פיג'ו 3008 דיזל – כוח המשיכה


היא מרשימה. גם אם העיצוב החיצוני לא ממש לטעמכם, כשתפתחו את דלת הנהג, תבינו למה. כשתנהגו כנראה שגם תסכימו. 
פיג'ו 3008 שזכתה בתואר 'מכונית השנה 2017',  שוב אצלנו במגזין DRIVETIME, הפעם, בגרסת הדיזל הבסיסית.

צילום הפנים: דור אהרנוביץ'

על התרשמותנו מ-3008 בגרסת הבנזין 1.6 טורבו ברמת גימור פרימיום תוכלו לקרוא במבחן שמופיע  כאן. מבחן המתייחס גם למתחרה – קיה ספורטאז'.

הפעם, רמת הגימור היא 'אקטיב' – הבסיסית והגרסה מצוידת במנוע טורבו – דיזל בנפח 1.6 ליטרים. זוהי גרסת הכניסה לדגם ה-3008. לראשונה – דגם המונע במנוע דיזל הוא גם הדגם הזול בהיצע.

3008 HDI אקטיב לא שונה מהותית מגרסת הבנזין היקרה ממנה: היא מרווחת, נוחה מאוד לנסיעה (חתך הצמיגים הגבוה יותר ב'אקטיב' אף משפר את נוחות הנסיעה)  ונהיגה, השהייה בתא הנוסעים נעימה, והנהיגה בה קלילה ואפילו מהנה ביחס לקטגוריית 'משפחתיות על הגובה'.
הקשר היחיד שלה לנהיגת שטח נשען בעיקר על יתרון מרווח הגחון הגדול יותר מזה שבמשפחתית גמדה, ולא על מערכת הנעה כפולה – ל-3008 הנעה קדמית בלבד. יתרון הגובה מתבטא בתצפית גבוהה יותר על הנעשה בחוץ, קלות כניסה ויציאה מהרכב ופוזה על החברים.

מנוע הדיזל מתאפיין בכוח. נתון המומנט המרבי מעיד על כך ועומד על 30.6 קג"מ ב-1750 סל"ד. בגרסת הבנזין בעלת נפח דומה מפיק המנוע 24.5 קג"מ בסל"ד מעט נמוך יותר. המשמעות – כוח דחיפה/ משיכה חזק יותר בדיזל. אין הדבר מעיד כי לדיזל ביצועים טובים יותר (הספק המנוע בבנזין 165 כ"ס לעומת 120 כ"ס בדיזל המופקים בסל"ד נמוך בהרבה), אך אופי המנוע מאפשר התנהלות נעימה ויעילה.
עד כמה יעילה? נתון צריכת הדלק מצביע על יתרון לא קטן של מנוע הדיזל. במהלך המבחן, למרות נהיגה בעלת אופי שאינו חסכוני במיוחד, לא ירדה צריכת הדלק מ-16 ק"מ לליטר סולר. נתון בהחלט מרשים.
ששת יחסי העברה בגיר 'אייסין' האוטומטי, מותאמים ליכולת המנוע ומאפשרים שיוט נינוח של 100 קמ"ש ב-1600 סל"ד נמוכים ושקטים. תיבת ההילוכים מגיבה היטב ומצב 'ספורט' אף משפר את זריזות התגובה. ההבדל המוחשי העיקרי בין מנוע הדיזל למנוע הבנזין הוא "קוצר הנשימה" המאפיין את לוגם הסולר. מנוע הבנזין מסוגל להאיץ לסל"ד כמעט כפול.

יחד עם זאת, קשה ממש להבחין שמדובר במנוע דיזל. פעולתו חלקה, ורמת הרעשים בכל מהירות – נמוכה. מנוע דיזל חזק יותר (180 כ"ס)  ניתן למצוא בגרסה הבכירה של ה-3008 ה-GT.

3008 הנ"ל בגרסתה הבסיסית היא אלטרנטיבה ראויה למלכת מכירות הקטגוריה הקיה ספורטאז'. במחיר יקר במעט  (145,000 ש"ח), מציעה הפיג'ו איכות נסיעה טובה יותר, עיצוב מקורי וצריכת דלק עדיפה בהרבה. מאידך – ספורטאז' מציע כבר בגירסתו הזולה מערכות בלימת חירום עצמונית ושמירת נתיב אקטיבית, לעומת מובילאיי בלבד ב-3008 אקטיב.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 3008 MHEV – קופה (לא) מהירה

Tweetסביבת הנהג העוטפת, המיוחדת. יחידת ההנעה החדשה, המושב האחורי הלא-ממש-מרווח – את 3008 החדשה כבר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *