משפחתיות קטנטנות, שנהוג לכנותן 'סופר מיני', הן סוג התמחות של חברת פיג'ו. זה התחיל עם ה-104 ב-1972, המשיך עם ה-205 הנפלאה (וגם עם ה-106 הקטנה יותר) ואם נדלג על ה-207 שפחות הבריקה, נגיע לדגם הנוכחי של פיג'ו בקטגוריה הזו; ה-208. זו כבר לא צעירה, שהרי הושקה ב-2012, אבל מסתבר שעדיין אופה.
בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2019) ,תוצג מחליפת ה-208 בשם דגם זהה. פיג'ו כאמור נשארים עם סיומת ה- 8 לעולמי עד; כך לפחות הם הצהירו. ובינתים, כמו כל דגם בשנותיו האחרונות, מציעים לנו, הצרכנים, גרסאות מאובזרות ומפתות יותר פן נפזול לכיוון המתחרות שלעיתים הן הרבה יותר צעירות.
אמנם הטויוטה יאריס, רנו קליאו הן בנות אותו מחזור של ה-208, קרי – 2012. מאידך, קיימות מתחרות צעירות יותר כגון היונדאי I20 שנולדה ב-2014 אך קיבלה השנה מנוע ותיבה חדשים וכמובן הסיאט איביזה והפולקסווגן פולו שהושקו ב-2017. ל-208 יש גם אחות צעירה ורעננה בשם סיטרואן C3 שהושקה ב-2016.
מי שיביט על ה-208, שנבחנה כאן ב-DRIVETIME בעבר בגרסאות הדיזל וה-GTI, ונמכרת, לראשונה בישראל, גם בגרסת מירוץ למסלול, יתקשה להאמין שהיא מהוותיקות בקטגוריה. מחלקת העיצוב של היצרן הזה, יודעת ליצור קווי מתאר נאים העומדים במבחן השנים ולא מתיישנים במהרה. לא מדובר רק על העיצוב החיצוני שאף קיבל מספר נגיעות רענון בגרסה הזו, אלא גם במה שקורה בפנים. ל-208 לוח מחוונים והגה שלא תמצאו אצל המתחרות. יתכן שתאהבו ויתכן שאתם שמרניים יותר. מדובר בלוח מחוונים הנראה מעל ההגה הקטנטן ולא דרכו. התעוזה הזו של היצרן, לעיתים מבריחה לקוחות אך גם בהחלט משמרת אוהדים – כמוני למשל.
שמרנות עיצובית תמצאו אצל יונדאי וגם אצל החברים מקונצרן VAG. שילחו מבט לכיוון הדש-בורד ביונדאי I20 המחודשת או ב-סיאט איביזה החדשה ותראו אבולוציה, בהחלט נאה, אך קצת צפויה ומשעממת, של הקיים בדגמים הקודמים. הצרפתים, מאידך, אוהבים להפתיע.
מהתרשמותנו, תא הנוסעים ב-208 בהחלט עושה את העבודה. הוא די מרווח לסופר מיני, אם כי לא המרווח ביותר. תנוחת הנהיגה יחסית גבוהה ושולטת, והמושבים מצוינים. יחידת הכוח כאן – מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטרים שלוש בוכנות בהספק 110 כ"ס ותיבה אוטומטית פלאנטרית שישה הילוכים ( אוטומטי קלאסי – קונצרן PSA ויתר על תיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמד יתרונותיהם וחסרונותיהם), נעימים לשימוש ומנפיקים ביצועים טובים מאוד. גמישות המנוע מאפשרת התנהלות וטיפוס מהיר להילוכים הגבוהים וכתוצאה מכך – צריכת דלק טובה. בנהיגה שפויה לא תתקשו להשיג תצרוכת של כ-16-17 ק"מ לליטר דלק.
הביקורת היחידה על מנוע שלושת הבוכנות המוצלח הזה, היא ויברציות במצב עמידה. אלה, גבוהים יותר מאשר אצל המתחרות עם מבנה מנוע דומה – משולש בוכנות.
ה-208 היא מכונית קטנה אבל לא כשמדובר באיכות הנסיעה. במילים פשוטות – הנסיעה והנהיגה בה נעימים. היא נוחה ודי רכה ומעפילה על נוחות המתחרות הקוריאניות למשל. לאחות סיטרואן C3 נוחות מפנקת יותר, אך ל-208 יתרון בניהוג החד והמהנה יותר לנהיגה, המשולב באחיזה גבוהה ותחושת בטחון במהירויות הגבוהות. שילוב שכזה, מוצלח לא פחות, מצאנו בסיאט איביזה החדשה.
הפיג'ו 208 בגרסת ה-TECH EDITION מוסיפה על רמת אבזור ה'אקטיב' חישוקים קלים בעיצוב ספורטיבי, הגה עור, בקרת אקלים דיגיטאלית מפוצלת לנהג ולנוסע ותוספות קוסמטיות כמו חבילת כרום הכוללת מראות, פסים מסביב לדלתות הרכב ובחלק התחתון של גלגל ההגה, גריל קדמי בעיצוב ספורטיבי, חלונות אחוריים כהים, לוח מחוונים בגימור דמוי סיבי פחמן ותגי TECH EDITION בספי הדלתות.
לראשונה ב-208 מוצעת גם מערכת התראה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית עירונית (עד 30 קמ"ש), לצד מצלמת נסיעה לאחור מקורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים. תוספת ייחודית בקבוצה היא מערכת כניסה ויציאה אוטומטית מחניה, למתקשים בתמרונים הללו. בנוסף מוצעת בחבילת האבזור גם חיישני גשם ואורות, פנסי ערפל עם פונקציית הארה לתוך פניה ועוד, המצטרפים ל-6 כריות אוויר.
מחירה של פיג'ו 208 TECH EDITION גבוה ב-1,000 שקלים בלבד מגרסת ה-'אקטיב' וועומד על – 104,990 שקל. למרות גילה, ה-208 עדיין מעניקה תמורה טובה למחירה. מתחרות צעירות יותר כדוגמת הסיאט איביזה והפולקסווגן פולו, מציעות מערכות בטיחות משודרגות מרחב פנימי גדול יותר ובתוספת מחיר לא גדולה.
נציין גם כי, סקר האמינות של JD פאוור לשנת 2018 בדק ומצא כי פיג'ו 208 היא הסופרמיני האמינה ביותר.