח מהפיג'ו ובעלת מערכת AWD – הנעה כפולה קבועה.
כבר ממבט ראשון ניכר, כי מעצבי ה-3008 מאוד השתדלו. לאחר עיצוב הדור הראשון, הבינו הצרפתים כי מראה הכביש -שטח קוסם יותר ללקוחות, מתצורת המיניוואן התכליתי. 3008 דור -2 נראה רבוע יותר, מושקע באלמנטים עיצובים רבים והתוצאה היא, כידוע, עניין של טעם.
אישית, אהבתי יותר את חלקו האחורי של הפיג'ו שבהחלט מותיר רושם מצוין. הספורטאז, שחנה בסמוך, נקי יותר בעיצובו, נראה טוב ועם פרופורציות מצוינות.
אחרי שהוצאנו לשכנים את העינים, נכנסים פנימה. עיצוב תא הנוסעים ובמיוחד סביבת הנהג, חשובה לפעמים, אפילו יותר מהרושם החיצוני. את רוב זמנכם עם הרכישה החדשה, מין הסתם, תבלו כשאתם בתוך הרכב..
פיג'ו קוראים לסביבת הנהג הזו -I-COCKPIT והיא מרשימה. תחושת האווריריות, הניקיון מכפתורים רבים, הסביבה העוטפת את הנהג ותנוחת הנהיגה, פשוט מעולים. שימוש בחומרים איכותיים, חומרי דיפון נעימים תאי האחסון הרבים והעיצוב בכללותו משרים תחושה של רכב יקר יותר.
גם הנדסת האנוש מבריקה בעיני. לא שהתעסקות במסך המגע היא מושלמת לנהג, אך תודות לשורת מתגים במבנה פסנתר, קל לגשש בין התפריטים השונים, שהם אגב, בעברית. ובכלל, תפעול המערכות השונות ברכב ידידותי ונעים וכך גם ההגה קטן המידות, שלא דורש הסתגלות ארוכה מדי.
מעבר ממושב הנהג ב-3008 לזה שבספורטאז' משולה למעבר ממשרדי חברת היי-טק מצליחה למשרד ממשלתי בבניין ישן.
לא שסביבת הנהג בקיה עלובה, אבל שאפו לפיג'ו על המקוריות והתעוזה.

הן בפיג'ו והן בקיה, מרווח הפנים דומה עם יתרון בנפח תא המטען לפיג'ו. ה-3008 ברמת גימור פרימיום, כוללת פינוקים רבים לנהג ולנוסעים. בלם יד חשמלי, תא מטען הנפתח באופו חשמלי, גג פאנוראמי לאורך כל תא הנוסעים והרשימה עוד ארוכה. אבזור הבטיחות כולל בקרת סטייה מנתיב המתערבת גם פיזית, כמו זה המוצע בספורטאז', התראה על שטחים מתים במראות הצד ועוד. אבל שלא כמו במתחרה מקוריאה, יבואני פיג'ו בחרו לא לשווק את ה-3008 עם מערכת בלימה אוטונומית וחבל.
שני הקרוסאוברים התקשטו בגלגלי "19 שפוגמים בנוחות הנסיעה ותורמים בעיקר למראה. למרות יתרון המתלה הנפרד מאחור בקיה לעומת קורת הרוחב בפיג'ו , קשה היה להחליט באופן מובהק איזו מהן נוחה יותר. הרושם הוא שהקיה מגהצת טוב יותר מהמורות, אך רכה ומתנדנדת יותר. הפיג'ו מהודקת ובעלת ריסון גוף טוב יותר, אך פחות מבודדת מבורות ומהמורות. מבחן הנוחות נוטה לטובת הפיג'ו כשמדובר בבידוד הנוסעים מרעשים חיצונים כמו רוח וצמיגים, אך מאבד מעט נקודות במבחן המושבים.
סביר להניח שבמשפחתיות המוגבהות הללו, דינאמיות ונהיגה ספורטיבית הן לא בראש סדר העדיפויות של הנהג. אך אם נקלעתם למרדף אקראי בכביש המפותל, הפיג'ו היא זו שתתן לכם יותר דיוק ובטחון תודות לריסון מרכב טוב יותר ופחות רך מאשר בקיה וגם תחושת הגוי מדויקת יותר. יתרון הקיה יכול להופיע בכביש הרטוב, שם להנעה הכפולה יתרון על ההנעה הקדמית.
במרדף דימיוני שכזה, ליחידת הכוח חשיבות רבה. מנוע בנזין – טורבו בנפח 1.6 קיים בשתיהן: לפיג'ו 165 כוח סוס ו-24.44 קג"מ ולקיה 177 כ"ס ו-27 קג"מ.
אבל את המספרים האלה יש צורך לקשור גם לנתונים נוספים. לעובדה, למשל, שהקיה שוקלת כ-200 ק"ג יותר מהפיג'ו ושתיבות ההילוכים האוטומטיות שונות במהותן. הפיג'ו מסתייעת בתיבה אוטומטית 6 הילוכים מסורתית ולקיה 7 יחסי העברה בגיר רובוטי חכם, כפול-מצמד. השורה התחתונה היא, שבתחרות הזו לא תגלו יתרון מוחץ לאף אחת מהמכוניות. בהשוואת צריכת הדלק גילינו שדווקא כן – הפיג'ו חסכונית יותר.
מה לגבי יכולות השטח? בוודאי תשאלו. כבר ציינו בתחילה כי אין ל-3008 הזו כל קשר לאחותה הספורטאית, זו שמרחפת בקלילות מעל דיונות ושלוליות ענק. ובכל זאת: לפיג'ו מרווח גחון עדיף על זה שבקיה , אך לשניה יתרון הנעה כפולה, אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי ומנגנון בקרת ירידה במדרון. השורה התחתונה היא שבנסיעת שבילים, הן יגיעו רחוק יותר ממשפחתית ממוצעת נמוכת גחון, אך בתוואי תובעני או טובעני יותר, האכזבה מה"ג'יפ" החדש שקניתם, עלולה להיות כואבת ואף יקרה, ובמיוחד עם הצמיגים נמוכי החתך שבגרסאות הנ"ל.
3008 – 2 היא נצר לדור חדש של פיג'ו. החברה הצרפתית הבינה שבתחרות כה עזה לא ניתן לנוח על זרי הדפנה, אלא לשנס מתנים ולהתאמץ אפילו יותר. לא רק בהשקעה מטורפת במירוץ ראלי רייד בינלאומי לשיפור ושימור התדמית, אלא גם בהיצע הדגמים שבאולמות התצוגה.
3008 החדשה, היא יצירתית, איכותית ונותנת פייט רציני גם לאותן מתחרות שמצאו את הנוסחה הנכונה קודם לכן. אנחנו אהבנו אותה.
- תודה לאתר הרכב NETCAR על שיתוף הפעולה במבחן.