טי קרוס

פולקסווגן טי קרוס – אופנתי קרוס


אין מה לעשות, זו אופנה וטבלת המכירות לא משקרת. אתם מעדיפים רכב גבוה יותר עם תצפית גבוהה וכניסה ויציאה קלים יותר. מבול הדגמים השוטף אותנו מבלבל, והקטגוריה החמה היא רכבי הקרוסאובר הקטנים – אלה המבוססים על דגמי הסופר-מיני ומכונים SUV-B. גם טי קרוס, הקרוסאובר הקטן והחמוד של פולקסווגן, הוא בעל לוק כזה.

אתם מוזמנים לקרוא ב-DriveTime על השוואה בין הסיאט איביזה – סופר מיני מצליחה, לבין הסיאט ארונה המוגבהת המבוססת עליה. לארונה כאמור, עדיפות בצד הפרקטי כנזכר למעלה, עדיפות-מה בנהיגת שבילים אבל העיקר כאן הוא הלוק – רכב "הרפתקני", כזה המעיד על בעליו הלא שגרתי, לכאורה…

כאמור, גם לטי קרוס – הקרוסאובר הקטן והחמוד של פולקסווגן, יש לוק שכזה. מעצבי פולקסווגן השיגו, לטעמנו, מראה עדיף על הארונה הנראית בנאלית למדי, לדעתנו. אם תעיינו במפרטים תגלו הבדלים מינוריים במימדים – הארונה מעט ארוכה (+3) ורחבה (+2) , אבל נמוכה בסנטימטר. יחידת ההנעה זהה – מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 115 כ"ס ומשודך לגיר DSG7, גם הביצועים דומים. לאחות השלישית – הסקודה קאמיק שהושקה כאן לאחרונה ואותה נבחן כאן בקרוב, מרכב ארוך יותר מהשתיים האחרות ובסיס גלגלים גדול ב-10 ס"מ (265 ס"מ לעומת 255 ס"מ).

טי קרוס

טי קרוס הוא רכב חמוד – אח קטן לטיגואן ולטוארג, ומעוצב בצורת קובייה גבוהה בעלת זוויות תכליתיות. לטעמנו, הצבע הכתום הולם אותו. התכליתיות ממשיכה גם בפנים – תנוחת הישיבה גבוהה ושלטת וניתן להבחין בקצה מכסה המנוע. שדה הראיה מצוין וזה חיובי במיוחד כשמדובר ברכב עירוני. המעצבים התאמצו להעניק לטי קרוס מראה צעיר ורענן. זה לא בא על חשבון הסדר המופתי וקלות התפעול. ברמת הגימור שנבחנה (קומפורטליין פלוס) גם לוח המחוונים וירטואלי ומשתנה. עיצוב עדכני ונאה.

אבל טי קרוס, שבנוי בצורה מוקפדת ואיכותית, מרגיש קצת תכליתי גם כשמדובר בחומרי הדיפון. הפלסטיקה קשיחה, אין משטחים רכים. אמנם, ההגה, בורר ההילוכים ובלם היד (המכאני) מצופים עור, אך מעבר לכך, הכל כאן מפלסטיק קשיח ומרגיש פחות פרימיום.

גם כיול המתלים בטי קרוס מרגיש קשיח. הוא לא מעניש בנסיעה לא נוחה, אבל הנסיעה גם לא רכה ומפנקת. בזה אשמים גם חישוקי ה-17" שבגרסה הנבחנת. מרווח הפנים טוב, אך היינו מעדיפים מרחב ברך ימין גדול יותר לנהג המחכך רגלו בקונסולה. גם מאחור המרחב נדיב. את הספסל האחורי ניתן להזיח על גבי מסילה (14 ס"מ) ולהגדיל את תא המטען מ-380 ליטרים מכובדים ל-455 ליטרים מכובדים מאוד (וגם ל-1281 ליטרים עם קיפול המושב). זה, אמנם, מצמצם את מרחב הרגליים לנוסעים מאחור, אך מאפשר גמישות בהובלת מטענים.

הטי קרוס

הנהיגה בטי קרוס די נמרצת. המנוע החמוד הזה מסתדר יפה עם תיבת ההילוכים. זו דואגת להעלות הילוכים במהרה ומסתמכת על המומנט הזמין הגבוה. במצב "ספורט" התיבה הופכת את העסק לזריז יותר, חי יותר. למרות שלושת הצילינדרים הבידוד מרעידות, גם בהילוך סרק, מוצלח. לא אהבנו את מערכת ה-STOP&START המניעה את המנוע ברעידה מוחשית מדי ולא נעימה. גם שילוב המצמד בתחילת נסיעה מרגיש קצת אגרסיבי לעיתים, אבל מנוע טורבו קטן נפח ותיבה שכזו מתגמלים בצריכת דלק שעשויה להגיע גם ל-16 ק"מ ריאלים בנהיגה שפויה.

בנהיגה פחות שפויה בכבישים מפותלים, מתגלה הטי קרוס כרכב בטוח. פחות מהנה לנהיגה או שובב כמראהו. מערך בטיחות מקיף הכולל כמעט את כל ארסנל האבזור הקיים כיום, מוסיף בגרסה היקרה שנבחנה כאן גם זיהוי כלי רכב בשטח מת. אבזור נוסף ברמת ה"פלוס" הוא כאמור לוח מחוונים וירטואלי, חישוקי 17", חלונות כהים מאחור, מושבי "קומפורט" מלפנים, והתנעה וכניסה ללא מפתח.

הקומפורטליין פלוס שנבחנה כאן – 140,000 ש"ח (10,000 ש"ח יותר מקומפורטליין) היא מכונית מוצלחת שייעודה העיקרי הוא להעלות את מכירות פולקסווגן בישראל. טי קרוס נושאת בחרטומה את סמל ה-VW, וככזו, היא יקרה יותר מאחיותיה וגם מרוב המתחרות. סיאט ארונה המקבילה אליה נמכרת ב-120,000 ש"ח וסקודה קאמיק מרווחת יותר מתומחרת ב-135,000 ש"ח.
תסכימו לשבת קרוב יותר לכביש? אז פולקסווגן פולו בעלת נתונים דומים ב-120,000 ש"ח, היא גם אופציה מומלצת, מאותה משפחה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח צבאיים – הגלגלים שהניעו את ההיסטוריה המודרנית

Tweetמאז המצאת הגלגל, חיפש האדם דרכים שתאפשרנה לו לנוע מהר יותר, רחוק יותר ובתנאים קשים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *