700 מטרים מעל פני הים ואנחנו ממשיכים לטפס. הגשם ניתך בעוז והערפל הופך ליותר ויותר סמיך. בחרמון כבר נערם לו השלג והכביש שלפנינו חלקלק, בוצי ופעור בורות. אנחנו על סיפונו של פולקסווגן טוארג החדש – הכלי האידיאלי לתנאים הלא אידיאליים הללו.
פולקסווגן טוארג – MID-SIDE LUXURY SUV, הוא, כיום, רכב הנוסעים הגדול והיקר ביותר בהיצע הדגמים של היצרן, למעט ה'אטלס' – גרסת 7 מושבים לשוק האמריקאי. טוארג – רכב כביש שטח מוגבה ומגודל שנשא בעבר מנועי בנזין עוצמתיים בעלי 12 צילנדרים (שישה ליטרים בתצורת W ) או דיזל (חמישה ליטרים מנוע V10).
אנחנו מטפסים במעלה פיתולי הכביש המוביל לרמת הגולן עם טוארג חדש. דור-3 שהושק ב-2018 ומיובא אלינו עם מנוע טורבו דיזל 3.0 ליטרים V6 ברמת גימור אחת. הצבע הוא כחול עמוק, העיצוב פולקסווגני טיפוסי. טוארג דור-3 הוא רכב עם עיצוב מרשים ולא רק בגלל גודלו. מרשים – אבל לא מתבלט או מנקר עיניים. על מנת להוציא את העיניים לשכנים, תוכלו – אם ידכם משגת – לרכוש את האחיות של הטוארג מבית; מותגי היוקרה בקונצרן, מבוססות על פלטפורמה משותפת (MLB) ועונות לשמות מפוצצים כמו אאודי, פורשה ואף למבורגיני ובנטלי.

ככל שמטפסים בגובה ההר, יורדת הטמפרטורה. כבר 7 מעלות בחוץ אבל בתא הנוסעים של הטוארג חמים ונעים. גם המושבים מחוממים ואפילו מציעים מסאז' מפנק. פנים הטוארג מציע עיצוב נקי כשהמאפיין הבולט בו הוא מסך מולטימדיה עצום – לא פחות מ-15 אינץ' – שממוקם במרכז הקונסול. התשובה של פולקסווגן למסכי הענק של טסלה ווולבו מציעה, בנוסף לגודל, גם הנדסת אנוש למופת הכוללת גרפיקה איכותית ותפעול ידידותי.
טוארג מרגיש מוצק. טריקת הדלת כטריקת דלת של כספת. החומרים איכותיים ואיכות ההרכבה מעולה. למושבים הקדמיים גם כיונונים אינסופיים המאפשרים התאמתם למבני גוף קטנים וגדולים. עיקר ההתרשמות מהם היא מנוחות מעולה ולאורך זמן. המרחב העצום אינו פוסח על החלק האחורי ותא המטען בעל 810 הליטרים. אין כאן הפתעה; מדובר ברכב ענק המשתרע לאורך של 4.88 מ' רוחב 1.98 מ' וגובה 1.71 מ'.
נוחות, היא גם ההתרשמות הבולטת במיוחד כשנוסעים בטוארג. הבידוד מרעשים מעולה; קשה לנחש שמדובר במנוע דיזל, למשל. מתלי האויר עליהם מונח הטוארג וצמיגים בעלי חתך גבוה יחסית למקובל מנתקים את נוסעי הטוארג גם מצלקות הכביש הגרועות ביותר שתמצאו ברמת הגולן. זה לא בא על חשבון התנהגות כביש רכה ומתנדנדת; הרכב הכבד שמשקלו נושק ל-2.2 טון מתמודד עם שינויי כיוון ברמה מרשימה ביותר. כיול הרכב למצב "ספורט" אף מחדד את ההתנהגות והציון שאנחנו מעניקים לטוארג בסעיף – איזון בין נוחות להתנהגות לרכב מוגבה וכבד שכזה, הוא – מעולה.

הכביש המתפתל כנחש, העולה מגשר בנות יעקב לצומת בית המכס, מאפשר לטוארג להתרברב ביכולתו. היכולת הדינאמית בסיבובים החדים מעניקה תחושת בטחון גם כשהמנוע הבריון הנושא בקרבו מעל 60 קג"מ של מומנט דוחף קדימה במלוא אונו. נתון ההספק (286 כוחות סוס) לא מספר את הסיפור המלא; הדחף מגיע בסל"ד נמוך יחסית, ותיבת שמונת ההילוכים הפלאנטארית, דואגת להעביר את העצמה בצורה חלקה. זו אינה תיבה סופר זריזה וישנה מין השהייה בתגובה הראשונית, אבל מרגע שגל הצונאמי של המומנט מגיע, הוא משגר את הקרון הענק כנשוך נחש. 6.1 שניות תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש זה מכובד. לא פחות מכובדת היא צריכת הדלק בהתחשב בביצועים הללו; כ-12 ק"מ לליטר סולר.
ארבעת הצמיגים הענקיים אוחזים באספלט הרטוב וחולקים בנטל תודות למערכת ההנעה הקבועה. זו חיונית ומתפקדת היטב גם בשינויי הגובה והעברות המשקל במעלה המפותל והחלקלק. לרשותנו בורר מצבי נהיגה הנע בין מצב נהיגת שלג, נהיגת שטח ועד לנהיגה דינאמית. הבורר הצמוד לו מאפשר בחירת גובה ומרווח גחון. טוארג הוא גם רכב שטח; בחירת מצב נהיגה בשטח תגביה את המרכב, ותכייל את הרכב לזחילה איטית ומבוקרת גם על קרקע מאתגרת אחיזה. לטוארג בהחלט יש פוטנציאל טיולי שטח מכובד ביחס לקטגוריה.

מזג האויר בסוף השבוע הזה סוער. גשמים בכמויות יוצרים הצפות ומפגעים. הטוארג הוא אולי הרכב האולטימטיבי והמועדף כשהתנאים מקצינים. את הנהג והנוסעים עוטפת חבילת בטיחות מלאה המתחילה בהנעה הכפולה, במנוע החזק, ובשלל מערכות חיוניות כשהראות יורדת. זה עובר דרך חיישני החניה, מערכות הבלימה האוטונומית וההתראות היעילות המזהירות מפני רכב בנתיב הסמוך – נהדר כשגשם סוחף ותנאי ראות ירודים בסביבה. בדרך חזרה כשהחשיכה יורדת, פנסי לד מאטריקס מעניקים תאורה בהירה ויעילה עם מנגנון מניעת סינוור אוטומטית מתוחכמת. וזו רק חלק מהרשימה הארוכה. אגב, לידיעתכם; בתנאי ערפל כבד מופיעה התראה המודיעה על ביטול יכולת הבלימה האוטונומית.
פולקסווגן טוארג הוא רכב מעולה. הוא עושה כמעט הכל מבלי למצמץ ובכשרון רב. כשהתנאים בחוץ הופכים מכבידים ומאיימים, תמיד נחמד לדעת שיש על מי לסמוך. כזה הוא הטוארג. גם במחיר לא עממי של כחצי מיליון ש"ח, כשמשווים את היכולות שלו למתחרים, שחלקם מבית, מתברר כי למעט השם הפחות נוצץ המתלווה לטוארג, הפולקסווגן הזה נותן תמורה בהחלט טובה למחיר.